Motorruimte schoon maken. tips??
Moderator: Shelby GT-H
- 390fastback68
Motorruimte schoon maken. tips??
Hallo,
Van het transport zit er best nog wat zout onder mijn kap? Vraag niet hoe hij zat toch in een container!!!!
Maar goed ik wel alle vettigheid en troep even schoonmaken. Heeft een van jullie een goede tip om dit te doen aangezien je bijna nergens bij kan komen.
Thx Vince
Van het transport zit er best nog wat zout onder mijn kap? Vraag niet hoe hij zat toch in een container!!!!
Maar goed ik wel alle vettigheid en troep even schoonmaken. Heeft een van jullie een goede tip om dit te doen aangezien je bijna nergens bij kan komen.
Thx Vince
Re: Motorruimte schoon maken. tips??
Gewoon met de hogedrukspuit, wel een beetje de electronische delen ontzien natuurlijk voor zover dat mogelijk is.
En het liefst met een niet te warme motor, en ook laten draaien tijdens het VOORZICHTIG schoonspuiten.
Sommige wasboxen hebben hiervoor ook een speciale ontvetter etc. onder de keuze toetsen zitten.
Optie 2: lekker met de hand en kwastje met wasbenzine ,remreiniger en water, wel een hele klus maar wel de moeite waard.
(mijn voorkeur bytheway
)
En het liefst met een niet te warme motor, en ook laten draaien tijdens het VOORZICHTIG schoonspuiten.
Sommige wasboxen hebben hiervoor ook een speciale ontvetter etc. onder de keuze toetsen zitten.
Optie 2: lekker met de hand en kwastje met wasbenzine ,remreiniger en water, wel een hele klus maar wel de moeite waard.
(mijn voorkeur bytheway
Sometimes, silence can be like thunder.
1984 f250 diesel.
1984 f250 diesel.
- iljojo1970
Hoi
Ik spuit er eerst motor reiniger van het merk system op,en spuit het lichtjes met een lopende motor af.
Dit twee keer doen vervolgens motor makeup van system erop en je hebt een nieuwe motor.
System, geweldig spul!
gr.Jos
Ik spuit er eerst motor reiniger van het merk system op,en spuit het lichtjes met een lopende motor af.
Dit twee keer doen vervolgens motor makeup van system erop en je hebt een nieuwe motor.
System, geweldig spul!
gr.Jos
1964 1/2 V8 Coupe! Isn't she beautiful,don't say she isn't !!!!!!
- PersMustang
Bij de Wibra 'Dasty ontvetter' kopen! Superspul in soort plantenspuit. Ik heb een hele doos gekocht zo goed.
Heel je motor en motorruimte inspuiten, 10-15min in laten trekken, eventueel nogmaals inspuiten en in wasbox op de stand 'motorreinigen' op afstandje >1meter de motor en motorruimte afspuiten.
Elektra idd beetje ontzien. Draaiende motor bij voorzichtigheid niet nodig. De stand motorreinigen is heet water dus geen risico dat je warme waterpomphuis barst.
Warm water verdampt ook snel, dus eenmaal weer op stal teflonspray en doekje over je motor en toppiehoppie klaarrr!
Succes.
Grtz,Perry.
Heel je motor en motorruimte inspuiten, 10-15min in laten trekken, eventueel nogmaals inspuiten en in wasbox op de stand 'motorreinigen' op afstandje >1meter de motor en motorruimte afspuiten.
Elektra idd beetje ontzien. Draaiende motor bij voorzichtigheid niet nodig. De stand motorreinigen is heet water dus geen risico dat je warme waterpomphuis barst.
Warm water verdampt ook snel, dus eenmaal weer op stal teflonspray en doekje over je motor en toppiehoppie klaarrr!
Succes.
Grtz,Perry.
'71 Mustang 351Cl 2V Sportsroof 'Mach1'
'04 F-150 5.4L Triton Lariat Limited Edition
'99 Mustang 3.8L V6 35th Anniversary Convertible - SOLD
'96 Mustang 3.8L V6 Coupé - SOLD
'93 Mustang 2.3L Fox body - SOLD
Leef& Geniet!
'04 F-150 5.4L Triton Lariat Limited Edition
'99 Mustang 3.8L V6 35th Anniversary Convertible - SOLD
'96 Mustang 3.8L V6 Coupé - SOLD
'93 Mustang 2.3L Fox body - SOLD
Leef& Geniet!
Ik zou het niet meteen afspuiten met water, zout in hoekjes en gaatjes spoelt niet weg maar gaat reageren, vreten, oxideren etc.
Paar dagen achter elkaar de gehele motor ruimte inspuiten met WD-40
Beschadigd niets, smeert, beschermd, impregneerd, weekt zout, zand en vuil los en als je het goed dik inspuit druipt de troep er vanzelf onderuit.
Na een paar dagen is e.e.a redelijk schoon en heeft de olie zich overal tussen en in gedrongen.
Kun je e.e.a later altijd nog eens afspuiten.
Spuitbusjes WD-40 halen bij de Action, scheelt een paar centen.
