Genaaid door verkoper marktplaats
Moderator: Shelby GT-H
- BA Baracus
Genaaid door verkoper marktplaats
Wordt je door een oplettend forumlid geattendeerd op een 200 cui motorblok van 1966.
Maak je een afspraak voor aanstaande vrijdag.
Krijg je een mail dat hij het blok heeft verkocht.
Nou ga ik uit van de goedheid van de mens en verkoper en neem ik aan dat je geen afspraak eerder maakt dan de 1ste (potentieele) of je licht deze even in.
Ik had zelfs al een afspraak gemaakt om het blok te laten in bouwen, dus nu heb ik alles af moeten zeggen.
Dus als er toevallig een forum lid is dat vandaag een motorblok van een Theo uit Boxmeer/Oeffelt van Marktplaats heeft gekocht, dan wens ik hem/haar er veel plezier mee en hoop dat het een goed blok is.
De verkoper is helaas niet netjes geweest en is niet te vertrouwen in mijn ogen.
Maak je een afspraak voor aanstaande vrijdag.
Krijg je een mail dat hij het blok heeft verkocht.
Nou ga ik uit van de goedheid van de mens en verkoper en neem ik aan dat je geen afspraak eerder maakt dan de 1ste (potentieele) of je licht deze even in.
Ik had zelfs al een afspraak gemaakt om het blok te laten in bouwen, dus nu heb ik alles af moeten zeggen.
Dus als er toevallig een forum lid is dat vandaag een motorblok van een Theo uit Boxmeer/Oeffelt van Marktplaats heeft gekocht, dan wens ik hem/haar er veel plezier mee en hoop dat het een goed blok is.
De verkoper is helaas niet netjes geweest en is niet te vertrouwen in mijn ogen.
Groetjes
Rick
Rick
-
Re: Genaaid door verkoper marktplaats
Pfff dat zuigt. Maar ja zo iets had ik laatst met een auto. Prijs afgesproken, trailer geregeld. krijg je later een mailtje dat ie verkocht is aan een ander voor 50 euro meer?? wtf 50 euro dat overleef ik ook wel. Dan kan je ook ff bellen..
Maar ja JW adams heeft er volgens mij ook nog een 6 pitter te koop
grtz
PK
grtz
PK
- BA Baracus
Dat klopt, maar dat is een blok uit een '69 er een 250 cui.Dieselhead schreef:Pfff dat zuigt. Maar ja zo iets had ik laatst met een auto. Prijs afgesproken, trailer geregeld. krijg je later een mailtje dat ie verkocht is aan een ander voor 50 euro meer?? wtf 50 euro dat overleef ik ook wel. Dan kan je ook ff bellen..
grtz
PK
Daar moet ik teveel voor laten aanpassen, dat het niet meer in het budget pas.
Groetjes
Rick
Rick
-
aha
en zou dit niets zijn? of moet je dan ook veel te veel aanpassen
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
en zou dit niets zijn? of moet je dan ook veel te veel aanpassen
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Contacteer:
Tja, het lijkt me lastig te voorkomen.
Had je het blok al gezien ? wellicht had je een aanbetaling kunnen doen ?
Ik heb ook wel eens iets aangeboden op marktplaats, maar en als ik dan accoord ga met een bod en een afspraak maakt, dan komt de koper niet opdagen.
Beste advies is vaak meteen ophalen.
In jouw geval natuurlijk iets lastiger met een motorblok.
Ik heb ook wel eens iets aangeboden op marktplaats, maar en als ik dan accoord ga met een bod en een afspraak maakt, dan komt de koper niet opdagen.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- BA Baracus
Dat is te veel aanpassen.
Het blok wat ik eigenlijk zou kopen was perfect.
Zelfde bouwjaar, dus geen aanpassingen.
Het blok wat ik eigenlijk zou kopen was perfect.
Zelfde bouwjaar, dus geen aanpassingen.
Groetjes
Rick
Rick
- BA Baracus
Klopt Ronald, liever had ik het blok direct opgehaald, maar door omstandigheden kon ik niet.1970TwisterSpecial schreef:Tja, het lijkt me lastig te voorkomen.
Dus zo netjes een afspraak gemaakt.
Dit is de 2e maal dat het om Mustang gerelateerde zaken ik een afspraak maak en dat de adverteerder het voor mijn neus verkoopt.
De 1ste maal was ik zelfs al ter plaatse (het ging om een Mustang die ik ging bekijken/kopen in Maarsen, ikzelf woon in Geldrop), 's middags nog gebeld dat ik een half uurtje later zou komen en toen ik ter plaatse aan kwam werd er mij door de verkoper verteld dat er andere mensen er al waren en dat de koop zo goed als door ging.
