Waarom gaat iemand over tot deze modificatie ? Omdat je niet gekeurd raakt met een mijlenteller (in België althans) en omdat de zichtbaarheid van de meters te verbeteren. Ik vind het een mooi eindresultaat. Als je grafisch een beetje handig bent op de PC, kan je zelf je wijzerplaten maken. Of koop als hulp de witte wijzerplaten op
www.whitegauges.net, scan ze in en wijzig de Miles naar km/h. In zwarte uitvoering vind je ze niet en al helemaal niet in km/h. Wit was toen niet origineel maar is wel beter af te lezen in het donker. Zelf heb ik de blauwe kapjes verwijderd. De lampjes heb ik vervangen door groene LEDs. Groen, omdat de 'blauwe' kapjes in de loopder tijd groen licht af gaven. Ten tweede omdat het beter past bij de verlichting in mijn radio. Aan de indirekte verlichting kan je weinig doen, denk ik. Hoe sterke lampjes je ook gebruikt, het licht moet altijd doorheen de rand van de wijzerplaat komen. Transparante wijzerplaten heb ik nog niet gezien voor jaren '60 modellen ...
Weet wel dat LED verlichting niet regelbaar is met een regelbare weerstand ... daar is ander electronica voor nodig.
m.v.g.
Hans.