disc brake swap en shelby drop

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Bericht door 66hipowannebee »

Claire schreef:kan zijn, maar de draad loopt soepel dus daar ligt het niet aan.
Okidoki

dicht plakken dat ding en ontluchten dan maar :lol:

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Gebruikersavatar
Dimitri 87
Berichten: 131
Lid geworden op: di 12 mei, 2009 22:16
Locatie: kalken

Bericht door Dimitri 87 »

Ik heb ook net de zelfde lekkage gehad, tijdens ontluchten geen lekkage, na testritje pedaal terug slapper, kijken en ja hoor op de zelfde plaats lekkage.

Nu na extreem vast tedraaien gelukkig geen lekkage meer, maar had ik geweten dat er toch een schroefdraad afdichting bestond voor remmerij had dit me veel tijd bespaard.
Mustang 1964 1/2 convertible. 289 v8 4v. Matching numbers. D code.
Vw corrado 1994. 2.0 8v.
Volvo V70 2004. D5.
Fiat Ducato 2008. 100 multijet.

I am gasoline, i am history, i am gone
Kicking harold> gasoline THE SONG.
janeg
Berichten: 198
Lid geworden op: di 03 mar, 2009 18:15
Locatie: Vr'veen

Bericht door janeg »

Ik zit nu al een tijdje te kijken maar weet nog niet precies wat een Shelby Drop is.
Kan iemand mij dit uitleggen?
Is dit puur het verlagen van de voorkant met 1 inch?
Hoe gebeurt dit?
Heeft het veel impact op de looks of is het puur voor verbeteren stuur- en rijeigenschappen?
PAID FOR BY PARTNERSHIP FOR KNIVES FOR GUNS
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5595
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Bericht door Dakloos »

Er is een zoeksite genaamd "Google", voer daar eens voor de gein Shelby Drop in en vervolgens krijg je zoveel informatie te zien dat je daar wel een avondje zoet mee bent.......meer als de meeste forumleden je ooit kunnen vertellen :wink: .
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Gearz
Super User
Berichten: 5536
Lid geworden op: zo 11 mei, 2008 18:39
Locatie: Midden-Gelderland

Bericht door Gearz »

janeg schreef:Ik zit nu al een tijdje te kijken maar weet nog niet precies wat een Shelby Drop is.
Kan iemand mij dit uitleggen?
Is dit puur het verlagen van de voorkant met 1 inch?
Hoe gebeurt dit?
Heeft het veel impact op de looks of is het puur voor verbeteren stuur- en rijeigenschappen?
http://home.bresnan.net/~dazed/drop

één van de betere uitéénzettingen. ;)
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
janeg
Berichten: 198
Lid geworden op: di 03 mar, 2009 18:15
Locatie: Vr'veen

Bericht door janeg »

Gearz schreef:
janeg schreef:Ik zit nu al een tijdje te kijken maar weet nog niet precies wat een Shelby Drop is.
Kan iemand mij dit uitleggen?
Is dit puur het verlagen van de voorkant met 1 inch?
Hoe gebeurt dit?
Heeft het veel impact op de looks of is het puur voor verbeteren stuur- en rijeigenschappen?
http://home.bresnan.net/~dazed/drop

één van de betere uitéénzettingen. ;)
Gearz bedankt, hier kan ik wat mee :)
PAID FOR BY PARTNERSHIP FOR KNIVES FOR GUNS
janeg
Berichten: 198
Lid geworden op: di 03 mar, 2009 18:15
Locatie: Vr'veen

Bericht door janeg »

