Wederom oude auto`s uit het centrum.
Moderator: Shelby GT-H
Re: Wederom oude auto`s uit het centrum.
crap, ja. pas het ff aan.
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
http://www.nu.nl/auto/2875237/lagere-im ... ekers.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Lagere import klassiekers
Cijfers van de Federatie Historische Automobiel- en Motorfietsclub (FEHAC) wijzen uit dat er een scherpe daling is van het aantal geïmporteerde klassiekers.
Sinds de regelgeving voor klassieke auto’s op 1 januari is aangescherpt, zijn oude auto’s minder populair.
Sinds 1 januari 2012 is de regelgeving omtrent de wegenbelasting van klassiekers veranderd, waardoor een jonge klassieker fiscaal minder aantrekkelijk is geworden.
De overheid voert stapsgewijs de leeftijd op die auto’s moeten behalen, voordat ze vrijgesteld worden van motorrijtuigenbelasting. Verder moet de brandstoftoeslag voor auto’s op LPG of diesel die na 1986 geregistreerd zijn, voortaan gewoon betaald worden.
Invoeren
Daardoor zijn er in de eerste drie maanden van dit jaar 27,4% minder klassieke dieselauto’s ingevoerd ten opzichte van het jaar ervoor.
Die daling wordt steeds scherper, want over de eerste vijf maanden werden er gemiddeld nog minder voertuigen geïmporteerd. Bij diesels komt de daling op 37,9%, terwijl er 27% minder benzineklassiekers werden ingevoerd.
Volgens de FEHAC is dit een positieve ontwikkeling. De vereniging stelt voorstander te zijn van liefdevol, spaarzaam en hobbymatig gebruik van klassiekers. Het iedere dag inzetten van een oldtimer als vervanging van een moderne auto is volgens de FEHAC niet wenselijk.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
je moet eens weten wat voor auto het vriendje van ex groen links Femke Halsema rijd ......Toevallig vertelde Maarten (LTD) me laatst ergens een groen links bijeenkomst/mars gezien te hebben..met een dikke oude mercedes (diesel)....dan snap je het behoorlijk niet, helaas zit de complete politiek zo in elkaar
en wie zegt dat als het rode apeltje aan de macht komt dat er wat aan die oldtimer regeling gebeurd .... gekker nog zelfs als groen links aan de macht komt verwacht ik niet dat er struktureel wat aan de huidige regeling veranderd de autolobby is groot en zoals ik al zei het vriendje van Femke rijd in een mercedes diesel uit eind 70 begin 80 .....
de cda roep dit enkel zodat ze wat geitewollen sokken losers van groen rechts uh links naar zich toe kan trekken
persoonlijk vind ik overigens wel dat een oldtimer een hobby auto moet blijven dus dat woonwerkverkeer in een mercedes diesel uit 86 vind ik not done
maar wellicht moeten ze eerst de brommerindustrie eens bewegen om milieuvriendelijke apparaten te maken een nieuwe scooter stoot tenslotte nog steeds 10x zoveel uit als een oldtimer .....
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Ik denk ook niet dat het veel uitmaakt, maar de linker zijde is gemiddeld minder auto/asfalt georienteerd dan het het rechter deel.
Laat ze eerst maar de alle "tree hugger" subsidies van de electrische/hybrides intrekken, je maakt allemaal gebruik van de weg, dus allemaal betalen als je het gebruikt.
Hennie
Laat ze eerst maar de alle "tree hugger" subsidies van de electrische/hybrides intrekken, je maakt allemaal gebruik van de weg, dus allemaal betalen als je het gebruikt.
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Voor de geinteresseerden... uitslag van de WUZ-stelling: http://www.telegraaf.nl/watuzegt/wuz_st ... ier__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vroeger werd de oldtimer vooral voor de zondagse plezierritjes uit de garage gehaald. Nu komen ze steeds vaker in het straatbeeld voor en dat is slecht voor het milieu, concludeert het Planbureau voor de Leefomgeving. Daarom moeten ze van de weg en zouden ze voortaan alleen nog voor de sier mogen bestaan. Ruim zestig procent van de deelnemers van de Stelling van de Dag ziet dat niet zitten. Zij zijn de uitlaatgassen van de oude barrels helemaal niet beu. „Het is stom geleuter van Milieudefensie” en „Laat de mensen toch genieten van hun oude auto!”
