idd gedaan , maar goed leed is al geschied , maar moet toch wel weg te krijgen zijn ?Aron66 schreef:
Oja, en je schrijft al : 'In een haastige bui", als je de boel niet goed uitwrijft, wordt het ook niks. Heb je het toevallig ook nog in de zon gedaan misschien? Dan is je lak ook al een stuk warmer dan wanneer je in de schaduw poetst.
Aron
valma wash and shine
Moderator: Shelby GT-H
Re: valma wash and shine
Groet Arjan
You know you're a cut little heartbreaker :Foxy
Jimi Hendrix Foxy Lady
Jimi Hendrix Foxy Lady
- Aron66
- Retired Moderator
- Contacteer:
Mequiars klei....
Aron
Aron
was idd al eerder gezegd , ga ik dat eerst uitproberen , kijken wat het doetAron66 schreef:Mequiars klei....
Aron
Groet Arjan
Jimi Hendrix Foxy Lady
Jimi Hendrix Foxy Lady
- Aron66
- Retired Moderator
- Contacteer:
En nu in de schaduw.....
Kijk eens op de site van Mequiars, ze hebben ook een nederlands forum. Je hebt er een drie-stappen plan, met bijbehorende producten. Kost wel iets meer dan Valma...
Aron
Kijk eens op de site van Mequiars, ze hebben ook een nederlands forum. Je hebt er een drie-stappen plan, met bijbehorende producten. Kost wel iets meer dan Valma...
Aron
- Mustang67-Emiel
Haha heb van de week mijn auto ook gewassen met hetzelfde spul. Normaal zeem ik hem altijd even droog, maar nu niet gedaan. Heb ik wel vaker gehad. Allemaal witte vlekken op de lak die er niet lijken af te gaan. Gewoon goed wassen met een spons, warm water, en een goede shampoo. Goed droog zemen en het is er bij mij weer af gegaan.
Doe het al jaren zo in combinatie met de good old Turtle Wax en het ziet er prima uit!!!silverbullit schreef:Spons, zeem allemaal dingen die je niet wilt horen als je serieus met car detailing bezig bent
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- Mustang67-Emiel
Vandaag eens de auto gewassen. Ik moet terug komen op mijn vorige bericht. die plekken krijg je er niet af! Na meer research zijn het Kalkplekken. Komt niet door die valma shampoo..
Heb de auto gewassen met NXT van mequiars. Daarna het stappenplan met klei gedaan. Onder tl-licht zitten de randjes Van de vlekken er nog steeds. Zal niets anders opzitten dan het hele spul te polijsten..
Heb de auto gewassen met NXT van mequiars. Daarna het stappenplan met klei gedaan. Onder tl-licht zitten de randjes Van de vlekken er nog steeds. Zal niets anders opzitten dan het hele spul te polijsten..
-
Stefan Mexico
Opletten met polijsten als het ook echt kalkplekken zijn!!!
De kalk is veel harder dan je lak.
Als je dan gaat polijsten;manueel of machinaal,ga je de lak opwarmen en polijst je het kalk in de lak.
Resultaat:de kalkringen krijg je er nooit meer uit!!!!!!
Je kan proberen om de wagen eerst te wassen met appelazijn,maar er bestaan ook producten die het kalk verwijderen en de lak toch niet aantasten.
Beter eerst eens info nemen bij profs.
Ik weet niet waar je woont in Nederland,maar ik ken wel iemand in België die je zou kunnen helpen.
Stuur bij interesse maar een PB'tje.
Vriendelijke groeten,Stefan.
De kalk is veel harder dan je lak.
Als je dan gaat polijsten;manueel of machinaal,ga je de lak opwarmen en polijst je het kalk in de lak.
Resultaat:de kalkringen krijg je er nooit meer uit!!!!!!
Je kan proberen om de wagen eerst te wassen met appelazijn,maar er bestaan ook producten die het kalk verwijderen en de lak toch niet aantasten.
Beter eerst eens info nemen bij profs.
Ik weet niet waar je woont in Nederland,maar ik ken wel iemand in België die je zou kunnen helpen.
Stuur bij interesse maar een PB'tje.
