Blauwe druppels, oorzaak gevonden :-(

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

66hipowannebee
Donateur 2014

Re: Blauwe druppels, oorzaak gevonden :-(

Bericht door 66hipowannebee »

66mustang schreef:
66hipowannebee schreef:Kijk ook ff verder als het 351w koppen voorstel

er zijn in tussen heeeeeel wat betere opties te krijgen :mrgreen:

FF shippen via hans,dan is het redelijk te doen :lol:

Tonie
En als je wat besteld krijg je een prijs daar woord je niet blij van, even ton bling bling PB'je :D

Sinds kort bieden wij een nieuwe service aan Mustangcountry-klanten en andere particulieren. Auto-onderdelen import vanuit de USA.

Dus, heeft u bij uw auto liever een andere uitlaat die in de USA betaalbaar en op voorraad is, of een setje velgen waar hetzelfde voor geldt?

Voor 75 Euro per zending worden uw oversized onderdelen meegenomen met de eerstvolgende container van mustangcountry, waardoor u los staat van alle andere transportkosten.

Dus niet de onderdelen die hier makkelijk te verkrijgen zijn bij bijvoorbeeld Adams Classic Cars

Met een zending wordt hier bedoeld een setje van 4 velgen, of een uitlaat, of een deur etc. Wanneer u daarentegen 4 velgen, én een uitlaat, én een deur wilt laten verzenden dan wordt de prijs in overleg met u bepaald.

Deze service is bewust gericht op particulieren, het is niet de bedoeling dat er grote, commercieel gerichte ladingen worden getransporteerd. Het is juist bedoeld als een extra service voor de old-timer liefhebber.

Elke zending wordt geïnspecteerd op juistheid, wanneer er een verdachte of illegale zending wordt ontdekt, dan wordt deze direct gemeld aan de juiste instanties!

Elke 2 - 3 maanden gaat er een container naar Nederland.

GR ROB
Rob,uiteraard ken ik dit verhaal

prima service van Ton (zelf geen ervaring mee)

Ik zelf heb prima ervaringen met hans en bianca,dus daar zal ik het maar bij laten.

Tonie
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
Mustang Den Haag

Bericht door Mustang Den Haag »

66hipowannebee schreef:
66mustang schreef:
66hipowannebee schreef:Kijk ook ff verder als het 351w koppen voorstel

er zijn in tussen heeeeeel wat betere opties te krijgen :mrgreen:

FF shippen via hans,dan is het redelijk te doen :lol:

Tonie
En als je wat besteld krijg je een prijs daar woord je niet blij van, even ton bling bling PB'je :D

Sinds kort bieden wij een nieuwe service aan Mustangcountry-klanten en andere particulieren. Auto-onderdelen import vanuit de USA.

Dus, heeft u bij uw auto liever een andere uitlaat die in de USA betaalbaar en op voorraad is, of een setje velgen waar hetzelfde voor geldt?

Voor 75 Euro per zending worden uw oversized onderdelen meegenomen met de eerstvolgende container van mustangcountry, waardoor u los staat van alle andere transportkosten.

Dus niet de onderdelen die hier makkelijk te verkrijgen zijn bij bijvoorbeeld Adams Classic Cars

Met een zending wordt hier bedoeld een setje van 4 velgen, of een uitlaat, of een deur etc. Wanneer u daarentegen 4 velgen, én een uitlaat, én een deur wilt laten verzenden dan wordt de prijs in overleg met u bepaald.

Deze service is bewust gericht op particulieren, het is niet de bedoeling dat er grote, commercieel gerichte ladingen worden getransporteerd. Het is juist bedoeld als een extra service voor de old-timer liefhebber.

Elke zending wordt geïnspecteerd op juistheid, wanneer er een verdachte of illegale zending wordt ontdekt, dan wordt deze direct gemeld aan de juiste instanties!

Elke 2 - 3 maanden gaat er een container naar Nederland.

GR ROB
Rob,uiteraard ken ik dit verhaal

prima service van Ton (zelf geen ervaring mee)

Ik zelf heb prima ervaringen met hans en bianca,dus daar zal ik het maar bij laten.

Tonie

GR ROB
Laatst gewijzigd door Gast op vr 18 mar, 2011 23:31, 1 keer totaal gewijzigd.
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
edgar
Retired Moderator

Bericht door edgar »

66mustang schreef: maar ik laat het ook hier bij ??
Rob, ik had het meer gewaardeerd als je dat een paar berichten eerder had gedaan.

Ik overweeg het topic op te schonen.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
Ando
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ando »

Gelukkig mag iedereen zelf bepalen waar hij zijn onderdelen haald...

Edgar, wat mij betreft mag je de 'stront' ertussenuit halen, dat leest wat prettiger.

Dan weer even on-topic: In dit geval zou ik zelf kiezen voor een setje aluminium koppen van Edelbrock o.i.d., daar knapt je motor best van op en het is gewoon lekker 'nieuw' met harde klepzittingen. Maar dat kost natuurlijk wel wat meer als een setje gebruikte koppen....
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
yellowstang

Bericht door yellowstang »

Bart ik heb mijn 289 open liggen ga morgen naar de westfriese motoren revisie. Kopbouten komen niet in kontakt met koelwater .
Bij mij waren de kleppen afgesleten en ze hadden de tuimelaars afgeslepen om te voorkomen dat de klepveren los konden komen.
Ik ga nieuwe spullen bestellen bij CP USA PARTS zou hun eens bellen voor de kosten van een setje cil koppen zou je tuimelaars ook goed controleren.
Zijn bij mij ook versleten . Ik zet er denk nieuwe koppen op mijn geleiders en klepzitingen van mijn eigen koppen zouden vervangen moeten worden. :( :(
Mustang Den Haag

edgar schreef:
66mustang schreef: maar ik laat het ook hier bij ??
Rob, ik had het meer gewaardeerd als je dat een paar berichten eerder had gedaan.

