Waar moet dat heen met al die 2005 Coupé's?

Plaats hier foto's van wel heel erg mooi gerestaureerde Mustangs en Fords

Moderator: Shelby GT-H

EriccB

Waar moet dat heen met al die 2005 Coupé's?

Bericht door EriccB »

Als je zo eens rondkijkt hoeveel nieuwe coupé's er nu in den lande zijn gearriveerd (ik schat toch al gauw over de 35 stuks) en wat voor bizarre prijzen er voor gevraagd worden, dan vraag ik me soms wel eens af aan wie ze al die wagens in 's hemelsnaam allemaal denken te gaan verkopen?

Ik bedoel de markt voor coupé's is sowieso al niet zo groot hier en voor 50K+ euro rijd je hier ook in een SLK, een 350Z of een dikke 6 cylinder Z4. Stuk voor stuk auto's die technologisch op een veel hoger plan staan, veel waardevaster zijn en een stuk minder slurpen. In Amerika zijn dat in veel mindere mate concurrenten van de Mustang omdat ze (veel) duurder zijn en de benzine geen drol kost.

Uiteraard vind ik geen van die auto's uberhaupt zo cool als een nieuwe Mustang, maar het overgrote deel van de Nederlandse bevolking wel dus als ze al geld gaan spenden aan een leuke coupé dan doen ze bij Mercedes, BMW, Nissan en zelfs Chrysler (Crossfire) toch heel wat meer zaken denk ik.

En dat wordt denk ik versterkt door de inhaligheid van de grijze importeurs met hun belachelijke marges van 10 tot 15.000 euro die het ijzersterke verkoopargument voor de Mustang (low tech maar wel de meeste bang for the buck) compleet onderuit halen. Dat kan ze nog wel eens duur kunnen komen te staan als al die auto's na de zomer nog steeds onverkocht op het erf staan. Jan Scholten Team ergens in de achterhoek maakt het nog het bontst van allemaal: 58.000 euro voor een GT. Met alle opties weliswaar, maar dan nog. Ik leg m'n shell bonnetjes d'r bij en ik haal een splinternieuwe Boxster bij wijze van. Waarom moet dit toch zo?
hwystang

2005 stang

Bericht door hwystang »

:blowme: Ik vraag me ook al af waar ze die prijzen op baseren.
Neem een GT ,kost vanaf 25000 dollar, dat is ongeveer 18750euro.
Komt bij transport, 10 procent invoer, 19 procent btw, keuring, en 45.2 procent bpm.kom ik op ongeveer 39 K.
En ik heb ze nog niet onder de 50 K euros aangeboden gezien.

De 6 cilinder kost vanaf 20000 USD in de states, koop je hier nog geen lelijke eend voor.

Grtz, Peter
Nicov.dr.Klok

Waar

Bericht door Nicov.dr.Klok »

Ja Eric dat heet commercie,maar zoals je zelf ook al zegt ik denk dat ze zich nog wel een keer achter het oor krabben als er na de zomer nog niet veel verkocht is.Als dan ook de cabrio,s nog komen dan denk ik dat de prijzen nog wel eens onderuit konden gaan.
Gr.Nico
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch

Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
Hotstang
Contacteer:

Bericht door Hotstang »

Zijn het geen fastback's?

Het zou misschien goedkoper zijn om hem zelf te importeren, maar de meesten durven daar niet aan. Je heb dan natuurlijk ook de risico dat er iets fout gaat.
'67 High Performance 390 Cui
'70 Zündapp 517
EriccB

Bericht door EriccB »

Bullitt schreef:alleen je vergeet nog onze fijne knuffel overheid te vermelden die er ook nog leuk aan verdiend met belasting over belasting (BPM)
Het klinkt misschien raar, maar de BPM valt mij juist reuze mee. Het is voor een GT Premium nl net iets onder de 10.000 euro. Volgens het officiele rekenmodel is dat het bedrag dat hoort bij een consumentenprijs van 40.000 euro. En dat is als je het doorrekent ook de prijs die die auto zou kosten als Ford hem zelf met normale marge hier op de markt zou brengen. Moet je je eens voorstellen wat er zou gebeuren als alle Ford dealers in Nederland een GT Premium Mustang met 300 pk V8 konden gaan leveren voor 39.995...
Hennie
Adverteerder

mee eens

Bericht door Hennie »