Dat de auto nog steeds een echte mannenaangelegenheid is, blijkt uit de verdeling man/ vrouw onder de stemmers. Ruim 3600 mannen deden mee aan de stelling, tegenover het bescheiden aantal van 866 vrouwen. Zowel man als vrouw (63 om 57 procent) vindt het onzin als oude auto’s er alleen voor de sier mogen zijn.
Sommigen zien echter het nut van de oude auto’s totaal niet in en zijn ze liever kwijt dan rijk. „Oldtimers zijn te vergelijken met aow’ers, want beide vragen om veel onderhoud.”
De oldtimers leven voornamelijk bij de ’oldtimers’ van de samenleving. Van alle respondenten bestaat het grootste gedeelte uit 35- en 55-plussers. Ongeacht de leeftijd vindt de overgrote meerderheid het jammer als de oldtimer uit het straatbeeld verdwijnt, waarbij de groep van de 55-plussers dat nog het minst zou betreuren.
Het Planbureau verwacht dat de uitstoot van stikstofdioxide in 2015 vermindert wanneer de oldtimer niet meer de weg op mag. Ruim 70 procent kan zich hier niets bij voorstellen. Een deelnemer zegt een betere oplossing te hebben: „Mensen moeten minder dicht op elkaar gaan wonen! En als je dat wel wilt, moet je niet zeuren om wat extra uitlaatgassen.” Of zoals een ander meent: „Gewoon niet meer bewegen.”
Op dit moment kan de invoer van oldtimers niet worden beperkt en daar zijn de meesten blij om. Geen paal en perk mag worden gesteld aan de import van oude auto’s uit het buitenland, „maar een roetfiltertje erop is geen overbodige luxe”.
Voor auto’s ouder dan 30 jaar hoeft geen wegenbelasting te worden betaald en iets meer dan de helft vindt dit niet meer dan eerlijk.
Toch bestaan ook vraagtekens bij dit belastingvoordeel. „Vrijstelling pas voor auto’s ouder dan 50 jaar”, suggereert een enkeling en „Oldtimers alleen voor liefhebbers en niet voor belastingontduikers”. Een ander wil meteen álle autobelastingen afschaffen. „De auto is al jaren melkkoe van de staat.”
Brussel
Ondanks dat staatssecretaris van Milieu en Infrastructuur Joop Atsma (CDA) zich sterk maakte voor de invoering van milieuzones, vindt ruim 70 procent dat het volgende kabinet dit onderwerp mag laten rusten. „Stoppen met milieu-geneuzel! Alles aan de kant voor de regeltjes van Brussel, terwijl de industrie een grotere vervuiler is dan auto’s.”
Een enkeling heeft géén auto, meer dan de helft van alle autobezitters heeft een auto die jonger is dan vijf jaar en tien procent rijdt in een oldtimer. Oldtimers worden niet gezien als de grootste vervuilers.
Met stip op één staat het vrachtverkeer, gevolgd door de oldtimer en de scooter. „Niet die paar oudjes aanpakken, maar dieselvrachtwagens en stadsbussen.”
Tot slot weet bijna iedereen wel een oplossing te bedenken om vervuiling tegen te gaan. „Terug naar paard en kar”, „Allemaal een masker voor de neus en de mond”, of „Wereldwijde aanpak en niet die tien burgers met een oldtimer.”
Er zijn er gelukkig ook nog die alle vertrouwen hebben in een schoon luchtruim: „We moeten er niet zo dramatisch over doen. Alles lost zichzelf over een aantal jaren gewoon weer op.”
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Ik vind het toch een beetje averechts van de Televaag... Oldtimers moeten juist WEL voor de sier (voor mij: recreatief gebruik) zijn en NIET voor dagelijks gebruik... Als we dat met z'n allen afspreken, hebben we ook die hele milieu-discussie niet meer.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
- NordicDawn
Mee eens. En inderdaad, stelling kan duidelijker.
1970 Mustang Hardtop
Hé !! Wat is er mis met mijn 64-er voor dagelijks gebruik ??

Mvrgr, Marc
1964 1/2, Coupe, V8, 289, C4, LPG, PB, PS.