- Mustang67-Emiel
Ultimate Compound van mequiars ga ik morgen kopen. Op internet al behoorlijk wat positieve ervaringen gelezen, en nu jij het ook nog eens bevestigd is het wel de moeite waard om het te proberen. Ben van plan om het gewoon met de hand en een pad van mequiars te doen.
@ Stefan, zou dit kunnen helpen zonder dat ik verder van huis ben? Het lijkt er niet echt op dat die plekken op de lak zitten.. Het zijn hele lichte kleine kringetjes die je in normaal daglicht niet ziet.
@ Stefan, zou dit kunnen helpen zonder dat ik verder van huis ben? Het lijkt er niet echt op dat die plekken op de lak zitten.. Het zijn hele lichte kleine kringetjes die je in normaal daglicht niet ziet.
-
Stefan Mexico
Als je het met de hand doet heb je meer zicht en gevoel op wat je doet.
Machinaal kan je wel eens nét iets te ver gaan;en dan is er geen weg meer terug en is herspuiten de enige oplossing.
En als je wrijft tot je ervan zweet ben je goed bezig....
ik kan er van meespreken
Heb je de plekken enkel op de platte vlakken;dak-motorkap-kofferdeksel,of ook op de zijkanten?
Alvast succes met het mooi maken van je paradepaardje,laat het resultaat maar weten.
Machinaal kan je wel eens nét iets te ver gaan;en dan is er geen weg meer terug en is herspuiten de enige oplossing.
En als je wrijft tot je ervan zweet ben je goed bezig....
Heb je de plekken enkel op de platte vlakken;dak-motorkap-kofferdeksel,of ook op de zijkanten?
Alvast succes met het mooi maken van je paradepaardje,laat het resultaat maar weten.
- Mustang67-Emiel
Voor zover ik kan zien alleen op de platte vlakken ja, motorkap en kofferdeksel. Dak is zwart skay leer haha dus dat is mooi meegenomen. Voorspatborden liggen nog op zolder, ben ik nog aam het behandelen tegen roest aan de binnenkant. Zal de vorderingen binnenkort posten:)
richard66coupe schreef:Ik heb mijn mustang en andere auto's laatst ook gewassen met Valma wash en shine.
Wat me opvalt na 2 auto's achter elkaar daarmee te wassen is dat m'n handen beginnen te irriteren en jeuken. Verder moet je de auto extreem goed naspoelen, liefst in 2 keer anders blijft er een lichte waas achter die je er met een handdoek niet afhaalt maar met veel water gaat het er toch wel af is mijn ervaring..
Normaal gebruik ik altijd Turtle Wax wash en shine en dat bevalt me beter.
Ik ben dus niet de enige. Ik krijg allemaal jeukbulten op m'n handen van autoshampoo/wash & shine.
Volgende keer maar rubber handschoentjes aan.
1979 Mustang Cobra Fastback V8
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Gerlof
Van een edel paard waardeert men niet zijn kracht, maar zijn karakter. [i]Confucius[/i]
Als je in de zon wast of poetst heb je inderdaad kans op vlekken.
Ik gebruik om de wagen te wassen de autoshampoo van de Action waar ook was in verwerkt zit.Kost 99 cent per fles van een halve liter,Geen irritatie's aan handen,en minstens zo'n goed product dan Valma.Wel goed naspoelen en wat ik dan doe is met een natuurzeem de hele wagen droogzemen.Als ik de wagen was terwijl de zon schijnt,was ik eerst dak,kofferklep en motorkap.Spoel de hele zaak af en ga vervolgens de zijkanten doen en spoel die ook 1 voor 1 af.Juist omdat het in de zon snel indroogt.
Als poetsmiddel gebruik ik Cartec Excellent PTFE ofwel Teflon wax.Prima product waar mijn inziens niets tegenop kan. Mequaiers heb ik geen ervaring mee maar vind hun producten veel te duur.Vorig jaar stond een kraam met die producten op Mustang Valley.Aan hen gevraagd of ze ook PTFE in het asortiment hadden.Niet dus.Toen ik ze vertelde over bovenstaande kenden ze het wel en vonden het een zeer goed product voor de prijs van 14,95 per fles van een halve liter.
Ieder zijn ding natuurlijk maar ik koop die dure merken dus niet.Als je de wagen met de Cartec behandeld hebt gaat dat een half jaar mee.water rolt zo van de wagen af,en vuil hecht niet sterk aan de lak.
