http://www.stangmods.com/MRT-Hood-Strut-Kit-p/00654.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
en voor de handleiding op de site
http://www.stangwriteups.com/mrt-hood-s" onclick="window.open(this.href);return false; ... tallation/
Allereerst heb ik een aantal systemen op een rijtje gezet, en eerst naar de kwaliteit gekeken, voor zover dat op afstand mogelijk is. Ik wilde GEEN extra gaten boren, ik wilde geen systeem met alleen maar de dempers (die sowieso nieuwe boorgaten vereisen), en ook wilde ik geen aluminium 'brackets', ofwel de onderdelen tussen auto en demper. Die mogen goed zijn, maar na langdurige gebruik/belasting heb ik toch de ervaring dat aluminium verbuigt.
Ik heb daarom gekozen voor een relatief nieuw systeem, waarvan de constructie me wel beviel.
Het was betrekkelijk eenvoudig om het systeem te installeren. Ik vroeg een buurman me te helpen, maar toen hij langskwam was ik al halverwege.......
De voorbereidingen kostten eigenlijk meer tijd dan de procedure zelf. Leg een paar doeken op het spatbord en omliggend lakwerk, want er zal toch maar een bout of het enige gereedschap op vallen dat je nodig hebt: een dopsleutel met maat 10! En ja, natuurlijk kwamen er weer allerlei mensen langs voor een praatje......en ik moest natuurlijk van ieder stap een foto maken! Ondanks dat kostte de hele procedure ongeveer 40 minuten, Het had in 20 gekund, maar ja, je moet je hierbij uiteraard niet haasten.
Het enige negatieve is dat het begeleidende papierwerk/foto's niet echt duidelijk zijn, maar goed, ik gaf al de site aan met de juiste procedure.
Nog enige opmerkingen: ik laat de originele steun er ook op zitten, je weet maar nooit. Verder heb ik de draaipunten wat ingevet voordat ik de zaak in elkaar zette, en vraag ik me af als je de dempers verkeerd om aan de steunen bevestigt, of je ze dan nog kunt kunt verwijderen.
e steunen zijn tamelijk kort, ik dacht dat ze groter waren.
Na de installatie deed ik de kap een paar maal open en dicht. Vanaf dicht tot halverwege functioneren de dempers niet echt. Op de helft is er een 'neutrale' stand, en met een heel klein vingertje erbij gaat de kap langzaam omhoog zonder verdere hulp. Omlaag gaat zonder al te veel kracht.

Uploaded with ImageShack.us