Hoodlift

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

keesie25

Hoodlift

Bericht door keesie25 »

Gisteren ontving ik de 'hoodlift strut kit' van Stangmods:

http://www.stangmods.com/MRT-Hood-Strut-Kit-p/00654.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

en voor de handleiding op de site

http://www.stangwriteups.com/mrt-hood-s" onclick="window.open(this.href);return false; ... tallation/

Allereerst heb ik een aantal systemen op een rijtje gezet, en eerst naar de kwaliteit gekeken, voor zover dat op afstand mogelijk is. Ik wilde GEEN extra gaten boren, ik wilde geen systeem met alleen maar de dempers (die sowieso nieuwe boorgaten vereisen), en ook wilde ik geen aluminium 'brackets', ofwel de onderdelen tussen auto en demper. Die mogen goed zijn, maar na langdurige gebruik/belasting heb ik toch de ervaring dat aluminium verbuigt.

Ik heb daarom gekozen voor een relatief nieuw systeem, waarvan de constructie me wel beviel.

Het was betrekkelijk eenvoudig om het systeem te installeren. Ik vroeg een buurman me te helpen, maar toen hij langskwam was ik al halverwege.......

De voorbereidingen kostten eigenlijk meer tijd dan de procedure zelf. Leg een paar doeken op het spatbord en omliggend lakwerk, want er zal toch maar een bout of het enige gereedschap op vallen dat je nodig hebt: een dopsleutel met maat 10! En ja, natuurlijk kwamen er weer allerlei mensen langs voor een praatje......en ik moest natuurlijk van ieder stap een foto maken! Ondanks dat kostte de hele procedure ongeveer 40 minuten, Het had in 20 gekund, maar ja, je moet je hierbij uiteraard niet haasten.

Het enige negatieve is dat het begeleidende papierwerk/foto's niet echt duidelijk zijn, maar goed, ik gaf al de site aan met de juiste procedure.

Nog enige opmerkingen: ik laat de originele steun er ook op zitten, je weet maar nooit. Verder heb ik de draaipunten wat ingevet voordat ik de zaak in elkaar zette, en vraag ik me af als je de dempers verkeerd om aan de steunen bevestigt, of je ze dan nog kunt kunt verwijderen.
e steunen zijn tamelijk kort, ik dacht dat ze groter waren.

Na de installatie deed ik de kap een paar maal open en dicht. Vanaf dicht tot halverwege functioneren de dempers niet echt. Op de helft is er een 'neutrale' stand, en met een heel klein vingertje erbij gaat de kap langzaam omhoog zonder verdere hulp. Omlaag gaat zonder al te veel kracht.

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Laatst gewijzigd door keesie25 op zo 16 jan, 2011 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.
keesie25

Bericht door keesie25 »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

keesie25

Bericht door keesie25 »

.....en misschien is dit niet geoorloofd, maar ik doe het toch:
Ik moest het systeem natuurlijk in Amerika bestellen. eerst probeerde ik dat via Blu Oval industries, die 'direct-buy' advertenties op Ebay hebben. Ze zeggen er echter niet bij hoeveel de porto is, en herhaalde mailtjes worden allemaal niet beantwoord. Ook worden Europese kopers op Ebay geblokkeerd, zodat je dus iets anders moet verzinnen. Even googelen en je vindt hun site, waarbij ze bij een aantal producten zelfs stellen dat ze porto vrij naar Rotterdam worden gestuurd........ Ook mailtjes naar hun gewone mailadres met de vraag hoe je kunt bestellen, worden niet beantwoord.
De enige manier om achter het porto-bedrag te komen is om met Visa te bestellen. Toen ik dat deed, voegde ik uiteraard de boodschap toe om contact op te nemen.......tja, zonder resultaat. Ook hierbij werd weer geen porto bedrag vermeld. Vreemd genoeg staat er dan wel een ordernummer vermeld.......maar werd wordt echt geen bedrag van je rekening afgeschreven.....en ook bij annulering van de order kreeg ik....afijn, laat maar.

Toen kwam ik Stangmods tegen, en ik kreeg zelfs persoonlijke boodschappen. Na aankoop stuurden ze me een 'trackingnummer' en ik kon me daarmee aanmelden op de US postal site. Iedere 'beweging' van het pakketje kon ik volgen: left US, through Duch customs, in Dutch postal network, en zefs 'estimated delivery'. Daar stond 5 mei bij, en dat was dus de enige onvolkomenheid in het systeem!