Ik overweeg het topic op te schonen.
Sorry, heb al op geschoond lied me even gaan :oops:

GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Bartmann

Bericht door Bartmann »

Nou, het lek lijkt mee te vallen.

Ik heb gecontroleerd of de kopbout op moment staat, even los gehaald en opnieuw vast gezet.

Hierdoor is het scheurtje iets minder geworden. Hij drupt nu af en toe een beetje. Hij staat dus niet echt te "piesen".

Hij heeft altijd al een kleine drup gehad de afgelopen 2 jaar, wat ik me kan herinneren. Dus niet direct meer reden tot paniek.
Hiermee is het seizoen nog wel uit te rijden.

Hiermee heb ik dus wat meer bedenktijd gemaakt over wat te doen.

Als eerst maar eens onderzoeken wat er nu voor koppen en onderblok in ligt.
Het natuurlijk wel interessant om te weten of ik "matching numbers" heb...

Bovenop de kop vind ik op beide het label "289" en "65".
Op de rechter staat de casting date: 5B18 (18 februari '65) en
Op de rechter staat de casting date: 4G22 (22 juli '64)

Nu snap ik dat de casting number onderop de kop staat, maar het lijkt me gezien de casting date dat ze niet bij de '68er horen?

Ik ga morgenaaf ook even de casting number en date van het onderblok bekijken.

Kan iemand wat ligt schijnen op de koppen of is er weinig over te zeggen zonder casting number?
Loud, Mean, Fast and Dirty!
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
[url]http://www.blacksky.nl/mustang68[/url]
Mustang Den Haag

Bartmann schreef:Nou, het lek lijkt mee te vallen.

Ik heb gecontroleerd of de kopbout op moment staat, even los gehaald en opnieuw vast gezet.

Hierdoor is het scheurtje iets minder geworden. Hij drupt nu af en toe een beetje. Hij staat dus niet echt te "piesen".

Hij heeft altijd al een kleine drup gehad de afgelopen 2 jaar, wat ik me kan herinneren. Dus niet direct meer reden tot paniek.
Hiermee is het seizoen nog wel uit te rijden.

Hiermee heb ik dus wat meer bedenktijd gemaakt over wat te doen.

Als eerst maar eens onderzoeken wat er nu voor koppen en onderblok in ligt.
Het natuurlijk wel interessant om te weten of ik "matching numbers" heb...

Bovenop de kop vind ik op beide het label "289" en "65".
Op de rechter staat de casting date: 5B18 (18 februari '65) en
Op de rechter staat de casting date: 4G22 (22 juli '64)

Nu snap ik dat de casting number onderop de kop staat, maar het lijkt me gezien de casting date dat ze niet bij de '68er horen?

Ik ga morgenaaf ook even de casting number en date van het onderblok bekijken.

Kan iemand wat ligt schijnen op de koppen of is er weinig over te zeggen zonder casting number?
http://www.freewebs.com/mustangtechlinks/" onclick="window.open(this.href);return false;

GR ROB
Bartmann

Bericht door Bartmann »

Daar was ik al wat aan het grasduinen...

Nieuw blok kan altijd nog, maar ben me eerst even aan het orienteren wat ik er op het moment precies in heb liggen...
Loud, Mean, Fast and Dirty!
Cheerio, Bart
'68 Coupe 289ci V8
Peugeot 106
[url]http://www.blacksky.nl/mustang68[/url]
Mustang Den Haag

Bartmann schreef:Daar was ik al wat aan het grasduinen...

Nieuw blok kan altijd nog, maar ben me eerst even aan het orienteren wat ik er op het moment precies in heb liggen...

289" "65" is goed blokje voor je project :wink: zuinig op wezen :v:

GR ROB
Cobra302
Contacteer:

Bericht door Cobra302 »

Bart,

wat Tonie al zegt, kijk ff verder dan die "geweldige" 351W koppen waar velen over roemen, die worden alweer weggeblazen door de goedkoopste aftermarket koppen die te leveren zijn.

RHS, Edelbrock,World,Jegs/Kaase, Trickflow,(AFR als het geld mag kosten, alhoewel ze niet veel duurder zijn maar kwaliteit) maar blijft weg van procomp, dat is puin...

je zit nu misschien niet tegen een revisie van je motor aan te kijken, maar kijk naar de toekomst, als je nu een set fatsoenlijke koppen erop kletterd, kun je sparen voor een goede revisie van je onderblok, en zijn de 351W-kopjes straks niet de beperkende factor van je motorblok....

en door wie je ze laat verschepen? geen idee, :mrgreen:

maar heb je ze vlot nodig, geef Tom (step-a-side op AAP-forum) eens een belletje, als het op voorraad is rij je binnen de kortste keren weer rond.. hij kan snel leveren
'65 F100
2007 KTM 950 SM
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”