Vroemdag 2010: de fotos...

Hier staan alle links en verslagen van Meetings van 2009 t/m 2012

Moderator: Shelby GT-H

Mustang24
Contacteer:

Vroemdag 2010: de fotos...

Bericht door Mustang24 »

Hier de fotos, het verslag (!) volgt straks of morgen...

En ja, de laatste foto: dat is Rinus in de zandbak :cry: :evil:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

:oopsp:

Afbeelding
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Re: Vroemdag 2010: de fotos...

Bericht door 1967coupe »

Leuke foto's Emiel. Beter in de zandbak dan ernaast tegen de vangrail.

Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
OHLM66

Bericht door OHLM66 »

Was eigenlijk een grindbak en zeker een halve meter diep. We kregen hem er haast niet uit. Er blijkt ook nergens een sleepoog aan de Mustang te zitten. Toen het 's middags weer ging regenen dan denk je "de knop om" en weer de lijnen van de ochtend gaan rijden, geen volgas bij het uitrijden van de bochten en geen witte vlakken meer raken. En volgens mij deed ik dat ook, maar zie de foto. Twee maal kreeg ik hem weer terug bij het uitbreken van de achterkant maar de derde maal was hij niet meer te houden. Wat een zooitje grind zeg, het zit echt overal tussenin. Ben ook nog een beschermplaat aan de onderzijde kwijt geraakt. Er zaten bij drie banden rondom kleine stukjes grind tussen de banden en de velgen. zo kon ik nooit naar huis gaan. Maar adelbert wist een bandengarage in Houthaalen waar wij toen langzaam naar toe zijn gereden en daar werd ik direct geholpen door een stel enthousiastelingen die er alles van wilde weten. Daar ook direct nog veel grind onder de Mustang vandaan gehaald, de wielen waren er toch af. Het grind mochten ze van mij daar houden. Verder toch wel wat schade opgelopen. De velgen zien er niet meer uit en ook wat lichte lakschade aan de bestuurderszijde, maar ja, je bent jong en je wilt wat. Gelukkig kan ik er wel om lachen, moet niet vergeten dat ik deze Mustang nou juist voor zulke uitjes heb aangeschaft en aangepast. Heb de hele winter weer de tijd om de boel op te knappen zodat we er volgend jaar weer mee kunnen gaan spelen.

Rinus
1968 289ci coupe autom. (Tahoe Turquoise)
2007 GT California Special convertible (Supercharged)
2002 F150 Lightning 5.4 (Supercharged)
2009 JEEP Grand Cherokee (V8)
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

leuk geweest zo te zien, en je staat idd tot aan je assen in het grind Rinus.
aan de andere kant beter zo dan dat je die vangrail tegen was gekomen... :(

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Wilfried

Bericht door Wilfried »

Hier een kleine greep uit de 145 foto's die ik gemaakt heb.
Mocht er iemand een grotere versie van zijn wagen willen stuur dan maar een mailtje of PB

Tweety op non-actief door toedoen van een egoïstische Porsche rijder.

Afbeelding

Rinus voor zijn uitstapje in de grindbak

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Is dit een Mustang met 9 cilinders ???? Of dien deze bougie ergens anders voor ???? :D

Afbeelding

Afbeelding

Wie van Mustangs zijn broodwinning maakt en dan met een BMW rondrijd is een ......

Afbeelding

Sorry Adelbert, ik kon het niet laten. Dan had je dat beest maar niet op de hoedenplank moeten leggen. :lol:
Blacky

Bericht door Blacky »

Leuke foto's van een leuke dag.

's Ochtends lag het circuit er echt heel erg smerig bij. Er is tijdens de eerste sessie een maat van ons afgeschoven en met zijn Porsche 968 CS in de banden gedoken.
Mijn kar begon al gelijk te schuiven toen ik de eerste keer de pitlane uitkwam, dus heb ik het voorzichtig aan gedaan. Het gevolg was dat er na de 2de ronde al een meneer met een klembord klaarstond om een handtekening te vragen. Op een blad met bovenaan de vermelding "95,7 dB". :oops:
Ik was blijkbaar niet de enige die het kalm aan deed, want ik ben er toch in geslaagd om o.a. een Porsche, een Supra en een Lotus Esprit in te halen. Tot grote voldoening van de passagiertjes. :lol:
Ik ben ook 1 keer de M3 van Adelbert voorbij gegaan, maar die was toen net een foto aan het nemen van Rinus, dus dat telt niet denkik. :mrgreen:

Het was in elk geval een geslaagde dag en je krijgt zo wel een enorm respect voor de ouders en de begeleiders die dag in dag uit met die kinderen bezig zijn.

