Welke Mustang te kopen?

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Alias

Bericht door Alias »

Ik woon zelf in Alkmaar, Noord-holland.

ga vanmiddag even kijken in Heemskerk, daar heb je ProStreet usa cars, even kijken wat die hebben staan.
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

vozzy schreef:In Almelo staat een Rousch te koop, kost wel een paar centen maar dan heb je ook wat

FORD USA MUSTANG Coupé 4.6i V8 Roush 435PK!

Ben bang dat ik niet effe € 67.500,00 uit kan geven zonder dat m'n vriendin merkt dat we een extra hypotheek genomen hebben.
:lol:

Wat een verschrikkelijk vet apparaat !!
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
67mustangcabrio

Bericht door 67mustangcabrio »

Voor 35k mag je de mijne wel kopen :lol: :lol:
Dan plak ik er wel een sticker van GT500 voor je op als je dat wil!
Frans
Titanium gray 67er Ford Mustang Cabrio (302 V8.)
Black Chevrolet Pickup C20 1966 (350 V8)
Black Dodge RAM 5,7HEMI sport single cab
mathijsjanzen

Bericht door mathijsjanzen »

Ik weet niet hoor, maar ben ik de enige die het een beetje vreemd vind om als voorwaarde voor je auto te stellen dat hij in maximaal 5 seconden naar de honderd moet? Wat heb je daaraan? Het gaat toch veel meer om het gevoel wat je bij zo'n auto krijgt, en dat is volgens mij niet alleen afhankelijk van hoe snel hij optrekt.

Just my 2 cents.
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Ik weet niet hoor, maar ben ik de enige die het een beetje vreemd vind
NEE, je bent niet alleen !!! :wink:

Ik denk zelfs dat het beter zou zijn dat onze anonieme vriend "Alias" een mooie Corvette koopt. Heeeeel snel..... :shock:
Als die dan in de prak gereden word, hoeven wij ons geen zorgen te maken. :roll:

Wat denk je Mathijs ? :wink:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Alias

Bericht door Alias »

ik heb eens goed zitten denken, en denk toch dat ik voor de Mustang GT uit 2005 ga.

nu is de vraag v6 of v8. Ik hou van veel power, maar het moet wel betaalbaar blijven voor dagelijks gebruik.

ik zal er niet omheen draaien; ik verdien 1300 euro per maand. ben 21 jaar. is het mogelijk voor mij om de Mustang GT uit 2005 op de weg te houden met betrekking tot: Benzine, Belasting, WA+ Verzekering?
mathijsjanzen

Bericht door mathijsjanzen »

puik idee, als je het mij vraagt emiel.
Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

Haalbaar misschien wel. Verstandig op je 21e? Tja, dat kun je alleen zelf uitmaken. Als je er geld voor moet lenen, denk eraan dat als je een huis wil kopen, het moeilijker is om een hypotheek te krijgen. Ook is een 2005 niet zo waardevast als een klassieker.

Verzekering zal ook een aardige duit kosten, benzine, tja, als je de hele tijd in 5 seconden op de 100 wil zitten, zal je 1 op 5 niet redden...

Aron
Alias

Bericht door Alias »

Ik hoef er geen lening voor af te sluiten.

Maar eigenlijk is het verstandiger om een andere auto te kopen, en later een Mustang?
Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

Verstandig is als je het geld op de bank zet.. Een auto kost nou eenmaal handen vol geld, maar een 2005 mustang aanzienlijk meer dan een Fiesta uit 1987...

Belasting zal niet meer zijn dan een forse gezinswagen ( wat weegt een Gt eigenlijk?) Wat betreft power, tja een Impreza WRX uit 2002 kost een stuk minder, en die zal op een circuit toch flink wat sneller zijn.

Houd rekening met een forse jaarlijkse afschrijving, maar wel een hoop plezier.

Aron
MustangMan010
Contacteer:

Bericht door MustangMan010 »

Alias schreef:ik heb eens goed zitten denken, en denk toch dat ik voor de Mustang GT uit 2005 ga.

nu is de vraag v6 of v8. Ik hou van veel power, maar het moet wel betaalbaar blijven voor dagelijks gebruik.

ik zal er niet omheen draaien; ik verdien 1300 euro per maand. ben 21 jaar. is het mogelijk voor mij om de Mustang GT uit 2005 op de weg te houden met betrekking tot: Benzine, Belasting, WA+ Verzekering?
Hoi Alias,
Een GT bestaat niet in V6 dus alleen V8.Op al jou andere vragen kan ik heel kort zijn: Nee!!! Tenzij je verder niks doet met je geld doet,dus niet stappen/kleding enz.

