Ik ben sinds kort lid van het forum en ben voornemens een 2003 SVT Cobra te kopen. Ik ben benieuwd of er mensen op dit forum zijn die ervaring met dit model hebben.
Voor degene die hem niet kennen staat er een mooi filmpje op Youtube
Succes.. Hoop dat je genoeg geld gereserveerd heb!
Vind het persoonlijk nog steeds de nr1 mustang, maar nog ver boven mijn budget.
Er is maar 1 iemand in Nederland en dat is onze amerikaanse vriend Cory met z'n 600rwhp screaming yellow Whipple.. Samen met Ferdi het geluk gehad een klein ritje mee te mogen maken, maar dat is niet voor de faint-hearted!
Verder heb k me wel aardig in die modellen verdiept dus als je vragen heb kan je ze altijd stellen
alle 4.6L blokken met de 32 kleppers zijn super qua performance, zowel met als zonder supercharger.
Ik heb zelf een 96er cobra en ik moet zeggen die blokken hebben een hele brede powerband die lekker hoog in de toeren lopen, en dan in combinatie met de IRS is de combinatie af .
klopt, 32v's zijn super.. Wel zit er veel verschil in door de jaren heen.. 96/97, 99/01 cobra, mach1, 03/04 cobra, allemaal verschillend. Grootste verschil met de 03/04 cobra's is dat deze forged internals hebben en gietijzeren blokken.
Dank voor je reactie! Ik ga morgen een kijkje nemen bij een V6 model uit 2000, deze staat momenteel te koop op Marktplaats en is voorzien van een supercharger. Mocht deze bevallen dan ga ik deze aanschaffen en komt de Cobra er misschien alsnog in een later stadium
grtz Hugo
1999 Mustang V6 35th Anniversary met Vortech Supercharger
Heb m al een tijdje zien staan inderdaad, vast een leuke auto om mee te rijden! Als je gaat kijken, informeer voor de zekerheid even hoe de brandstof/computer geregeld is! Als alles netjes getuned is (zou goed kunnen want het is een OBDII auto) is er niks aan de hand.. als hij al tijden rond rijdt op slechts een FMU en geen oogje op zn a/f mengsel houdt kan het zijn dat het blok niet lang (meer) mee gaat!
Hou er ook rekening mee dat er waarschijnlijk nog een originele 7.5" achteras onder zit met open diff.. Als dat zo is zou ik wat geld apart houden voor een 8.8" of in ieder geval een LSD en gears, wel zo fijn met veel vermogen!
Nick schreef:Heb m al een tijdje zien staan inderdaad, vast een leuke auto om mee te rijden! Als je gaat kijken, informeer voor de zekerheid even hoe de brandstof/computer geregeld is! Als alles netjes getuned is (zou goed kunnen want het is een OBDII auto) is er niks aan de hand.. als hij al tijden rond rijdt op slechts een FMU en geen oogje op zn a/f mengsel houdt kan het zijn dat het blok niet lang (meer) mee gaat!
Hou er ook rekening mee dat er waarschijnlijk nog een originele 7.5" achteras onder zit met open diff.. Als dat zo is zou ik wat geld apart houden voor een 8.8" of in ieder geval een LSD en gears, wel zo fijn met veel vermogen!
Hoi Nick,
Thanks voor de info, ik zal deze vragen morgen even stellen aan de verkoper!
dat wordt wel iets heel anders dan....
Persoonlijk zou ik dan liever een GT met de "normale V8" verkiezen, vooral ten opzichte van betrouwbaarheid en koppel.
Supercharger is wel cool maar hij moet zeker op een V6 wel conservatief getuned zijn.
Heb vandaag de Mustang gekocht! Hij is naar mijn idee in goeie staat!
De kans is vrij groot dat jullie me binnenkort een keer tegenkomen bij een meeting
De SVT Cobra is voor nu even uitgesteld en komt vast in de toekomst nog wel een keer. Kan dit weekend in ieder geval nog even lekker cruisen met het dak open!
Hartelijk dank voor alle adviezen!!
Hugo gefeliciteerd met je Mustang.Heb je naar aanleiding van mail verkeer nog goed gekeken naar de km/milen stand enzo?
Maar hoezo Anniversary??
Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !! Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
Hartelijk dank Mark, had je inmiddels ook al een mailtje gestuurd n.a.v. de kilometerteller en het betreft naar mijn weten km standen.
De verkoper gaf aan dat het wel een speciale editie betrof. De zij- en achterkant zijn ook voorzien van het nummer 232 wat mij sterk doet vermoeden dat het een speciale reeks betreft.
Er zitten diverse extra meters op, witte wijzerplaten en zwarte leren bekleding maar die kunnen uiteraard ook de tuner zelf zijn aangebracht. Zal tot die tijd mijn onderschrift even aanpassen
Ik denk dat die 232 staat voor cui(de motorinhoud)dus 3.8 ltr.
De 99er die ik had was wel een 35th Anniversary.
Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !! Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
Ja had inmiddels ook wel in de gaten dat 36 jaar nou niet echt een bijzondere reden was voor een anniversary edition. Dat blijkt maar weer hoe het momenteel gesteld staat met mijn Mustang kennis. Hoe dan ook daar gaat in de toekomst vast verandering in komen en dit soort reacties dragen daar zeker een steentje aan bij