Mijn foto's moeten nog gesorteerd en bijgesneden worden. Die hoop ik morgen online te krijgen, maar nu ga ik eerst :zzz:
2007 GT California Special
Wilfried

Bericht door Wilfried »

Blacky schreef:Leuke foto's van een leuke dag.

's Ochtends lag het circuit er echt heel erg smerig bij. Er is tijdens de eerste sessie een maat van ons afgeschoven en met zijn Porsche 968 CS in de banden gedoken.

Dat zal deze dan geweest zijn.

Afbeelding
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Hier het verslag van de Vroemdag 2010...

Piep piep piep piep... nee, niet Tweety, maar mijn wekker die afloopt om 04.45 !
Als een echte acrobaat spring ik uit mijn bed (neem dat wel niet letterlijk ;-) )
Na de was en de plas, stevig ontbijt en het bakje troost, de buienradar opgestart en ja hoor... daar kwamen ze af de regenbuien vanaf het westen.
Dus om 6 uur Tweety wakker gemaakt, en in galop de autoweg op, richting Zolder, en dit zonder files (langs mijn kant, want richting Antwerpen stond alles weeral stil).
De regenbuien mooi voorgebleven, en geen drupje gehad tot in Zolder.
Daar aangekomen om 07.10 uur, nog stikdonker, en ik was ook de eerste ...
Nadat ik maar juist was aangekomen was er een stortbui, die een half uur duurde...

Om 8 uur kwam Adelbert (Mustanggarage) er aan, die de transponders en inschrijvingsformulieren bij had, die hij in onze plaats al was gaan halen in het secretariaat.

Transponder: voor wie niet weet wat dat is... dat is een klein "doosje", dat je in de auto (achter het raam) moet bevestigen. Dat zend een signaal uit, zodat elke keer je voorbij de finishlijn komt, de tijden worden opgenomen, en weten ze dus wanneer en hoeveel je gereden hebt. Tot daar de transponder.

Vermits er meer inschrijvingen waren dan plaatsen/transponders (elke auto heeft er een), waren er sommige "gedeeld" door twee wagens. Normaal zijn er op een vroemdag vier sessies: de eerste (rode) was van 10 tot 11 (om het gemakkelijk te maken zijn de tijden afgerond), dan de groene van 11 tot 12.
Van 12 tot 13 uur is er stilte (en dan eten de mensen !), en dan de derde sessie van 13 tot 14u, en de laatste (weer groene) van 14 tot 15 uur. Daarna is er vrij rijden (zonder kinderen maar met helm !).
Dus als er twee wagens waren en maar een transponder, was de afspraak dat de eerste wagen de eerste "sessie" zou rijden, dan geeft hij de transponder door aan de tweede wagen, die de tweede sessie rijd. Na de middag hetzelfde, eerst de ene en dan de andere wagen.

Mijn transponder was gedeeld met een "Porsche" rijder. Die had de eerste sessie, en zou dan bij het terug in de pits rijden de transponder aan mij geven, zodat ik de tweede sessie kon rijden, maar.... de vriendelijke meneer van de Posrche is dat "vergeten", en ik heb vruchteloos staan wachten aan mijn auto... maar geen transponder... dus niet rijden !

Tijdens het vertrek van de tweede sessie, kwam hij voorbij (het was dus weer zijn beurt) en de afspraak was dat ik aan de auto zou wachten, zodat hij de transponder kon overhandigen, en dan gaan parkeren...
Na een half uur stond ik nog te wachten (bedankt Wilfried, Mustangrijder, voor de company en de troostende woorden... ;-), en dan zijn we op zoek gegaan naar de Porsche... en gevonden... met de transponder tegen de ruit gekleefd... maar geen rijder....
Eindelijk kwam hij aangewandeld, en ach ja... hij moest mij de transponder geven,... sorry he'... "maar ik was iets gaan drinken met de andere Porsche rijders"...
Intussen was de sessie (de laatste) al bijna gedaan (nog 10 minuten), zodat ik die ook niet heb kunnen rijden.

Ik ben dus naar Zolder gereden... voor niets... bedankt Porscherijder !
Verschillende kinderen hadden al hun voorkeur geuit om met mij mee te rijden, maar het was een ontgoocheling (voor mij ook) dat Tweety niet op de baan kon...

