Nog even een korte evalUatie van de H pipe.
Ik heb er inmiddels weer wat kilometers mee gereden en kan totnutoe alleen maar positief zijn.
Allereerst is het geluid veel rustiger zoals ik al gemeld had. Vooral op de wat langere tochtjes toch veel relaxter, ik kan zelfs de radio luisteren als ik dat zou willen ( wil ik niet natuulijk

) de v8 zoemt als het ware als een naaimachine bij wat hogere snelheden ( autobaan) echt superrelaxed en aan te raden voor de " normale " gebruiker.
En toch is het geluid onmiskenbaar van een V8, dat toch wel, alleen wat regelmatiger.
Ik heb ook het idee dat het stationair toerental iets hoger is na deze aanpassing, kan dat? Kan ook aan miij liggen maar het viel me nu toevallig op.
Ik vind ook dat er iets meer koppel is in de onderste toeren en dat ik dus iets sneller weg ben bij het stoplicht. Maar daar was het niet zo om te doen.
Als je dus regelmatig toert met de wagen en je uitlaat geluid is soms wat storend of teveel aanwezig is dit een perfecte oplossing.
Volgende stap zouden nieuwe headers zijn alhoewel ik vrees dat het geluidsniveau dan ook weer omhoog gaat, klopt dit?
Als iemand hier ervaring mee heeft hoor ik het graag. In de lage toeren is dit trouwens absoluut geen probleem, als die bij de hogere snelheden maar lekker " zoemt".
Ik hoop dat iemand iets heeft aan de informatie hierboven, tis altijd moeilijk om zoiets op voorhand te beoordelen.