Motor hapert
Moderator: Shelby GT-H
Motor hapert
Ik hoop dat jullie mij op weg kunnen helpen!
Ik heb sinds enkele maanden een Mustang uit 1965 en ben begonnen met de noodzakelijke zaken aan te pakken.
De auto heeft een kleine 6 jaar stilgestaan. Na aanschaf had ik problemen met de carburateur, de benzine kwam er op meerdere punten uit.
Na aanschaf van een revisieset is dit onder controle, maar het probleem is dat als ik gas geef er bij het iets verder intrappen van het gaspedaal, de motor begint te stotteren, als ik dan weer iets verder intrap is dit voorbij. Ook als ik 40 a 50 KM per uur rij voel ik het inhouden.
Wat is hier aan de hand?
Alvast dank voor jullie aanwijzingen!
Ik heb sinds enkele maanden een Mustang uit 1965 en ben begonnen met de noodzakelijke zaken aan te pakken.
De auto heeft een kleine 6 jaar stilgestaan. Na aanschaf had ik problemen met de carburateur, de benzine kwam er op meerdere punten uit.
Na aanschaf van een revisieset is dit onder controle, maar het probleem is dat als ik gas geef er bij het iets verder intrappen van het gaspedaal, de motor begint te stotteren, als ik dan weer iets verder intrap is dit voorbij. Ook als ik 40 a 50 KM per uur rij voel ik het inhouden.
Wat is hier aan de hand?
Alvast dank voor jullie aanwijzingen!
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Contacteer:
Re: Motor hapert
Misschien de acceleratiepomp afstellen ?
Stationair sproeier te arm afgesteld ?
Stationair sproeier te arm afgesteld ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
wat voor motor ? V8 L6
Wat voor Carburateur ? 4V 2V
Hoe heet je ? Sjaak Piet Teun ( etc )
Welkom...
Wat voor Carburateur ? 4V 2V
Hoe heet je ? Sjaak Piet Teun ( etc )
Welkom...
1970 Sportsroof Plain Jane Sleeper - the Chickenwing Special
302 Clevor- 4 Spd HURST - 3.50 9" Traction-loc rear
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
Nog even voorstellen dan! Mijn naam is Han Smits, woon in Den Haag en sinds februari in het bezit van mijn droomauto, een Mustang uit 1965, V8, 289, Carburateur is 2V.
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
Kijk, now we are talking.
Bedankt voor je extra info.
Start hij wel gewoon meteen en word hij niet te warm ?
Groeten Niels
Bedankt voor je extra info.
Start hij wel gewoon meteen en word hij niet te warm ?
Groeten Niels
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
Jawel, starten is geen probleem, na een tijdje rijden loopt de temperatuur wel op tot ongeveer driekwart.
- richard66coupe
Lijkt wel een beetje op de acceleratie pomp.
Als het een originele 2v is zal het wel een autolite 2100 zijn.
Deze kun je zo wat rijker zetten door het armpje van de acceleratie pomp een gaatje of 2 hoger te zetten op de as.
Dat zou ik in eerste instantie even proberen.
Als het een originele 2v is zal het wel een autolite 2100 zijn.
Deze kun je zo wat rijker zetten door het armpje van de acceleratie pomp een gaatje of 2 hoger te zetten op de as.
Dat zou ik in eerste instantie even proberen.
welkom hier mede-Hagenees! wellicht zie ik je eens hier rondkarren. welke kleur is je Stang? mocht er wat mis zijn met je Mustang, dan kan je altijd contact leggen met mustangdenhaag hier op het forum. die heeft gouwe handjes.
harry
harry
8F04F175384 = Ford T5 II Ghia 1978 Gold-Brown metallic
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
6F04F211683 = Mustang II Ghia 1976 'Silver Luxury Group'
Goud en Zilver... een Olympische combinatie!
8F02Z138253 = Mustang II Coupe 1978 (deceased)
- Ghost Rider
- Donateur 2014
- Contacteer:
Kan het niks met ontsteking te maken hebben ?
LESS IS MORE !
LESS IS MORE !
Goed om te horen dat er meer liefhebbers zijn in het Haagse. De kleur van mijn Mustang is (nu nog) rood. Ik denk er over ooit de originele kleur te laten herleven. Wimbledon White. Maar eerst de motor goed laten lopen dus. De carburateur in inderdaad een standaard 2100.
Ik zal morgen even kijken naar de acceleratiepomp. Als het op de ontsteking aankomt ben ik verder van huis, althans dat is een gebied waar ik nog geen ervaring heb opgedaan.
Ik zal morgen even kijken naar de acceleratiepomp. Als het op de ontsteking aankomt ben ik verder van huis, althans dat is een gebied waar ik nog geen ervaring heb opgedaan.