Maar tussen de sessies wel wat leuke babbels gehad met Mustangvrienden, en wat mooie fotos gemaakt.
Maar door het natte wegdek, waren er wel enkele schuivers, waardoor een Porsche (nee, een andere ;-( ) in het decor is beland. Veel schade aan de wagen en enkele schrammen voor rijder en passagier.
Nog enkele pirouettes en schuivers met minder erg... tot... Rinus de pirouette van zijn leven maakte, en een ferme duik in de grintbak maakte ! Gelukkig geen gekwetsten, alleen de Mustang... vol met kiezelsteentjes, tot tussen de banden !!! Tussen velg en band zaten tientallen steentjes, dus dat zal Rinus wel vertellen hoe hij dat opgelost heeft.
Spijtig einde voor hem, alhoewel hij er zijn goed humeur niet bij verloor !
Ondanks de ellende (en schade) kon er nog een lach en een grap af.

Om 16.45 ben ik dan maar huiswaarts gekeerd, en weer zonder file, en droog, thuisgeraakt.
Tweety zit terug in zijn hokje, en ik ga nu een lekker relax badje nemen...

:ok:

Op naar de Vroemdag... 2011 !!!!
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Wilfried

Bericht door Wilfried »

Er waren weinig Mustangs aanwezig dit jaar, maar er reden nog andere mooie dingen rond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Wilfried

Bericht door Wilfried »

Rinus was niet de enige die in diezelfde grindbak terecht kwam.
Deze wagen is op exact dezelfde plaats van de weg gegaan.
Zo heb je een idee hoe diep die grindbak is.

Afbeelding
Mustangdriver
Contacteer:

Bericht door Mustangdriver »

Mooie verslagen en foto's mannen !

@ Rinus: gelukkig viel alles al bij al mee, en bleef je er positief bij

@ Emiel: klote zeg !

Geoffrey
1966 fastback in Clearwater Aqua, 302ci en AOD

www.mustangdrivers.be The Belgian Mustangsite
Blacky

Bericht door Blacky »

Op het forum van de Roadsterclub staan er ook fotos en links:
HIER klikken
2007 GT California Special
peer

Bericht door peer »

Ik moest helaas op het werk zijn. Dus vrienden van me hadden de BMW al meegenomen. Gelukkig was ik toch nog eerder weg kunnen gaan en was ik nog om 14.30 in zolder.

Het viel me ook al meteen op dat het aardig druk was met de auto's. Maar schijnbaar hebben mijn vrienden toch aardig kunnen rijden. Ik heb ze nog lekker rond laten rijden tot de vrij rijden sessie begon :roll: En toen zelf even in de auto gestapt. Toch merk je op zo'n dag dat er heeeel veel on ervaren mensen op de baan zitten. Met name met mijn bmw die net 100 pk levert geeft dat problemen. Je bent in bijna elke bocht veel sneller en je haalt zo iedereen in. Maar na de bocht heb je gewoon een zwaar vermogen te kort om de mensen echt voor te blijven. Bij een trackday zie je dan vaak dat de snellere auto, die trager in de bochten is even inhoud en na de volgende bocht heb je geen last meer van elkaar. Hier leek het toch af en toe echt een race te worden. Vaak hou ik de eer dan maar aan mezelf en laat even een gat ontstaan of rij heel even de pits in om zo geen last meer te hebben van zo'n rijder...

Wel was het jammer dat het vrij rijden een half uur korter was dan eigenlijk op de planning stond. Ik ging om 16:25 nog snel even wat benzine erin gooien, maar vervolgens was het einde van de dag al ingezet. Op zich niet heel erg. Lekker de auto opladen en op tijd naar huis ;)
walter
Contacteer:

Bericht door walter »

Zo te zien weer een geweldige dag, ondanks het matige weer, een vervelende Porscherijder en een diepe grindbak. Helaas kon ik er niet bij zijn; vrijwel de hele dag in het ziekenhuis gezeten met mijn vader (gaat nu redelijk goed). Hopelijk volgend jaar weer van de partij, want al rijd ik niet mee, het is toch een mooie en gezellige dag!
67gt500
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door 67gt500 »

Geluk gehad Rinus!
op het eerste gezicht lijkt net of de hele bumper ervoor weg is :roll:
'66 conv. 289ci zilver bleu, pony int. ps en airco.
'67 GT500E Eleanor met 418ci stroker
'66 coupé deelnemer Historische rally's
Gesloten

Terug naar “Alle meetings 2009 t/m 2012”