Het vriest......

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

peer

Re: Het vriest......

Bericht door peer »

keesie25 schreef: Dat zou kunnen, maar in ieder geval is het niet zo dat het raam aan de rubber omlijsting vast zit, dus dan zit het toch binnen in de deur ergens aan vast. En het is dus meestal bij beide ramen. Ik zal inderdaad eens talkpoeder gebruiken (ik heb geen baby......)
Ik snap ook nog steeds niet dat er nog geen goede oplossing voor is, mijn bmw 3 coupe had er in 1991 al last van en mijn nieuwe bmw heeft het nog steeds.... Het is overigens meestal alleen in de begin periode dat het rond het vriespunt is. Meestal als het overdag en snachts hard vriest heb je hier minder last van.
CAT

Bericht door CAT »

keesie25 schreef:Dank jullie. Ben ik nou weer de enige die dat heeft.............
Nope. Ik had dat vorig jaar ook als hij heel de nacht had buiten gestaan in de vries. Nu staat hij onder een dubbel zeil en no problemo. De truuk met de talk lijkt me wel goed. Kwestie van te vermijden dat de boel aan je rubbers kleeft.
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

kees,

dat is je straf, een mustang hoort binnen geparkeerd te worden onder de 10gr celcius. :mrgreen:
maar ik denk idd gewoon kwestie van vast vriezen, even voorzichtig losmaken met een CD of een stukje dun stijf ijzerdraad, en dan een schuur bouwen, verwarming erin etc etc.

hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
Craneman
Contacteer:

Bericht door Craneman »

Niet echt subtiel, maar misschien wel handig om een zakje vochtabsorberend materiaal onder de stoel te leggen.

Elk druppeltje vocht in de auto (bijv. door natte schoenen) bevriest. Ook als condens tegen de voorruit. Zodoende kan de ruit ook van binnenuit vastvriezen.
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
keesie25

Bericht door keesie25 »

Ja, ik zal die auto in een warm bedje leggen........Tegen buiten staan moet hij kunnen hoor!
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Ik zet die van mij ook niet binnen... Maar mijn ramen gaan dan ook niet iets open bij het openen van de deur.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
JanPdeGroot

Bericht door JanPdeGroot »

Ik heb de rubbers waar het raam tegenaansluit ingesmeerd met vaseline en ook de rand waar het raam langs schuurt. Sindsdien geen last meer van vastvriezeen of soortgelijks.

Ik heb in de afgelopen tijd weleens gehad dat het raam niet omhoog kwaam als de deur werd gesloten. Dat is eenvoudig op te lossen door met ingeschakeld kontakt het raam een aantal keren naar beneden en boven te laten gaan en de schakelaar even langer vast te houden op de eindstanden. Alees reset zich en het werkt weer.

Dit heeft natuurlijk niets met de vraag te =maken maar wel een leuk weetje toch?
keesie25

Bericht door keesie25 »

Inderdaad een leuk weetje Jan, maar ik denk dat je dat automatisch al doet als het raam niet goed werkt. Overigens, over het vastplakken van de bovenkant van het raam aan de deurrubbers heb ik het dus NIET: bij vorst, als de deur OPEN is gaat het raam soms niet omlaag, dus ook niet als je op het knopje drukt.
jdefesche

Bericht door jdefesche »

Ik heb siliconenspray op de rubbers gespoten om te voorkomen dat de raam vastvroren. Niet dat ik het probleem had, maar wilde het eventueel voor zijn.
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

keesie25 schreef:Inderdaad een leuk weetje Jan, maar ik denk dat je dat automatisch al doet als het raam niet goed werkt. Overigens, over het vastplakken van de bovenkant van het raam aan de deurrubbers heb ik het dus NIET: bij vorst, als de deur OPEN is gaat het raam soms niet omlaag, dus ook niet als je op het knopje drukt.

Denk toch dat je mechanisme gesmeerd/ beschermd moet worden.
Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
petersdappie

Bericht door petersdappie »

Het is een logische probleem. Het had eerst geregegend, toen geijzeld en toen gesneeuwd. Alles lekker vastgevroren vannacht. Dan gaat het raam echt niet naar beneden. En met je raam krabben kom je niet in de rubbers hoor. Ik heb een spuitbus ruitontdooier en spuit het langs de rubbers. Even paar minuten laten intrekken en het raam zakt, met wat massel. Anders even herhalen. Zorg dat je dit een kwartier eerder doet voor dat je weg moet ;-)
Rams
Donateur 2014

Bericht door Rams »

Bij mij kan ik wel de deur dicht doen als het raam helemaal omhoog staat. Eerst boven in de hoek tegen het raam duwen als je de deur naar je toe trekt (niet met geweld) en dan gaat het glas net onder het rubber door.
- Mustang GT 2005 (2011 - 2015)
fuel66

Bericht door fuel66 »

Mijn Cadillac cts-v heeft er ook last van (niet altijd trouwens), kalkpoeder is idd de oplossing voor dit probleem
houd de rubbers soepel en is idd beter dan wd40 of vasaline.
You`re going to need a bigger boat......Cadillac CTS-V horsepower.
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”