Om jullie een idee te geven, heb ik een filmpje op Youtube gezet.
http://www.youtube.com/watch?v=fw6F-es- ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen fantastische opname, maar het geeft een idee wat er gebeurt. Het eerste deel laat goed zien dat het hele blok begint te schudden om daarna weer goed door te lopen.
http://www.youtube.com/watch?v=fw6F-es- ... e=youtu.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen fantastische opname, maar het geeft een idee wat er gebeurt. Het eerste deel laat goed zien dat het hele blok begint te schudden om daarna weer goed door te lopen.
- Big_fun_58
Ik zou proberen:
- De ontsteking af te stellen (te controleren) zonder de vacum vervroeger aangesloten (slangetje afdoppen).
- Gaan rijden en kijken of hij hierna beter loopt (nog steeds zonder de vacum vervroeger aangesloten)
- Vacumvervroeger aansluiten en kijken of dit verschil in gedrag geeft (gaat hij slechter lopen dan is de aansluiting op het manifold misschien verkeerd?).
De beide CO schroefen afstellen (op gehoor (verstellen-indraaien totdat je "hoort" dat hij iets langzamer gaat lopen door dit verstellen en dan weer een halve slag terug) of op maximaal haalbare manifold vacuum?).
Persoonlijk denk ik dat de CO afstelling (stationar gebied) niet goed is. Dat heeft ook veel invloed in het rijgedrag bij het cruizen als de gasklep maar een heel klein stukje verder open staat. Als je gasklep verder open staat (en vol gas) dan doet het stationar circuit niet meer mee.
Het kan ook zo zijn dat er bij de revisie van de carburateur iets verkeerd is gegaan... Daar kan ik weinig over zeggen.
Nou succes!!
- De ontsteking af te stellen (te controleren) zonder de vacum vervroeger aangesloten (slangetje afdoppen).
- Gaan rijden en kijken of hij hierna beter loopt (nog steeds zonder de vacum vervroeger aangesloten)
- Vacumvervroeger aansluiten en kijken of dit verschil in gedrag geeft (gaat hij slechter lopen dan is de aansluiting op het manifold misschien verkeerd?).
De beide CO schroefen afstellen (op gehoor (verstellen-indraaien totdat je "hoort" dat hij iets langzamer gaat lopen door dit verstellen en dan weer een halve slag terug) of op maximaal haalbare manifold vacuum?).
Persoonlijk denk ik dat de CO afstelling (stationar gebied) niet goed is. Dat heeft ook veel invloed in het rijgedrag bij het cruizen als de gasklep maar een heel klein stukje verder open staat. Als je gasklep verder open staat (en vol gas) dan doet het stationar circuit niet meer mee.
Het kan ook zo zijn dat er bij de revisie van de carburateur iets verkeerd is gegaan... Daar kan ik weinig over zeggen.
Nou succes!!
Laatst gewijzigd door Big_fun_58 op vr 03 mei, 2013 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
Ik heb hetzelfde gehad sinds ik mijn Mustang had (vorige zomer). Bij hogere snelheden, alles boven de 30 zeg maar, reed hij prima. Maar bij optrekken moest ik redelijk wat gas geven, wat ook gold voor het accelereren na een bocht. Er waren bij mij nogal wat dingen die aangepakt moesten worden:
- carburateurrevisie hielp in eerste instantie heel even, maar probleem kwam al snel terug, incl. backfires en afslaan bij optrekken.
- vacuüm moest worden gerepareerd
- elektrische ontsteking i.p.v. puntjes in laten bouwen
- nieuwe Edelbrock carburateur
- nieuwe pakking inlaatspruitstuk
Was een dure grap bij de garage, maar hij rijdt weer uitstekend.
- carburateurrevisie hielp in eerste instantie heel even, maar probleem kwam al snel terug, incl. backfires en afslaan bij optrekken.
- vacuüm moest worden gerepareerd
- elektrische ontsteking i.p.v. puntjes in laten bouwen
- nieuwe Edelbrock carburateur
- nieuwe pakking inlaatspruitstuk
Was een dure grap bij de garage, maar hij rijdt weer uitstekend.
1966 Mustang Fastback
Dank voor de reacties. Probleem voor mij is dat ik nog niet zo ver in de techniek zit, dat ik de aanwijzingen kan volgen.
Is het niet gemakkelijker een nieuwe/gereviseerde carburateur op de kop te tikken?
Het lijkt erop dat de auto verzuipt. De choke werkt niet, de chokeplaat blijft dan ook in 1 stand staan.
Is het niet gemakkelijker een nieuwe/gereviseerde carburateur op de kop te tikken?
Het lijkt erop dat de auto verzuipt. De choke werkt niet, de chokeplaat blijft dan ook in 1 stand staan.
- 1967coupe
- Adverteerder
- Contacteer:
Wat zijn die zwarte plekken op je luchtfilter? Lijkt op een backfire. Ik denk dat het verstandiger is als je de ontsteking eerst eens afstelt.
Gr
Rene
Gr
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl