Vandaag even open en neer geweest met Rob Schipper en Marco + nog wat vrienden van beiden.
We dachten dat we vroeg waren, rond 10.30 uur, maar het hoofdterrein, en het grasveldje ervoor stond toen al vol.
Doorgestuurd naar het nieuwe extra terrein, dat slechts een paar honderd meter verwijdert was.
Helaas was dit een met soort repac (gravel) verhard terrein. dus iedere keer als er een auto voorbij reed waaide er een hoop stof op.
De show zelf is anders dan voorgaande edities. Was het voorheen een echte Mustang show, nu is het een USA Carshow.
Op zich is daar niets mis mee, maar toch jammer dat dat daar een Mustangshow voor wordt 'opgeofferd'.
Wat mij opviel is dat er in Duitsland naast de Mustang ook de nieuwe Charger, Chellenger, en Camaro erg populair zijn. (natuurlijk geen last van BPM en Slurptax)
Er is voor deze modellen op het hoofdterrein een grote hoek voor ingedeeld.
Aanvankelijk had ik het idee om daar te overnachten, maar mede vanwege het stof wat op mijn auto lag, en de zeer hete dag die er morgen wordt verwacht,
deed mij besluiten toch met de groep weer huiswaarts te rijden.
Tip: ga of 's-ochtends heel vroeg weg, zodat je er rond 8.00 uur bent, of rij 's-avonds er naar toe en overnacht in de buurt, zodat je 's-ochtends rond 8 uur je auto kunt neerzetten
Inmiddels de PJ weer gewassen. Nog ff een blokje om om de boel droog te rijden.
Foto's volgen
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Inmiddels al een paar uurtjes thuis.
Ik heb me echt super vermaakt beide dagen. Zoals Ronald al zei: de gravel parkeerplaats was niet echt een succes. Je kon blijven poetsen met al dat stof...
Vandaag mooi met een groepje nl'er bij elkaar op het grasveld aan de andere kant van het terrein. Dat was echt super.
Mijn absolute toppunt was toch wel het rijden met de MC Laren MP4 12C Spider
Ik wil iedereen die op zijn of haar manier hun bijdrage hebben geleverd voor een absoluut top weekend bedanken, het was super!
Zo wij zijn er ook weer na 2 hectische dagen. Was even vergeten dat mijn accu niet bijgeladen wordt. Vrijdagmiddag lekker nog even in CentrO geweest. Dat is voor ons de enige kans want op de zaterdag en zondag is en was er zeker geen tijd voor. We komen daar binnen, lopen een meter of 10 a 20 en ja hoor daar stond Jeroen al met vrouw en kids. Jeroen niet al te blij want volgens mij was Natasha de weg een beetje kwijt in de grote mall. Een tijd staan kletsen en toen eens wat winkels bekeken. De mall is inderdaad erg groot, zeer veel winkels en leukere prijzen als hier.
Bij de bus teruggekomen mocht ik deze dus starten via de andere accu. Bij het hotel gevraagd of ze wat voor me konden betekenen ivm het laden van de accu. Niet dus maar er zat op zo'n 300 meter een automaterialenzaak die 's morgens om 8 uur al los was. Dat was ideaal. Daarheen gereden op de zaterdagochtend en een acculader gekocht. Zij hebben mij vriendelijk geholpen met het starten. Mooi wij dus op weg naar Oberhausen want ons hotel was een kwartiertje er vanaf. Nog geen 500 meter op weg en de bus viel uit. &^(^&&%*%$ (vertaling niet nodig lijkt me) Ojee wat nu, ik de andere accu omgebouwd en ja hoor de bus startte. Op het terrein aangekomen stroom van de organisatie gekregen en mijn accu weer opgeladen. Die voor we weg gingen weer omgebouwd en vandaag de andere accu weer opgeladen. Blijft leuk zo'n bus uit 1978.
Afijn wij rond een uurtje of 4 half 5 opgeruimd komt er iemand van de organisatie bij ons. Jullie hebben geluk dat je hier staat zegt hij, hoezo zeg ik. Was er om een uur of 4 even een kleine windhoos over het toch al stoffige terrein achter de arena getrokken. Waar wij stonden waaide het toen wel wat maar wij hebben er gelukkig niks van gemerkt.
Heel thuisgekomen met een tussenstop in Arnhem (even een nieuw neefje bewonderd) en morgen gaat de bus weer aan de lading want de Voltmeter liep alweer lekker naar de 11V.
Organisatie bedankt weer en tot volgend jaar.
Organisation vielen dank und bis nächstes jahr!
Het was een fijn weekend ! Over de stoffige extra parking hoef ik niets toe te voegen..... zondag stond ik lekker vooraan zodat we op het gras stonden en schaduw hadden van de bomen (heerlijk). Zeer mooie US cars gezien (en gehoord ), uitschieters waren een 65 GT cabrio met K-code in concours staat en een aantal sublieme 50ers. Het was fijn René & Rosalie te zien alsook de andere talrijk aanwezige Nederlanders. Aantal Belgen met een wagen: 1 (vertaling één) zucht
Het shopping center was alweer een aanslag op mijn fondsen
Vertrokken met een even stoffige Mustang als op zaterdag voor 267km naar huis tuffen.