problemen performer en 500 cfm
Moderator: Shelby GT-H
problemen performer en 500 cfm
beste mensen,
Ik heb vanmiddag samen met een monteur mijn standaard spruitstuk en 2v carb gewisseld voor een edelbrock performer en edelbrock 500 cfm (type 1404).
Het gaat om een 289 die verder niet is aangepast.
Alles zit op zijn plek allen hij loopt voor geen meter. Als ik gas geef doet ie eerst niks / pakt slecht op (alsof hij afslaat) en daarna pakt de motor pas een klein beetje op, hij slaat ook steeds af.
Het enige dat ik weet is dat er geen originele ontsteking meer op zit....voor de rest volgens mij standaard.
Ook leuk was dat de vlotter volgens mijn monteur steeds vast bleef hangen...was ook zo overigens (splinternieuwe carb) en de carb loopt steeds geheel onder de benzine! kan die carb kapot zijn als ie nieuw is?
Zijn er vaste waarden die ik moet gan aanhouden voor de ontsteking of voor de carburateur? En zijn er bepaalde vacuumslangen die anders moeten worden aangesloten? Of carb ergens afgedopt?
Graag hulp ik ga morgen weer kijken if we hem aan de praat krijgen...
OFTEWEL, waar moet ik rekening me houden bij deze switch om hem goed te laten lopen?
Ik heb vanmiddag samen met een monteur mijn standaard spruitstuk en 2v carb gewisseld voor een edelbrock performer en edelbrock 500 cfm (type 1404).
Alles zit op zijn plek allen hij loopt voor geen meter. Als ik gas geef doet ie eerst niks / pakt slecht op (alsof hij afslaat) en daarna pakt de motor pas een klein beetje op, hij slaat ook steeds af.
Het enige dat ik weet is dat er geen originele ontsteking meer op zit....voor de rest volgens mij standaard.
Ook leuk was dat de vlotter volgens mijn monteur steeds vast bleef hangen...was ook zo overigens (splinternieuwe carb) en de carb loopt steeds geheel onder de benzine! kan die carb kapot zijn als ie nieuw is?
Zijn er vaste waarden die ik moet gan aanhouden voor de ontsteking of voor de carburateur? En zijn er bepaalde vacuumslangen die anders moeten worden aangesloten? Of carb ergens afgedopt?
OFTEWEL, waar moet ik rekening me houden bij deze switch om hem goed te laten lopen?
´68 Mustang V8
- Mustang Den Haag
- †
Re: problemen performer en 500 cfm
Dwersch schreef:beste mensen,
vacuümslangen even afdoppen van de ontsteking kan zijn dat te veel vervroed ???
GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
Rob,
Heb je daar een idee van hoeveel graden het moet zijn?
Ik ben zelf een leek...
Ik ben zelf een leek...
´68 Mustang V8
- Mustang Den Haag
- †
tussen de 8 en de 12 graden, zou hem op 10 zetten en dan kijken als je gas geef waar hij naar toe gaat met de lamp het is vaak een beetje spelen met je vervroeging, de een loop beter op 9 en de ander loop beter op 11 maar wel bij een een warmemotor, ik heb nog een 68 van Herman met een nieuw achter as daar smoorde ook de motor van en die staat nu op 10 dus het kan zijn dat hij ook terug moet naar 9 of 11 voorontsteking elke motor is anders dus even spelen met de auto. niet met je vrouw wand dat loop je gelijk op tijdDwersch schreef:Rob,
Ik ben zelf een leek...
GR ROB
_________________________________________________________________________________________________________
Je kan ook in je carb kijken of je vlotter niveau niet te hoog staat afgesteld. Zou eigenlijk niet mogen met een nieuwe carb, maar je klaagt dat je carb overloopt met benzine.
Daarnaast ontsteking, zoals Rob zegt.
Piet
Daarnaast ontsteking, zoals Rob zegt.
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
-
1971 Hardtop Coupé
Als het goed is heb je bij je nieuwe carb. een cd-rom gekregen. Hier staan enkele instructie filmpjes op, ook over welke aansluitingen je moet gebruiken en welke (vacuum) aansluitingen je moet afdoppen. De filmpjes staan ook wel op youtube en zijn op deze site ook te vinden. http://www.edelbrock.com/automotive_new ... vids.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Groetjes Nutte
Groetjes Nutte
Mustang 2 Door Hardtop 302 2v 1971
http://www.fryskeV8Riders.nl
http://www.fryskeV8Riders.nl
- Dimitri 87
Ik heb net het zelfde probleem met mijn nieuwe edelbrock performer 600cfm (1405) Van alles geprobeerd helaas heeft het niet mogen baten
.
Heb nu een nieuwe holley, en hopenlijk heb ik snel eens tijd om hem te installeren.
Ik heb die speciale spacer geplaatst, benzine leidingen geisoleerd in de motor ruimte zodat de benzine niet warm word, een edelbrock fuel pressure regulator.
Edelbrock zelf gecontacteerd, en zij zeiden dat het aan de vlotters ligt/lag, volgens de dealer waar ik hem gekocht heb zou dit ook zo zijn, maar toen ik de spacers enzo ging afhalen hadden ze net het zelfde probleem, ook nieuwe vlotters geprobeerd.
Maar 1ding weet ik zeker, nooit geen edelbrol meer voor mij, genoeg problemen met gehad, reed wel goed, maarja...
Wij zijn trouwens niet de enige met dit probleem, ben sinds ik het de eerste maal gehad heb, nog verschillende mensen tegen gekomen, met nieuwe perfomers en 8/10 hadden het zelfde probleem.