Oja,niet meer snel even in de zon wassen en niet nadrogen de volgende keer
groet jan
Ik gebruik om de wagen te wassen de autoshampoo van de Action waar ook was in verwerkt zit.Kost 99 cent per fles van een halve liter,Geen irritatie's aan handen,en minstens zo'n goed product dan Valma.Wel goed naspoelen en wat ik dan doe is met een natuurzeem de hele wagen droogzemen.Als ik de wagen was terwijl de zon schijnt,was ik eerst dak,kofferklep en motorkap.Spoel de hele zaak af en ga vervolgens de zijkanten doen en spoel die ook 1 voor 1 af.Juist omdat het in de zon snel indroogt.
Als poetsmiddel gebruik ik Cartec Excellent PTFE ofwel Teflon wax.Prima product waar mijn inziens niets tegenop kan. Mequaiers heb ik geen ervaring mee maar vind hun producten veel te duur.Vorig jaar stond een kraam met die producten op Mustang Valley.Aan hen gevraagd of ze ook PTFE in het asortiment hadden.Niet dus.Toen ik ze vertelde over bovenstaande kenden ze het wel en vonden het een zeer goed product voor de prijs van 14,95 per fles van een halve liter.
Ieder zijn ding natuurlijk maar ik koop die dure merken dus niet.Als je de wagen met de Cartec behandeld hebt gaat dat een half jaar mee.water rolt zo van de wagen af,en vuil hecht niet sterk aan de lak.
Oja,niet meer snel even in de zon wassen en niet nadrogen de volgende keer
groet jan
Mocht je nog steeds problemen hebben, dan is een kort telefoontje en een rit naar carclean.nl een aanrader.
Zij kijken wat het probleem is en welke producten/technieken je kan gebruiken om het op te lossen en te voorkomen.
Ik poetste e.d. (met louter meguiars producten waaronder de klei, wax en nu ook polish) mijn auto altijd al met enige regelmatig en vrij grondig maar heb laatst toch een clinic gevolgd bij die jongens. Ik was erg onder de indruk van het resultaat. Ja, werkelijke een halve dag uitleg gekregen over het hoe en waarom van het 5 stappen plan.
Zij kijken wat het probleem is en welke producten/technieken je kan gebruiken om het op te lossen en te voorkomen.
Ik poetste e.d. (met louter meguiars producten waaronder de klei, wax en nu ook polish) mijn auto altijd al met enige regelmatig en vrij grondig maar heb laatst toch een clinic gevolgd bij die jongens. Ik was erg onder de indruk van het resultaat. Ja, werkelijke een halve dag uitleg gekregen over het hoe en waarom van het 5 stappen plan.
"It is easy to kill someone with a slash of a sword. It is hard to be impossible for others to cut down"
- Yagyu Munenori
- Yagyu Munenori
Dat is inderdaad nogal onduidelijk.silverbullit schreef:BLizzard, heb je nu een workshop gedaan bij Carclean.nl of bij Meguiars? ik kan dat even niet helemaal opmaken uit je posting.
Heb zelf wel de workshop gedaan bij Meguiars en is een aanrader en een leuke middag ook nog..
grtz
Ik heb een clinic gevolgd bij Carclean. Die hebben overigens een iets ander stappenplan dan Meguiars, al is het resultaat ongeveer hetzelfde.
1) Correct wassen en drogen van de auto
2) Kleien van de lak en ramen (het verwijderen van zichtbare en onzichtbare verontreiniging op de lak)
3) Cleanen van de lak (het verwijderen van vervuiling en oxidatie in en van de lak)
4) Voeden van de lak (het geven van een diepe wetlookglans)
5) Beschermen van de lak met een wax of sealant
Ook een erg leuke dag, en heb nog zitten twijfelen (en twijfel nog steeds een beetje) om ook nog een meguiars clinic te doen. Ik vind het alleen erg jammer dat Meguiars zo duur is in Nederland/europa. 40 euro voor een klei pakketje waar ik in de VS 15 euro voor betaal is natuurlijk te gek voor woorden.....
"It is easy to kill someone with a slash of a sword. It is hard to be impossible for others to cut down"
- Yagyu Munenori
- Yagyu Munenori