Altijd leuk om te horen dat jullie het leerrijk vinden , dat heeft moed om verder zo verslagen te schrijven
@Ben diesel :Nee hoor ,geen gouden handen , ik probeer het gewoon zo goed mogelijk te doen(is ver van perfect) en met veel hulp van het forum geraak ik al heel ver
Update van de instalatie van de rembooster
De 2 pootjes monteren op de firewall en aan de andere kant de bracket die het rempedaal vasthoud

De rembooster monteren
Het gemakkelijkste is een sleutel van 1/2 in te korten tot 10 cm lang om gemakelijk te kunnen vastzetten

De booster uiteinde binnen monteren op het rempedaal met de remschakelaar(op de foto ontbreekt de veiligheidsclip)

De remcylinder monteren(die eerst al eens ontlucht is op de werkbank) en de leidingen buigen,de grootste reservoir (schijven) naar de remverdeler en de kleinste reservoir (trommels) naar de remregelaar.

En het overblijvende gaatje in de remverdeler dichten met de bijgeleverde stop

En de leidingen aansluiten naast de wielen,( ik heb gekozen om rvs (inox) leidingen van de remverdeler naar de voorwielen))

Bijvullen en de remmen ontluchten met te beginnen aan de langste leiding (rechts achter, links achter , rechts voor, links voor)
Voor het ontluchten moet men met twee zijn
En doorzichtige slangetje aan de nippel hangen,
De eerste persoon duwt op het rempedaal en houd vast, de andere opent de nippel,laat wat vloeistof met luchtbellen uit lopen en de nippel weer dicht draaien, dan pas mag de eerste persoon pas het rempedaal lossen, een paar keer pompen, en opnieuw, tot er geen luchtbellen niet meer uit komen.
Dan naar het andere wiel, let wel op dat er altijd remvloeistof in het reservoir zit, (anders zuigt men lucht en moet men hernieuw beginnen)
Graag natuurlijk jullie commentaar
greets
Mick