"Het iedere dag inzetten van een oldtimer als vervanging van een moderne auto is volgens de FEHAC niet wenselijk."
Had ik een lidmaatschap gehad, kon ik die iig opzeggen ......
Had ik een lidmaatschap gehad, kon ik die iig opzeggen ......
Mvrgr, Marc
-
capri v8 driver
Jaren geleden is beslist dat autos van 25 jaar oud of ouder geen wegen belasting hoeven te betalen. Na het ingaan begonnen veel mensen een oldtimer te kopen en de oldtimer garages en verkopers sprongen als padestoelen uit de grond. Een paar jaar later kwamen de meeste mensen erachter dat een oldtimer niet zo goedkoop als ze dachten, denk aan meer brandstof gebruik en het onderhoud, verkrijgbaarheid van de onderdelen. De markt voor oldtimers zakte toen ook weer in en dat zelfde zal dadelijk ook weer gebeuren als de eigenaren van die goedkoop geimporteerde oldtimers er achter komt dat het op de weg houden en het brandstof verbruik van die autos, toch behoorlijk duur is.
Ik heb jaren met een oldtimer gereden, je mag wel geen wegenbelasting betalen, iedere dag er mee rijden en het betaalbaar houden gaat alleen als je zelf de wagen kunt onderhouden en repareren.
In de huidige context word nu de oldtimer misbruikt onder het noemer milieu om extra geld binnen te halen, niks meer en niks minder. eerst waren het de vrachtwagen, autos van 12 jaar oud, nu de oldtimers, en bij de CDA is er ook al het idee om de bromfietsen en scooters aan te pakken en deze te belasten. Het gaat maar om 1 ding: geld innen. Als de oldtimers, de bromfietsen en scooters, vrachtwagens die niet aan de euro 10 norm voldoen en er alleen nog hybride of electrische autos en fietsen rond rijden, dan zullen ze daar hun pijlen op richten en zullen hun ook het geld uit de beurs kloppen, want de overheid weet, rijden moeten ze toch. Wat de meeste politieke partijen vergeten is dat als je het vervoer nog duurder maakt, ook de inflatie nog harder stijgt. De inflatie van de aflopen jaren is voornamelijk te danken aan de hogere brandstof prijzen, Ik denk dat dadelijk als de btw omhoog gaat de inflatie nog veel harder omhoog gaat.
Ik heb jaren met een oldtimer gereden, je mag wel geen wegenbelasting betalen, iedere dag er mee rijden en het betaalbaar houden gaat alleen als je zelf de wagen kunt onderhouden en repareren.
In de huidige context word nu de oldtimer misbruikt onder het noemer milieu om extra geld binnen te halen, niks meer en niks minder. eerst waren het de vrachtwagen, autos van 12 jaar oud, nu de oldtimers, en bij de CDA is er ook al het idee om de bromfietsen en scooters aan te pakken en deze te belasten. Het gaat maar om 1 ding: geld innen. Als de oldtimers, de bromfietsen en scooters, vrachtwagens die niet aan de euro 10 norm voldoen en er alleen nog hybride of electrische autos en fietsen rond rijden, dan zullen ze daar hun pijlen op richten en zullen hun ook het geld uit de beurs kloppen, want de overheid weet, rijden moeten ze toch. Wat de meeste politieke partijen vergeten is dat als je het vervoer nog duurder maakt, ook de inflatie nog harder stijgt. De inflatie van de aflopen jaren is voornamelijk te danken aan de hogere brandstof prijzen, Ik denk dat dadelijk als de btw omhoog gaat de inflatie nog veel harder omhoog gaat.
Inderdaad Capri V8 Driver, als je kijkt wat ze met het wegtransport allemaal uithalen onder de noemer "milieu" dan kun je als automobilist nog heel wat rottigheid verwachten. En elk initiatief vanuit het wegtransport zelf dat wél werkt, wordt afgeschoten door de overheid.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
-
capri v8 driver
Eigen initatieven die wel werken brengen de overheid geen geld op. een voorbeeld, de weg transport en fabrikanten van (vracht) wagens maken nu zuinigere (vracht) wagens, die als gevolg ook nog beter zijn voor het milieu. Doordat er minder brandstof verbruikt word (waar de transport bedrijven erg blij mee zijn) krijgt de overheid minder belastingen en accijnzen, die op de brandstof gerekend word, binnen. Dit geld voor alle voertuigen die zo gebouwt zijn dat ze zuiniger met de brandstof omgaan. Het is dus een verlies post voor de overheid.Mack schreef:Inderdaad Capri V8 Driver, als je kijkt wat ze met het wegtransport allemaal uithalen onder de noemer "milieu" dan kun je als automobilist nog heel wat rottigheid verwachten. En elk initiatief vanuit het wegtransport zelf dat wél werkt, wordt afgeschoten door de overheid.