Omdat het gisteren regende, vandaag dus dit lange verhaal! Bravo voor Stangmods (en ik word er niet voor betaald!).
Laatst gewijzigd door keesie25 op zo 16 jan, 2011 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.
brammeke11
Contacteer:

Bericht door brammeke11 »

Ziet er goed uit.

Dus eigenlijk vervangt het die stang die je moet omhoog zetten om de motorkap open te houden?
[img]http://i642.photobucket.com/albums/uu144/brammeke11/Fastbackfan4ever.jpg[/img]
driver

Bericht door driver »

Ziet er goed uit kees .
Heb al een heletijd ook een set liggen voor mijn fox maar zitten er nog altijd niet in :S gewoon weg omdat ik eerst eens mijn kap beter moet gaan bevestigen de 4 boutjes waar hij mee vast zit zijn een beetje gaar niet zo zeer de boutjes maar de klemetjes die ze ervoor gebruik hebben zijn 3x niks als ik nu de lifters erop zou maken duwt hij mijn kap van zijn plaats pff naja komt wel eens ;)
Vind het er goed uit zien .
[b]My mod list is long, but my cash flow is short[/b]
Black Mustang fox 79 351W 5.8Lt
Blue Fox 79 302 5.0Lt in progress
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
keesie25

Bericht door keesie25 »

Ja, klopt Brammeke. Het wordt over het algemeen aangeprezen als een systeem waarbij je overal bij kunt, en wat verder open gaat dan met de normale steun. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik dat een beetje betwijfel, alsof je nergens bij kunt met een traditionele steun. Maar misschien zijn er leden met ervaringen hierover.
Ik heb het eigenlijk gekocht omdat ik mezelf wilde verwennen.......

Driver, uiteraard moet je bevestiging wel 100 % in orde zijn. Ik had trouwens deze 'lifters' al STANDAARD op mijn vorige auto uit 1991......en ook nog even bij mijn buurman onder de kap gekeken, die een paar jaar oude Mercedes heeft. Ook die heeft standaard al die lifters, en ook nog zulke, die wel 2 1/2 keer zo lang zijn als wat ik nu heb. Dat ziet er goed uit, maar dan krijg je dus echt weer dat ze de hele zijkant onder de kap 'ín beslag' nemen, als je begrijpt wat ik bedoel.
driver

Bericht door driver »

Ja dat klopt ik heb zelf ook kleinere zijn denk ik net zo lang als die van jou maar sterg genoeg voor de kap want dat kan ook nog een probleem zijn als ze of te lich tof te sterk zijn heb er twee liggen die zijn 850Nm op een lengte van 35 cm dus dat is nog al wat :S .en daarbij vind ik personlijk de kortere ook mooier staan ;)
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
driver

Bericht door driver »

zitten op veel wagens ;) Mijn buurman heeft een sloop dus kom ze regel matig tegen .Bmw 3 serie heeft ook van die mooie voor en achter :)
Voyager 96 2.4Lt
Granada 82 2.0Lt
Janboekelman

Bericht door Janboekelman »

Ziet er er mooi uit,wil dat ook wel,wat kost nou zo iets?

Gr Jan
2005 Mustang V6 Convertible
2007 Dodge Caliber
1981 Chevrolet Impala 5.0L V8
keesie25

Bericht door keesie25 »

Jan, je kunt via de door mij opgegeven site aan alle info komen, en om aan te geven hoe eerlijk Stangmods is, ik betaalde met Paypal, en de volgende dag kreeg ik 8 dollar retour, omdat de porto te veel was.

het materiaal kostte dus 105 dollar, de porto in eerste instantie 35 dollar, maar na teruggave van 8 dollar was de totaalprijs 132 dollar.
Janboekelman

Okay,en werd dat naar je huisadres opgestuurd?
2007 Dodge Caliber
keesie25

Bericht door keesie25 »

Ja!
keesie25

Bericht door keesie25 »

Ja! En vergeet niet dat je het pakket de hele weg kunt volgen met track-trace.
Janboekelman

Okay thanks voor de info,ga ze snel bestellen.
2007 Dodge Caliber
pudel

Bericht door pudel »

Ik kan mij niet registreren bij hun er staat nederland niet bij... hoe heb je dit gedan?
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”