rekeningrijden en uw verweer ertegen!

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

fuel66

rekeningrijden en uw verweer ertegen!

Bericht door fuel66 »

Ben het niet met alles eens van deze partij, maar dit wel!.

Geert Wilders opent meldpunt tegen kilometerheffing
De Partij voor de Vrijheid is fel tegenstander van de invoering van de kilometerheffing.

Dit onzalige plan van CDA-Minister Eurlings is de zoveelste manier van het kabinet om de hardwerkende burger geld uit de zak te kloppen. Daarom opent de PVV nu een meldpunt tegen de kilometerheffing. Wij willen weten wat u vindt van deze zoveelste lastenverzwaring.

Mail uw reactie daarom naar: geenkilometerheffing@pvv.

AMSTERDAM – De PVV start vandaag op haar site een meldpunt tegen de kilometerheffing. Partijleider Geert Wilders wil de zorgen en klachten die daarop gemeld worden, bundelen en volgende week aan minister Eurlings (Verkeer) aanbieden.

„Het laten doorgaan van de kilometerheffing is de slechtste beslissing die Eurlings in zijn carrière genomen heeft’’, aldus Wilders. De PVV is dan ook een van de partijen die het voorstel van tafel wil.

Er is volgens de PVV-voorman geen draagvlak voor de heffing. ,,Dat zie je terug in de reacties en enquêtes.’’ Daarnaast kost de invoering miljoenen. ,,We kunnen dat geld nu wel beter gebruiken.’’ Bovendien lost het de files niet op. ,,Het kabinet wil in 2020 terug naar het aantal auto’s dat we in 1992 hadden. Datis onhaalbaar en onzinnig.” Alleen het aanleggen van nieuwe wegen is een echte oplossing, vindt hij. ,,Mensen staan niet voor hun plezier in de file, maar gaan naar hun werk om hun brood te verdienen. Je moet ze daarom faciliteren en niet pesten.’’

Ook kan de auto zo makkelijk een nieuwe melkkoe worden. Dat de prijs, eerst 3 cent, oplopend tot gemiddeld 6,7 per kilometer, in een wet wordt vastgelegd, maakt op Wilders weinig indruk. ,,De overheid kun je met dit soort dingen niet vertrouwen. Als er straks ineens 35 miljard euro per jaar nodig is, heb je kans dat een volgend kabinet de kilometerprijs laat oplopen tot 15 of 20 cent.’’

Oneerlijk vindt hij het ook dat alle belastingen straks in de kilometerprijs verwerkt zitten. Mensen met weinig geld die tweedehandsauto’s kopen, krijgen zo te maken met de aankoopbelasting BPM die nu alleen op nieuwe auto’s zit. Om nog maar te zwijgen over het ’spionagekastje’ dat iedereen in zijn auto krijgt, somt hij op. ,,Mensen willen niet dat het politbureau in de Trêveszaal kan weten waar ze heengaan.’’
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Franko

Bericht door Franko »

Dit is mijn reactie geweest:

Geachte heer/mevrouw,

Ik zag uit meerdere nieuwsbronnen dat uw partij voor de vrijheid een meldpunt heeft geopend waar klachten en bezwaren omtrent de geplande invoering van het rekeningrijden kunnen worden gemeld, hierbij stuur ik u mijn visie en reactie op deze kwestie.

Het kabinet balkenende is al jaren bezig een soort dictatoriaal bewind te voeren onder het mom van "we zijn een vrij land en een democratie" zonder dat hier bij bijna alle onderwerpen ook maar enkel draagvlak is. Ik noem hierin bijvoorbeeld een Europese grondwet welke na een duidelijk nee van het Nederlandse volk er met een ander naampje en wat minimale aanpassingen toch doorheen gedrukt is.

Hierna kwam de verhoging van de AOW leeftijd, ook hier werd felle tegenstand vanuit de oppositie en het Nederlandse volk compleet genegeerd en het plan werd er doorheen gedrukt.

Daar is nu dus het rekeningrijden bijgekomen, volgens minister Eurlings is het een tot in de puntjes toe eerlijk systeem omdat iedereen betaald voor het rijden en niet zo zeer voor het bezit van een auto, dit is op zich een nobel streven en een eerlijke visie op de zaken maar de beste man slaat met dit systeem toch de plank behoorlijk mis. Ik woon in de randstad en vertrouw op mijn auto om bij mijn werk te komen om geld te verdienen zodat onze zorgstaat door middel van de toch al in ruime mate aanwezige belastingen kan blijven bestaan. Het lijkt erop alsof de overheid steeds meer en meer geld uit de zakken van de burgers wil kloppen om zo de kosten van hun eigen falen ( toezicht op banken, veels te hoge kosten voor de Betuwelijn en het dreigende JSF Fiasco ) te dekken door steeds meer regeltjes en belastingen te verzinnen om de hardwerkende burger te pesten.

Volgens minister Eurlings zal de gemiddelde prijs per kilometer uitkomen op zo'n 3 cent en dit zal wettelijk vastgelegd worden, maar wat betekent dit tegenwoordig nou helemaal? de AOW leeftijd op 65 houden was immers ook jaren heilig. Wie verzekert mij dat een volgend kabinet deze weet niet gewoon aanpast zodat we 6, 10, of zelfs 20 cent per kilometer gaan betalen als de overheid weer teveel heeft betaald voor een van zijn prestige projecten?