Ik toch maar gewacht en na een half uurtje was de Mustang verkocht.
Ik vind het toch jammer dat er mensen zijn die elkaar niet meer vertrouwen.
Zoals jij Ronald er vanuit gaat dat de "koper" zich aan de afspraken houd of even contact opneemt als deze verhinderd is, zo ga ik er als koper vanuit dat de verkoper zich ook zijn afspraak houd en het waar niet eerder verkoopt dan de afspraak die er is gemaakt.
Groetjes
Rick
Rick
-
Tja het blijft balen. wees blij dat je er geen geld aan verliest aan dit soort grappen..
Gewoon rustig verder kijken. Komt vanzelf wel iets op je pad.
Maar wat is er zo verschillend tussen die later 6 pitters en die uit 66? wat moet je allemaal aanpassen? ze lijken toch erg op elkaar.
of zijn zaken zoals de bellhousing montage anders enzo?
grtz
Peter
Maar wat is er zo verschillend tussen die later 6 pitters en die uit 66? wat moet je allemaal aanpassen? ze lijken toch erg op elkaar.
grtz
Peter
- BA Baracus
Het verschil is onder andere het aantal pk's in de '66 zit 120 pk en in de '79 85 pk.Dieselhead schreef:Tja het blijft balen. wees blij dat je er geen geld aan verliest aan dit soort grappen..
grtz
Peter
Ik wil niet achteruit gaan in pk's.
Groetjes
Rick
Rick
-
ik denk dat je die PK's maar met een korreltje zout moet nemen want vroeger werd e.e.a anders gemeten dan tegen woordig.
En kijk eens wat het koppel is. als dat meer bij elkaar in de buurt ligt dan zou ik daar voor gaan. EN met niet te druk maken om de PK's
je rijdt in elk geval weer dan..
En kijk eens wat het koppel is. als dat meer bij elkaar in de buurt ligt dan zou ik daar voor gaan. EN met niet te druk maken om de PK's
- BA Baracus
Daar heb je wel een punt, het koppel is zeker belangrijk.Dieselhead schreef:ik denk dat je die PK's maar met een korreltje zout moet nemen want vroeger werd e.e.a anders gemeten dan tegen woordig.
Maar heb wat zitten googlen en heb gevonden dat het niet gaat passen (lees hieronder waarom).
"You either use the 8.5” set-up, or the 9” set-up. Do not try and mix/match. It will not work.
There are 4 holes that hold the bell housing to the block. The bottom two holes, in line horizontally with the crank, are the same whether you have the 8.5” or 9”. The top two holes are variable depending on whether you have an 8.5” or 9” engine block.
Not all engine blocks are “dual pattern”. The 144 & 170 engines only had the 8.5” set-up. The early 200’s, 1964-66, used the 8.5” set-up. The mid 200’s, 1965-68, had dual pattern blocks. And the late 200 block castings, 1967-1979 only had the 9” set-up. On a side note, the last 200’s, 1980-83 shared the V-8 Small Block Ford block casting. Since I don’t have all the block casting numbers and we’ve had customers with various “stock” configurations, it’s anyone’s guess as to the methodology Ford used to determine which car got what block/trans in the 60’s."
Volgens het hierboven vermelde stuk zou de afstand van de bouten in de Bellhousing 9" zijn van het '79 blok en 8,5" van mijn '66 blok.
Groetjes
Rick
Rick
-
daar heb je wel een punt denk ik. dus of een correct blok kopen of een latere met de bak er bij of zo of in elk geval de juiste bell housing voor de bak..
Leuke puzzel
Leuke puzzel

- BA Baracus
Het wordt wachten, hopelijk gaat iemand zijn '66 blok uitwisselen voor iets anders dit jaar en dan zou ik heb wel over willen nemen.
Groetjes
Rick
Rick
-
In elk geval een beetje rond blijven kijken en mogelijk duikt er wat op. maar tja de spoeling is denk ik dun in Nederland mbt juiste 6pitter blokken.
Of je zou in de States moeten laten zoeken. Maar ja dan weet je ook niet wat je krijgt..
Of je zou in de States moeten laten zoeken. Maar ja dan weet je ook niet wat je krijgt..
- BA Baracus
De spoeling is zeker dun, maar er zijn altijd mensen bij die eens wat anders willen.Dieselhead schreef:In elk geval een beetje rond blijven kijken en mogelijk duikt er wat op. maar tja de spoeling is denk ik dun in Nederland mbt juiste 6pitter blokken.
Dus daar hoop ik op.
Groetjes
Rick
Rick