Dakloos schreef:Er is een zoeksite genaamd "Google", voer daar eens voor de gein Shelby Drop in en vervolgens krijg je zoveel informatie te zien dat je daar wel een avondje zoet mee bent.......meer als de meeste forumleden je ooit kunnen vertellen :wink: .
Leuke info... :?
Geloof me, heb meerdere malen gezocht via google.
Enigste links naar een Nederlands forum is dm&ff en dan wel dit topic.
Hier in dit topic word er gepraat over een shelby drop, er vanuit gaande dat iedereen weet wat het is.
Had altijd het idee dat zo'n forum juist was om elkaar wat te leren. :wink:
PAID FOR BY PARTNERSHIP FOR KNIVES FOR GUNS
Gebruikersavatar
Dakloos
Super User
Berichten: 5595
Lid geworden op: za 17 jun, 2006 11:16

Bericht door Dakloos »

janeg schreef:
Dakloos schreef:Er is een zoeksite genaamd "Google", voer daar eens voor de gein Shelby Drop in en vervolgens krijg je zoveel informatie te zien dat je daar wel een avondje zoet mee bent.......meer als de meeste forumleden je ooit kunnen vertellen :wink: .
Leuke info... :?
Geloof me, heb meerdere malen gezocht via google.
Enigste links naar een Nederlands forum is dm&ff en dan wel dit topic.
Hier in dit topic word er gepraat over een shelby drop, er vanuit gaande dat iedereen weet wat het is.
Had altijd het idee dat zo'n forum juist was om elkaar wat te leren. :wink:
Je hebtwel een beetje gelijk dat we dingen van elkaar kunnen leren op dit forum maar ik vind eerlijk gezegd dat mensen soms wel heel erg makkelijk worden.

Ik weet niet hoe jij zoekt in Google maar de eerste hit die ik vind als ik "shelby drop" in Google invoer is de link waar Gearz mee komt........hoe veel gemakkelijker wil je het hebben......?
Erwin

1966 convertible
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Bericht door Claire »

Nou, om het topic af te sluiten, ik heb de remmen eindelijk ontlucht gekregen. Het bleek dat de vrije slag niet voldoende was. De zuiger in de HRC werd dus al een beetje ingedrukt met het rempedaal in de rust stand. Even stellen in de booster en ook weer opgelost. Op de remmenbank geweest en hij remt echt super voor en achter. Dan stond de Mustang aan de achterkant erg hoog na de Shelby drop en de GT veren. Die rare shackles die wij aan de achterkant hadden waren daar de schuldige van. Ziehier een foto waarbij onze stang en die van Jacco naast elkaar staan. Ik heb de shackles omcirkeld.
Afbeelding


Hier het verschil voor en na de Shelby drop

Afbeelding

Afbeelding

En zo staat ie dan nu, helemaal recht en niet meer die rare verlengde shackles eronder uit.
Afbeelding


Dank aan iedereen die zijn hulp op het forum heeft gegeven en aan 66hipowannabee voor de live hulp en voor de normale shackles.
Op naar het volgende project......
Piet 8)
Laatst gewijzigd door Claire op wo 23 jun, 2010 07:41, 1 keer totaal gewijzigd.
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
66hipowannebee
Donateur 2014
Berichten: 4375
Lid geworden op: za 18 sep, 2004 11:53
Locatie: Sliedrecht

Bericht door 66hipowannebee »

Staat er netjes bij zo,mooie stance

neem je het beestje mee morgen?

Tonie
PS; vergeet de felstang niet :D
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Gebruikersavatar
Mustang24
Berichten: 8536
Lid geworden op: za 17 sep, 2005 20:06
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Op naar het volgende project......

??? Geel spuiten ???

:wink:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Bericht door Claire »

Nee hoor Emiel
Eén Tweety is juist leuk. :up:
En ik ben inmiddels wel gewend aan de paarse kleur,terwijl ik dat in het begin niet zo geweldig vond. :roll:
En nog gefeliciteerd met je mooie auto
groetjes claire :queen:
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Gebruikersavatar
Claire
Berichten: 2507
Lid geworden op: wo 08 aug, 2007 09:09

Bericht door Claire »

nee Peter, dat is een volgend project maar niet meer voor deze zomer.
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”