Ook de aanwezigheid van een "spionagekastje" in mijn auto bevalt mij allerminst, ik heb er absoluut geen behoefte aan dat een ambtenaar van de belastingdienst of het ministerie van Financiën weet waar ik op vrijdagavond om 23:04 naartoe rijd. Wie verteld mij dat deze informatie niet door word gespeeld aan justitie zodat zij ook nog even fijntjes in de gaten kunnen houden waar ik mee bezig ben.

Nee Mnr Balkenende en consorten, houd is eens op met al die onzin we betalen al genoeg aan belastingen en zitten al vast aan genoeg regeltjes kom eindelijk eens met een plan welke wat kan betekenen voor de burgers en niet een plan waarin de burgers wat kunnen betekenen voor de overheid.

Hoogachtend

Frank van Veen
[b]Ford Mustang 1966 289 V8 :D[/b]
Nick
Contacteer:

Bericht door Nick »

@pvv.nl moet dat zijn denk ik? ik zal vanavond even mijn reactie sturen. Weet niet of het verstandig is om dat te sturen via mijn rws email...
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
fuel66

Bericht door fuel66 »

Nick schreef:@pvv.nl moet dat zijn denk ik? ik zal vanavond even mijn reactie sturen. Weet niet of het verstandig is om dat te sturen via mijn rws email...
We leven toch in een democratie, en de PVV is niet een verboden partij. Inlezen mail werknemers is verboden!.

Ik heb het ook gewoon gedaan via werk (weet jij wel genoeg :-) ). Site van de PVV staat ook een link.
Mack
Super User

Bericht door Mack »

fuel66 schreef:We leven toch in een democratie,
Vind je dat?
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Ghost Rider
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ghost Rider »

Ik denk dat Geert bij de komende kies ronde schrikbarend veel stemmers zal trekken. Het is niet mijn favoriet, maar als ik zeker zou zijn dat hij zijn "geschreew" waar kon / zal maken zou ik er zeker op stemmen. Ik krijg het idee dat mensen er zich voor schamen om er voor uit te komen dat er op Wilders gestemd gaat worden.

Met deze actie, die ons allen aan gaat, denk ik dat hij toch een goed punt maakt.
Als ik kijk wat ik in de afgelopen 10 jaar meer ben gaan betalen gewoon om gebruik te maken van de weg ( dan heb ik het niet over mijn hobby Mustang zeg maar )
Meer belasting, meer verzekering, brandstof prijzen, die belachelijke filtsers enz enz... moet daar dan nu ook nog rekening rijden bij. Dacht het niet he...
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
Nick
Contacteer:

Bericht door Nick »

fuel66 schreef:
Nick schreef:@pvv.nl moet dat zijn denk ik? ik zal vanavond even mijn reactie sturen. Weet niet of het verstandig is om dat te sturen via mijn rws email...
We leven toch in een democratie, en de PVV is niet een verboden partij. Inlezen mail werknemers is verboden!.

Ik heb het ook gewoon gedaan via werk (weet jij wel genoeg :-) ). Site van de PVV staat ook een link.
Nou, ik twijfel er sterk aan of wij in een democratie leven Sjack. Zo sterk dat ik mijn hand er niet voor in het vuur steek. Als ze ons met een kastje in de auto willen gaan controleren, dan lijkt mij controle van email (zeker vanuit de overheid zelf) helemaal niet zo ver gezocht!
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Heb het mailtje dat ik naar de ANWB gestuurd heb (met wat aanpassingen inzake addreseren enzo) doorgestuurd... Hebben ze in ieder geval even wat leesvoer :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
fuel66

Bericht door fuel66 »

Oke oke goede argumenten, maar tis hier ook geen bananen republiek
of Communischme Taliban etc etc.

Natuurlijk zijn er regels die overbodig lijken en wij lopen daarin graag voorop, maar toch voel ik mij wel thuis in ons landje, dat bedoel ik ermee te zeggen. Niet alles is wat het lijkt over onze grensen!. Tsja en Geert
zegt wel waar het op staat, ook al gaat dat soms wel wat te ver.

Waar ik mij aan erger is dat hele JSF gedoe. En geloof me ik hou van vliegtuigen maar dit is gewoon overbodig in deze tijden!. F16 draait nog wel ff mee, en onze burlanden vallen ons nog niet binnen!.

Stop met dit project en er zal een hoop opgelost worden, AOW hoeft niet meer verhoogt, rekeningrijden kan verdwijnen, et cte cte ct.

Kosten nu op dit moment per toestel: 125 miljoen per stuk!!!!! en reken maar dat dit meer wordt.
en wij willen er rond de 100 hebben WHAT THE FUCK.

Dus zeg het maar?.
Nick
Contacteer:

Bericht door Nick »

wat zijn nou een paar vliegtuigen als de ABN AMRO vandaag weer 3 miljard heeft gekregen? :lol:
Ratrod

Bericht door Ratrod »

Het ging toch zo goed met die bank?
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Franko

Bericht door Franko »

Nick schreef:wat zijn nou een paar vliegtuigen als de ABN AMRO vandaag weer 3 miljard heeft gekregen? :lol:
Ben er ook niet blij mee maar dit is helaas noodzakelijk kwaad
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Franko schreef:Ben er ook niet blij mee maar dit is helaas noodzakelijk kwaad
Nee, dat is het instandhouden van mismanagement.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Franko

Bericht door Franko »

Helaas wel ja ...

Maar het laten omvallen van ING , ABN en Fortis was ook geen optie
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Omvallen van de DSB blijkbaar wel... Maar op dit moment loopt het draadje enigszins weg van het originele topic :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”