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
kts
Contacteer:

Bericht door kts »

Dan zou ik eerder voor een oldtimer gaan nu,dan betaal je praktisch niets wegentaks en veel minder verzekering en kan je nog een tijd rustig doorsparen,en ben je waarschijnlijk nogaltijd sneller dan het merendeel van de wagens hoor.Maar moet je nu ook het nodige respect voor hebben en niet constant mee optrekken want dan zal er wel een keer iets misgaan.Als hij op LPG staat is het verbruik ook te doen en kan je rustig doorsparen om later een GT te kopen,want die zullen wel stukken van mensen kosten aan verzekering en wegentaks en heb je zo ook nog genoeg over om er wat upgrades aan te doen want denk dat het anders echt teveel wordt samen,in belgie zou het +-3500 euro inschrijvingstaks en nogis evenveel aan verzekering en wegentaks zijn,dan moet je nog denken aan benzine en onderhoud,toch wel aardige som.Als het dan tijd is voor de nieuwe kan je deze nog als plezierauto houden..

Op marktplaats staat een mooie zwarte mach 1 op LPG

Als je toch een moderne wagen wil zijn er nog mooie amerikanen die wat minder kosten
Mustang II 1977 - Cobra - Raven Black - 302ci V8
Focus II 2005 - Sport - Machine Grey - 2.0 TDCI
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Met name de verzekering kan je op die leeftijd zonder korting nogal wat parten spelen... Vooraf informeren zodat je in ieder geval inzichtelijk hebt wat de kosten daarvan zijn is dus verstandig.

Even indicatief de gewichten:
http://www.theautochannel.com/news/2005 ... 38160.html
Mustang GT ( V8 ) : Curb weight: 3483 lbs. (1580kg)
http://cars.about.com/od/2001/ss/ag_ssx_05mustv6_5.htm
Mustang ( V6 ) : Curb weight: 3300 lbs (1496 kg)

Voor de motorrijtuigenbelasting dus: http://www.belastingdienst.nl/reken/mot ... belasting/

Het hele rekening rijden zullen we het nog maar even niet over hebben. ;)

Wat het verbruik betreft ontlopen de V6 en de GT elkaar niet zoveel lijkt van wat ik er zo van gehoord heb. De V6 is wel zuiniger natuurlijk, maar 1:10 voor de V6 gemiddeld en 1:9 voor de V8 gemiddeld denk ik dat je redelijk in de buurt van het verbruik zit. Natuurlijk is dat zeer afhankelijk hoe zwaar je rechtervoet is.

Beurten gaan altijd op basis van nacalculatie (Ford doet normaal gesproken aan menu prijzen voor een kleine of grote beurt), en wat onderdelen betreft kunnen levertijden langer zijn, en prijzen wat hoger. Natuurlijk kun je je afvragen of je veel zelf kan of gaat doen.

Probeer voor jezelf goed door te rekenen of het mogelijk is of niet. Het is zonde als je zo'n auto koopt, en er dan niet mee kan rijden omdat je er het geld niet meer voor hebt. Ik kan het verder alleen met MustangMan010 eens zijn: doe het niet als je het je niet veroorloven kunt. Neem dan eerder wat anders, en stap later over als het te betalen is.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Nick
Contacteer:

Bericht door Nick »

oldtimer is waarschijnlijk duurder als je m dagelijks wil gaan rijden.. aan onderhoud en onderdelen..

Waarom geen 94-04?
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
kts
Contacteer:

Bericht door kts »

Wat je uitspaart aan brandstof(met lpg) verzekering en wegentaks kan je daar voor gebruiken,de nieuwe moet ook op onderhoud en dat kan je misch niet zelf doen,terwijl het bij de oude wel gaat.Als je een wagen koopt die inorde is zal dat allemaal wel meevallen

Zou allen al 928 euro schelen per jaar aan motorrijtuigenbelasting,daar koop je wel wat onderdelen voor.

94-04 is idd goed idee maar zouden de kosten niet gelijkaardig zijn om hem op de baan te zetten als een 05,dat is hier in belgie toch zo maar weet natuurlijk niet zeker hoe het bij jullie zit
Mustang II 1977 - Cobra - Raven Black - 302ci V8
Focus II 2005 - Sport - Machine Grey - 2.0 TDCI
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”