Het is maar een tip,
Michel.
Paar dagen achter elkaar de gehele motor ruimte inspuiten met WD-40
Beschadigd niets, smeert, beschermd, impregneerd, weekt zout, zand en vuil los en als je het goed dik inspuit druipt de troep er vanzelf onderuit.
Na een paar dagen is e.e.a redelijk schoon en heeft de olie zich overal tussen en in gedrongen.
Kun je e.e.a later altijd nog eens afspuiten.
Spuitbusjes WD-40 halen bij de Action, scheelt een paar centen.
Het is maar een tip,
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- 390fastback68
Goedenavond.
Top tips heb ik zeker wat aan. Kwam helaas niet veel verder me de remmenreiniger. Vuil blijft maar zitten.
Maar wd 40 Michel smeert dat juist niet? Wat heb jij een top foto zeg met di scoop echt een plaatje.
Ik ga het weekend zeker poetsen en boenen.
Grt Vince
Top tips heb ik zeker wat aan. Kwam helaas niet veel verder me de remmenreiniger. Vuil blijft maar zitten.
Maar wd 40 Michel smeert dat juist niet? Wat heb jij een top foto zeg met di scoop echt een plaatje.
Ik ga het weekend zeker poetsen en boenen.
Grt Vince
Vapostreen moet je gebruiken!
WD-40 is uitgevonden/ontwikkeld begin 50er jaren om de buitenzijde van raketten en projectielen mee te beschermen tegen invloeden van vuil, aanhechting van zand, zout en water en om corrosie te voorkomen. O.a gebruikt door General Dynamics en NASA. Bij uitstek ideaal voor jouw toepassing en behoefte dus.390fastback68 schreef:Maar wd 40 Michel smeert dat juist niet? Wat heb jij een top foto zeg met di scoop echt een plaatje.
Het heeft inderdaad een enigzins licht smerende werking. Na het spuiten verdampt uiteindelijk het gedeelte dat het vloeibaar maakt en blijft er een dun beschermend filmpje achter, het blijft niet vettig.
http://www.wd40.nl/marken_wd40_anwendungen_nl.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Uiteindelijk zijn er natuurlijk meerdere wegen die leiden naar Rome.
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
- 390fastback68
Gearz schreef:WD-40 is uitgevonden/ontwikkeld begin 50er jaren om de buitenzijde van raketten en projectielen mee te beschermen tegen invloeden van vuil, aanhechting van zand, zout en water en om corrosie te voorkomen. O.a gebruikt door General Dynamics en NASA. Bij uitstek ideaal voor jouw toepassing en behoefte dus.390fastback68 schreef:Maar wd 40 Michel smeert dat juist niet? Wat heb jij een top foto zeg met di scoop echt een plaatje.
Het heeft inderdaad een enigzins licht smerende werking. Na het spuiten verdampt uiteindelijk het gedeelte dat het vloeibaar maakt en blijft er een dun beschermend filmpje achter, het blijft niet vettig.
http://www.wd40.nl/marken_wd40_anwendungen_nl.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Uiteindelijk zijn er natuurlijk meerdere wegen die leiden naar Rome.![]()
Michel.
Kijk dat klinkt goed en een beetje vettige filmlaag helpt ook weer om de corrosie tegen te gaan. Dat is net wat ik zoek!
Ga ik dit weekend even proberen dank voor je toelichting en hulp.
Picture van je blijft echt top lijkt wel een camaro zo met die hoodscoop.
Grt Vince
Een Camawattes ??390fastback68 schreef:Picture van je blijft echt top lijkt wel een camaro zo met die hoodscoop.

- grandmaster n
Een Camaro, je weet wel, zo'n slap Mustangaftreksel van GM !!Gearz schreef:Een Camawattes ??![]()
Meer foto,s?
Op de foto van je avatar lijkt het heel anders qua kleur maar dit is echt super mooi!
Sometimes, silence can be like thunder.
1984 f250 diesel.
1984 f250 diesel.
Tsja, die kleur veranderd vaak een beetje met de lichtinval.gertv8 schreef:
Meer foto,s?
Op de foto van je avatar lijkt het heel anders qua kleur maar dit is echt super mooi!
Het is de Originele 1970 "Calypso Corral" oranje kleur maar met een paar lagen blanke lak erover.
Hier 3 pagina's met foto's etc.
http://www.cardomain.com/ride/3816180/1970-ford-mustang" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog een filmpje van een jaar of 2 terug.
(waar m'n maatje net op de achtergrond aan 't gassen is terwijl ie z'n carb afsteld).
[youtube]u1eYXrtfIZs[/youtube]
Maar goed, Back on topic.
- metzijndrie
@ 1:25 is dat "idle" 
Mustang 1967 gebouwd 1966, 2 Door Hard Top, 289 V8 4barrel A-code, 3 traps XP C-4 automaat, 3.00:1 Rear Axle, HEI, Impco L20 converter 300A mixer, dual exhaust, Cragar velgen, int/ext decor group
Gertjan, Jelle, Paul
Gertjan, Jelle, Paul
Prachtige wagen Gearz!.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.