Mustang 2007 probleempjes/oplossingen
Moderator: Shelby GT-H
Dat is eng he, dat flapperen.
Mijn Shelby heeft er iets minder last van door de roosters in de motorkap, maar boven de 275 zie je toch wel bewegingen.
Mijn Shelby heeft er iets minder last van door de roosters in de motorkap, maar boven de 275 zie je toch wel bewegingen.
07 Shelby GT500 Coupe Grabber Orange, #127 van 282
08 Shelby Terlingua, CSM08TRT0301, #4 van 38
09 BMW 530i touring
15 Mini Countryman Cooper
13 Ducati 1199 Panigale R
"WHEN I GO FLAT, I HAVE NO REGRETS", Carroll Shelby
08 Shelby Terlingua, CSM08TRT0301, #4 van 38
09 BMW 530i touring
15 Mini Countryman Cooper
13 Ducati 1199 Panigale R
"WHEN I GO FLAT, I HAVE NO REGRETS", Carroll Shelby
Ik heb de voorste rubbers, bij de koplampen, onder de motorkap, wat uitgedraaid, en de motorkap beweegt nu nauwelijks meer bij hogere snelheden.
Blacky, wat bedoel je met het plaatje achter de greep op de deur? Als dat aan de binnenzijde van de deur is, dan had ik dat ook, aan beide deuren. Schuif het (afdek)plaatje met je vlakke hand naar boven, dan kun je het zo uit de sponninkjes lichten. Vul daarna de holle ruimte achter het plaatje op met een doek of lap. Plaatje er weer op, en de zaak rammelt niet meer.
Bij mij hoort de roest aan de motorkapsteun hopelijk binnenkort tot het verleden, omdat er een 'hoodlift' system aankomt. Dat zal ik t.z.t. berichten.
Eh.....wat zijn pinkers?
Renzo, het ontbrekende rubber onder de motorkap is nog steeds niet gevonden.
Blacky, wat bedoel je met het plaatje achter de greep op de deur? Als dat aan de binnenzijde van de deur is, dan had ik dat ook, aan beide deuren. Schuif het (afdek)plaatje met je vlakke hand naar boven, dan kun je het zo uit de sponninkjes lichten. Vul daarna de holle ruimte achter het plaatje op met een doek of lap. Plaatje er weer op, en de zaak rammelt niet meer.
Bij mij hoort de roest aan de motorkapsteun hopelijk binnenkort tot het verleden, omdat er een 'hoodlift' system aankomt. Dat zal ik t.z.t. berichten.
Eh.....wat zijn pinkers?
Renzo, het ontbrekende rubber onder de motorkap is nog steeds niet gevonden.
Gistermiddag laat werd dan het rubber bezorgd. Dit kwam van het adres dat Renzo gaf (bedankt Renzo). Direct maar twee stuks besteld en ontvangen.
Het onderdeel wordt dus een 'bumper'genoemd, en heeft nummer
5R3Z-16758-BA. Voor links en rechts zijn de rubbers identiek. Hier effe wat foto's.

Uploaded with ImageShack.us

Het onderdeel wordt dus een 'bumper'genoemd, en heeft nummer
5R3Z-16758-BA. Voor links en rechts zijn de rubbers identiek. Hier effe wat foto's.

Ik had last van water in mijn dimlicht. Afkitten met transparante siliconen werkte perfect en blijft ondertussen +80k km dicht.Blacky schreef:In mijn 2007 heb ik tot nu toe 3 zaken gevonden die me min of meer ergeren.
- het plaatje achter de greep voor de deur te openen rammelt
- het mustanglogo op het stuur lijkt net gecorrodeerd, maar onder het plastic
- voortdurend water in de pinkers vooraan, vaak zelfs gewoon van condens
Die roest aan de motorkapstang heb ik ook, maar boeit mij niet zo omdat ik zelden met open motorkap rondrijd
- Janboekelman
Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen
Na een tijdje afwezigheid ben ik er weer. Ik ben niet echt weg geweest hoor, maar ik heb nu eenmaal nog meer hobbies......
Hier weer wat kleine probleempjes en oplossingen:
Mijn wagen staat vaak op mijn oprit, en die loopt wat schuin omhoog. In de deuren blijft dus regenwater staan, die er uitloopt zo gauw als de wagen weer horizontaal staat. Logische verklaring is dat in de achterhoek van de deuren dus water blijft staan, omdat in de hoekpunt onderaan dus geen afloopgaatje zit. Iemand ervaring daarmee? Het lijkt me dat ik gewoon gaatjes in de hoek kan boren, en de zaak daarna flink in de tectyl kan zetten, toch?
Als het al een dag droog is, bij het openen van de deuren, en als het de vorige dag had geregend, en ik de auto die dag niet gebruikt had (he he), merkte ik, dat er vocht onder de afdekplaten van de dorpels bleef staan. Ik kon die plastic platen lostrekken, ze zijn aan de binnenzijde van de auto (vloerbekleding) bevestigd. De foto laat zien dat onder het deel dat onder de deur zit, geen gaten zitten. De buiten/onderkant van de dorpel in de zwarte siliconenkit gezet.
Hier weer wat kleine probleempjes en oplossingen:
Mijn wagen staat vaak op mijn oprit, en die loopt wat schuin omhoog. In de deuren blijft dus regenwater staan, die er uitloopt zo gauw als de wagen weer horizontaal staat. Logische verklaring is dat in de achterhoek van de deuren dus water blijft staan, omdat in de hoekpunt onderaan dus geen afloopgaatje zit. Iemand ervaring daarmee? Het lijkt me dat ik gewoon gaatjes in de hoek kan boren, en de zaak daarna flink in de tectyl kan zetten, toch?
Als het al een dag droog is, bij het openen van de deuren, en als het de vorige dag had geregend, en ik de auto die dag niet gebruikt had (he he), merkte ik, dat er vocht onder de afdekplaten van de dorpels bleef staan. Ik kon die plastic platen lostrekken, ze zijn aan de binnenzijde van de auto (vloerbekleding) bevestigd. De foto laat zien dat onder het deel dat onder de deur zit, geen gaten zitten. De buiten/onderkant van de dorpel in de zwarte siliconenkit gezet.
Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen
Al eens eerder besproken, de plek waar de asjes van de ruitenwissers in de plastic afdekplaat verdwijnen. De binnenste rand rondom de as is bij mij van zachter plastic, en bovendien meer verzonken dan de afdekplaat zelf. Voortdurend blijven in die kom blaadjes liggen, vooral rondom de as, en waarschijnlijk komt die prut ook langs de as naar beneden. Ik heb uit de zwarte basisplaat, waar een automodel (1:43) op geleverd wordt, twee ronde schijfjes gezaagd, diameter 5 centimeter. Daarna een gat geboord in het midden, diameter 2 centimeter. En uiteraard een sleuf van ongeveer een centimeter, zodat het schijfje probleemloos langs de as schuift. De onderkant van de schijfjes in de zwarte kit, en ik heb veel minder last van prut.