Ja ik denk ook dat ze gewoon te veel vragen.
Een GT met alles erop en eraan kost incl alle kosten gewoon 42K, dus als je een rdelijke marge neemt denk ik dat 47.5K voldoende is.
en een convertible zou denk ik ergens in de buurt van de 55K moeten liggen.
maar ja ze verkopen ze geloof ik ook niet echt als warme broodjes, dus ja ze zullen er wel achter komen denk, een mens laat zich niet zo snel in de maling nemen, zeker ten tijde van het internet niet meer waar alle prijzen en de wereld dus open liggen voor iedereen.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Ando
Donateur 2014
Contacteer:

2005

Bericht door Ando »

We wachten gewoon een jaartje, dan halen we ze voor half geld....
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
65-fastback

Bericht door 65-fastback »

ik zeg niks meer over prijzen....

krijg ik iedereen weer op m'n dak. :chainsaw:

in de usa zou ik hem gelijk gekocht hebben, maar door die belasting hiero... misschien wordt het nog wel eens km-heffing ipv BPM.

:wave:

gj
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

heeft iemand nog adressen van mustang-verkopers

Aan de mustang-verkoper,
Als jullie de nieuwe mustang niet verkocht krijgen wil ik jullie wel helpen. Ik ben bereid € 10.000 te betalen, maakt niet uit welk model. Zo niet , dan koop ik voor dat geld een nieuwe Chevrolet, die zijn ook flink met de prijs gedaald.

met vriendelijke groet,

Aron
mustang66

Bericht door mustang66 »

Aron66 schreef:heeft iemand nog adressen van mustang-verkopers

Aan de mustang-verkoper,
Als jullie de nieuwe mustang niet verkocht krijgen wil ik jullie wel helpen. Ik ben bereid € 10.000 te betalen, maakt niet uit welk model. Zo niet , dan koop ik voor dat geld een nieuwe Chevrolet, die zijn ook flink met de prijs gedaald.

met vriendelijke groet,

Aron
Je bedoelt een Deawoo met chevy plaatje erop.... :blowme: :blowme:
Aron66
Retired Moderator
Contacteer:

Bericht door Aron66 »

ja, een echt bruut monster, die chevrolet matiz. topchop, vlammen erop spuiten, verlagen, en een mooie landspeedracer van maken.

:rock:
mustang66

Bericht door mustang66 »

Ja en ze maken ook bruin en witgoed,......
rhazer-31

Bericht door rhazer-31 »

Tja. Het is nieuw, onbekend in nederland en gewild, wij weten de prijzen die ze er eigenlijk voor moeten vragen, maar een leek op amerikanengebied die toch intresse heeft niet. dus het is nu even een hype maar dadelijk niet meer, er zijn er al een aantal van verkocht voor de hoofdprijs en daar komt denk ik ook bij ze nog volop in de concurentiestrijd zitten...

De prijzen gaan straks omlaag, dat weet ik zeker, want als deze al niet weggaan dan gaan de cabrio's zeker niet dus het oude moet eerst op (FIFO methode, first in first out) er zijn niet veel dealers in nederland die deze auto's verkopen dus ze kunnen er veel voor vragen, en gaat de prijs ook langzaam omlaag dmv concurerende bedrijven..

Hoe dan ook, ze blijven er a-sociaal veel voor vragen, en zoals Ando al zei: over een jaar heb je ze voor de helft....

Rien
Eerst een witte 3.8 SN95, toen een zilveren 4.6 SN95. (verleden tijd)
BMW E32 520I en een BMW E38 725TDS. (huidige tijd)
aron

Bericht door aron »

:poke: hahaha moet je tegen een amerikaan zeggen dat ie bij ons $65.000 kost, dan rolt ie om van het lachen :peace:
Plaats reactie

Terug naar “Mustangs en Fords”