Gezocht verdeler 66 Mustang 200ci L6 // evt pertronix

Plaats wat je te koop hebt of zoekt.......

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
66ragtop

Gezocht verdeler 66 Mustang 200ci L6 // evt pertronix

Bericht door 66ragtop »

Ik ben opzoek naar een verdeler met de vacuum vervroeger erop voor mijn 1966-er 200ci L6.

Het membraam van de vacuum vervroeger is stuk gegaan denk ik zo, dus ben aan het overwegen of ik een nieuwe ga kopen, een goed tweedehandsje, of een nieuw vacuum vervroegertje voor 40,-
(Ik heb aan het slangetje gezogen en zie niet veel bewegen, maar krijg dan een walm motorblok-lucht binnen omdat ik gewoon kan blijven zuigen...ook eventjes in geblazen, maar leek net een alcohol-test: mijn longen waren te klein :shock: )

Dus als iemand nog een verdeler + vacuumvervroeger heeft liggen die weg mag, bijv. na ombouw elektronische ontsteking, of nog een losse vacuum vervroeger zou ik dat graag willen weten... Ook naar een pertronix ombouw setje ben ik nog opzoek.

Prijs overeen te komen, en ik heb evt nog ander 66-er Mustang spul (nieuw en 2e hands) te ruil als dat gewenst is. (redelijk wat nieuw rubber-spul voor de body, nieuwe achterlichten, nog 2x originele 1bbl carbs (1966, en 1967/68?) , verschillende originele wieldoppen (1966 std wieldoppen, en 1966 wired wieldoppen met spinners), en nog wat ander spul.
1967 Chevrolet Camaro RS/SS Convertible, 383ci V8 stroker + crossram 2x4bbl (project)
1968 Chevrolet Camaro coupe (project)
falcongek

Re: Gezocht verdeler 66 Mustang 200ci L6 // evt pertronix

Bericht door falcongek »

Als je een nieuwe dizzy gaat steken let er dan op of je systeem bestaat uit een lodomatic setup (lom) of een gewone setup.
Bij een lodomatic setup heb je een verdeler die ALLEEN met vacuum werkt en geen gewichtjes als vervroeging gebruikt.
Je carburateur heeft ook een speciale aansluiting (scv port) en internals waar deze verdeler zijn vacuum van aftrekt.
Je kan NIET een lom carb met een niet lom dizzy of andersom gebruiken. Dan zal je motor geen goede vervroeging krijgen.

Een pertronix kan ik je van harte aanbevelen. Nooit meer gedoe met vochtige/ingebrande/ect puntjes.

Kijk hier voor een goede technische site mbt de L6:
http://www.classicinlines.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Groet,

Rinke
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline

Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
66ragtop

Bericht door 66ragtop »

Bedankt voor deze info Rinke!

Ik heb nu een Weber DGEV 32/36 en heb geen enkel idee welke verdeler ik heb...hoe kan ik daar achterkomen welke ik heb? Is dat toevallig makkelijk uitwendig te zien?

De Mustang heeft altijd slecht gereden (geen vermogen) en ik had dus al een vacuumlek. Er hebben al 2 originele 1bbl carbs opgestaan, ik geloof een met spark control valve en een zonder... Niet echt merkbaar verschil.

Als er nooit een juiste verdeler/carb heeft opgestaan kan het natuurlijk zo zijn dat het mede daaraan lag.

Nu ga ik zeker Pertronix gebruiken in de verdeler, maar kan ik deze verdeler dan wel gebruiken in combinatie met de Weber DGEV? Ik kan nog aan een 69-er verdeler komen van een forumlid, zou deze passen op mijn 66-er blokje?

Alvast bedank,
Grts David
1967 Chevrolet Camaro RS/SS Convertible, 383ci V8 stroker + crossram 2x4bbl (project)
falcongek

Bericht door falcongek »

Hoi David,

Blij dat je al een eind verder bent (had je andere post eerder gezien dan deze)

Ik weet dat ergens een omslagpunt is geweest in diameter van het gat voor de verdeler, maar dat weet ik niet. Al mijn blokken waren pre 65
Je kunt misschien ook een hei of dui module kopen, kost wel een bak geld, maar die kan je kennelijk ook programmeren.

Stel je vraag ook eens op het forum dat hoort bij de classic inlines website, die gasten zitten veel meer in deze materie. Ik had het geluk dat alles bij elkaar paste en nog werkte. Al heb ik uiteindelijk een nieuwe pony carburateur moeten kopen (zijn nu helaas failliet oid...).

Succes,

Rinke
1964 Ford Falcon Station Deluxe
170 CiD 6-inline

Spuitwerk/strakmaken: Austria autoschade, Purmerend
Motor revisie: WAMO motorenrevisie, Edam
Onderhoud en advies: HGG Projects Purmerend
De rest: Ik zelf
66ragtop

Bericht door 66ragtop »

Dank je voor de info...Ik ga gewoon weer verder op speurtocht naar iets geschikts.

Ik hoef niet perse een high-performance setje te hebben, zolang ik maar kan rijden.
Hoewel ik nu mss wel te ver ben met spulletjes te kopen, en nu toch echt es wil rijden, dat ik mss wel ga voor de HEI of DUI...al is het maar om er vanaf te zijn.

En als dat niet lukt dan weet ik het ook niet meer en zet ik gewoon alles op straat te koop :lol: en ga ik weer Camaro rijden :mrgreen:

Thnx again
Plaats reactie

Terug naar “Mustang & US Ford of daaraan gerelateerd”