Een ander voorbeeld is roken of drank, al jaren lang neemt de verkochte drank en tabak af, dus minder inkomsten.
En wat doet de overheid, die maakt gewoon de accijnzen duurder om als nog de berekende belasting en accijns inkomsten te compenseren. Misschien begrijp je dan nu ook waarom goedkope brandstoffen, zoals oud frituurvet, biogas of waterstof, nog zwaarder belast worden en de overheid nu al praat om belasting te heffen op de stroom die opgewekt word door bv zonne panelen, die op jou dak liggen. Met de verkiezingen in aankomst houd de VVD en CDA dit angstvallig stil, net zo als 24 miljard bezuinigen in 2014 en nog eens 40 miljard in 2015.
Het grote probleem bij onze overheid is dat de theoretische belastingen, accijns en andere inkomsten van de komende jaren, nu al verrekend worden in de begroting van 2012/2013. Zouden die belasting inkomsten voorspelling niet kloppen, verhoogt men de belastingen en accijnzen en de diensten die de overheid levert. Ik kan niet voorspellen wat ik volgend jaar aan inkomsten binnen krijg en moet mijn uitgaves baseren op de inkomsten die ik op dit moment heb. Ik kan mijn uitgaves niet baseren op een voorspelling in de toekomst. Als die voorspelling niet uitkomt zou ik een serieus probleem hebben.
Waar het op neer komt is dat de overheid speculeerd op inkomsten uit de toekomst en niet op de huidige inkomsten. Nu de economie in gezakt is, krijgt de overheid minder inkomsten binnen want de overheid had, een paar jaar geleden, namelijk geen rekening gehouden met een fors krimpende economie, dus zit de regering nu met een flink probleem, want het geld is al uitgegeven. Vandaar dat de huidige overheid nu de belastingen, accijnzen en premies zo aan het verhogen zijn en de uitgaves aan de lokale economie, aan het verlagen zijn, om als nog de berekende inkomsten, binnen te halen en zo uit de problemen te komen. Aangezien de regering in den haag minder geld geeft aan de gemeentes, halen de gemeentes het geld weer op bij de burgers via lokale belastingen.
Milieu belasting op oude autos is er 1 van. Overheden hebben geld nodig om hun prestige projecten te kunnen betalen. Daar zullen ze niet op bezuinigen.
In navolging van het topic is het onderstaande Fehac bericht wel de moeite waard om te lezen;
http://fehac.nl/images/stories/bestande ... vs2011.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Hennie
http://fehac.nl/images/stories/bestande ... vs2011.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
milieu/CO2 gekte is helemaal doorgeslagen.. Compleet ander voorbeeld; ik (en met mij enkele miljoenen) kreeg gisteren een brief van PostNL, om me te informeren dat brievenbussen voortaan oranje ipv rood zullen zijn. Gelukkig stond er met grote letters op de envelop dat de brief CO2neutraal was verstuurd... 
2005 Mustang GT - Screamin' yellow
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
2003 Mustang SVT Cobra Terminator- gone
1996 Mustang SVT Cobra - gone
1994 Mustang GT 5.0 - gone
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Contacteer:
Inderdaad wat kan ons de kleur van de Brievenbus nu schelen.Nick schreef:milieu/CO2 gekte is helemaal doorgeslagen.. Compleet ander voorbeeld; ik (en met mij enkele miljoenen) kreeg gisteren een brief van PostNL, om me te informeren dat brievenbussen voortaan oranje ipv rood zullen zijn. Gelukkig stond er met grote letters op de envelop dat de brief CO2neutraal was verstuurd...
Maar intussen bezorgen ze binnenkort (op enkele uitzonderingen na) geen post meer op de Maandag
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022