Ik geef je een goede raad, terug naar de dealer en omruilen, ofwel de vuilbak in.
Heb nu een nieuwe holley, en hopenlijk heb ik snel eens tijd om hem te installeren.
Ik heb die speciale spacer geplaatst, benzine leidingen geisoleerd in de motor ruimte zodat de benzine niet warm word, een edelbrock fuel pressure regulator.
Edelbrock zelf gecontacteerd, en zij zeiden dat het aan de vlotters ligt/lag, volgens de dealer waar ik hem gekocht heb zou dit ook zo zijn, maar toen ik de spacers enzo ging afhalen hadden ze net het zelfde probleem, ook nieuwe vlotters geprobeerd.
Maar 1ding weet ik zeker, nooit geen edelbrol meer voor mij, genoeg problemen met gehad, reed wel goed, maarja...
Wij zijn trouwens niet de enige met dit probleem, ben sinds ik het de eerste maal gehad heb, nog verschillende mensen tegen gekomen, met nieuwe perfomers en 8/10 hadden het zelfde probleem.
Ik geef je een goede raad, terug naar de dealer en omruilen, ofwel de vuilbak in.
Mustang 1964 1/2 convertible. 289 v8 4v. Matching numbers. D code.
Vw corrado 1994. 2.0 8v.
Volvo V70 2004. D5.
Fiat Ducato 2008. 100 multijet.
I am gasoline, i am history, i am gone
Kicking harold> gasoline THE SONG.
Vw corrado 1994. 2.0 8v.
Volvo V70 2004. D5.
- richard66coupe
Ik heb sinds vorig jaar ook een 1404 Performer 500cfm carburateur. Hij bevalt mij goed, ik had in het begin wel het idee dat hij wat aan de rijke kant was bij het oppakken, dus ik heb de acceleratie pomp een standje terug gezet. En later heb ik hem eens los gehaald en ook gelijk de vlotters gecontroleerd volgens het boekje dat er bij zat. Bij mij stond het vlotter niveau aan de hoge kant, dus heb ik ze iets naar beneden gebogen. Daarna liep hij perfekt dus het komt wel enigzins kritisch hoe je een en ander afstelt. Maar ja, dat is volgens mij inherent aan een (universele) carburateur.
En om dan de verwarring compleet te maken, ik heb met een Holley alleen maar problemen gehad. (overlopen, choke vastzitten, speling op de gasklep as) De Edelbrock (500cfm) die ik zo uit de doos monteerde heeft altijd zonder problemen gedraaid. (is wel een paar jaar geleden)
Piet
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Wat ben ik dan blij met mijn 4100.
Na revisie heb ik alleen het stationair toerental af hoeven regelen......
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
Betreft het in bovenstaande gevallen nieuwe carburateurs of 2e hands gebruikte carburateurs ?
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
in mijn geval 2x nieuw. (ik heb eenmaal een Rochester 4 barrel geprobeerd te reviseren, maar dat liep uit op een drama.)
Piet
Piet
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Meet je benzinedruk eens, kan zijn dat die te hoog ligt, ideaal is rond de 5-6 psi, hoger dan 7psi vind die edelbrock niet leuk, is dat het niet ,schroef die Edelbrock dan eens open, kan best dat er wat oxidatie of nog gekker , schaafsel en allerlei ander restmateriaal van het bewerken in je kanalen/vlotterkamer zitten.
verder ben ik zelf ook erg tevreden met mn QFT-carb...
maar ik zou ff van je ontsteking afblijven, als die carb overloopt zit daar het probleem.
verder ben ik zelf ook erg tevreden met mn QFT-carb...
maar ik zou ff van je ontsteking afblijven, als die carb overloopt zit daar het probleem.
'65 F100
2007 KTM 950 SM
2007 KTM 950 SM
- Ando
- Donateur 2014
- Contacteer:
Bij mij zit er een Edelbrock Performer 600cfm op m'n 289. Die heb ik 'zo goed als nieuw' overgenomen van iemand die er achter kwam dat een 600cfm wat te klein was voor zijn setup.
Erop geschroefd, stationair en CO afstellen en lopen als een trein.
Bij de runs en metingen op de rollenbak is alleen CO nog iets bijgesteld, verder was-ie prima
Bij 'normaal' gebruik is het verbruik hetzelfde als van de standaard 2-barrel.
Ik ben dus prima tevreden... het kan blijkbaar wel.
Erop geschroefd, stationair en CO afstellen en lopen als een trein.
Bij de runs en metingen op de rollenbak is alleen CO nog iets bijgesteld, verder was-ie prima
Bij 'normaal' gebruik is het verbruik hetzelfde als van de standaard 2-barrel.
Ik ben dus prima tevreden... het kan blijkbaar wel.
Founder of Mustang Valley
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3
Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
- Dimitri 87
Mijn edelbrock was nieuw, en van de mensen waar ik het van weet ook.
De holley heb ik er vandaag opgezet, en mooie testrit gedaan, alles goed verlopen, enkel afstelling nog wat bij regelen, en kickdown controleren (werkt niet) terwijl bij de edelbrock wel.
De holley heb ik er vandaag opgezet, en mooie testrit gedaan, alles goed verlopen, enkel afstelling nog wat bij regelen, en kickdown controleren (werkt niet) terwijl bij de edelbrock wel.
Mustang 1964 1/2 convertible. 289 v8 4v. Matching numbers. D code.
Vw corrado 1994. 2.0 8v.
Volvo V70 2004. D5.
Vw corrado 1994. 2.0 8v.
Volvo V70 2004. D5.