Nieuw lid

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Blauw

Nieuw lid

Bericht door Blauw »

Hoi

Mijn naam is Jeroen en ben 33 jaar en ben op zoek naar mijn eerste mustang
Mijn woon werk verkeer auto is een Opel maar ik mis toch echt wat woest geluid en wat pit
Een paar jaar geleden heb ik een mooie 67 fastback gezien en was gelijk verkocht.
Na wat jaartjes gespaard te hebben gaat het er nu eindelijk van komen.

Ben er nog niet helemaal uit of het een 65er of een 67er fastback wordt.
Er is alleen 1 probleempje, ik heb er niet zo veel verstand van. (wordt elke dag meer :) en weet niet precies waar ik op moet letten en wat een normale prijs is.

ik heb bij Joop stolze een mooie 65er zien staan en dit is een a code model, weet iemand wat dit precies inhoud.
Over a code kan ik niet zo veel vinden en in welke prijsklasse zit dit model.

Verder staan bij gEevers een paar hele mooie 67 ers :)

Hebben jullie misschien wat tips of weten jullie nog een mooie te staan en zijn de prijzen van 30000 tot 45000 niet overdreven. Ik hoop namelijk geen kat in de zak te kopen.

Alvast bedankt

Gr. Jeroen
Interceptor

Re: Nieuw lid

Bericht door Interceptor »

Welkom Jeroen hoop dat je een goeie vind.
Ik vond Joop Stolze wel enorm duur toen ik daar was, te duur naar mijn idee. :roll:
Als ik jou was zou ik een keer met iemand die wat meer ervaring heeft gaan kijken naar de auto's die je op het oog hebt.

Johan
Dieselhead

Bericht door Dieselhead »

welkom

je kan ook nog gaan kijken bij. Prijzen zijn niet overdreen, maar cabrio's en fastbacks zijn gewilder dus duurder dan coupe's

moviecars
voorend
Mustanggarage (België)

Mocht je iemand zoeken die ervaring heeft dan is het wel makkelijk te vermelden welke regio je vandaag komt.
Want iemand uit Limburg zal zich minder geroepen voelen om even naar Groningen te rijden om mee te gaan kijken lijkt me.

grtz

Peter
saf1908

Bericht door saf1908 »

Welkom. Leuke intro en succes met je zoektocht.

Je kunt ook nog http://www.mobile.de" onclick="window.open(this.href);return false; in de gaten houden. Hierop vind je er ook een heleboel (binnen Europa).
1966 Mustang Fastback
Marchel
Contacteer:

Bericht door Marchel »

Welkom Jeroen,

Een goede Mustang zoeken is best lastig.
Toen ik 17 jaar geleden ging zoeken wist ik vrij weinig van Mustangs af en Internet was nog niet zo geod als tegenwoordig.
Ik ben toen gestart met het kopen van een goed boek over de Ford Mustang. Dit goed besturen om ook alle detail verschillen van de bouwjaren te kennen. Daarna kan je al heel snel zien of een auto redelijk origineel is of een bij een geraapt zooitje.

De prijzen van 30k+ zijn inderdaad vrij gebruikelijk voor een Fastback.. zeker als bij de gevestigde handelaren gaat kijken.

Succes met je zoektocht naar een mooie Mustang!

Als je bereidt ben om over de grens te kijken is http://www.leboncoin.fr" onclick="window.open(this.href);return false; ook een leuke site.

Groeten Marchel
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
mustangfan26

Bericht door mustangfan26 »

een mooie fastback uit 67 is inderdaad aan de prijs. maar dan heb je ook wel wat.
geevers heeft hele goede auto's staan. stolze zal ik eerlijk gezegd niets kopen. daar kijken is wel mooi. want wat heeft die man
veel auto's
Filmpje van mijn auto toen deze nog in amerika stond!
http://www.youtube.com/watch?v=GaYD9OnsqYk
mustang66coupe

Bericht door mustang66coupe »

Welkom Jeroen,

Ook ik raad je niet aan bij Stolze te gaan kijken. Toch zeker niet als je niet genoeg verstand ervan hebt.
Rare man. Vriendelijk en uitnodigend via de mail maar als je er dan bent gedroeg hij zich bij mij in ieder geval ongeinteresseerd.
Stonden veel opknappers met roest maar hij beweerde dat er nergens roest op zat.
Dus of wij (me vriendin was er ook bij) hebben roestplekken op onze ogen of de goede oude man moet zijn ogen na laten kijken.

Dat gezegd kunnen de auto's er niks aan kan doen dat ze bij die man terecht zijn gekomen. En hij had wel apart spul staan.
Als je een mondig iemand met ervaring mee neemt kan kijken natuurlijk nooit kwaad.
Maar een aanrader vind ik hem niet.

Succes met je zoektocht :D
66 coupe aut. V8 in progress
frankpost
Contacteer:

Bericht door frankpost »

welkom Jeroen!

negatieve ervaringen omtrent handelaren e.d. graag via PB te melden aan Jeroen
ervaringen zijn voor iedereen verschillend, en iemand/een bedrijf zn naam is makkelijk door de drek te halen terwijl dit niet altijd even terecht is.

thanks!

gr
Frank
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
lee iacoca

Bericht door lee iacoca »

Kom zondag naar ermelo daar is een grote meeting van tmcn.
Daar kun je de modellen vergelijken en her en der wat vragen stellen.
En wie weet staat er wel een fastback te koop van een particulier
Riccardo
🐎Like Steve McQueen, all i need is a fast machine.🐎
🐎'exauto's:79 6cyl automaat, coupe/69 250cid automaat,coupe/66 289v2 4 speed, convertible/69 351-4v-4 speed, mach1🐎
Ando
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ando »

Je moet gewoon verstand van zaken hebben, dat is belangrijk. En een dosis geluk. Veel handelaren kopen/importeren auto's en verkopen ze door zonder er verder iets aan te doen. Daar kun je vaak voor een leuke prijs wat moois op de kop tikken. Je moet daar gewoon doorheen kijken. Joop Stolze is daar eentje van en ik heb daar hele leuke wagens voor een hele leuke prijs vandaan zien komen.

Daarnaast zijn er de 'poetsers' die mooie auto's hebben staan voor eigenlijk te hoge prijs, technisch is er weinig of niets aan gedaan.

Dan heb je nog de handelaars die alles spik en span hebben staan en beweren dat alles technisch goed is. Daar betaal je dik geld.

Meestal geld toch: 'Buy as it is' De auto's zijn een paar jaartjes oud, hebben vaak geruime tijd stil gaan staan en kunnen bij gebruik allerlei problemen gaan vertonen. Dan hangt het een beetje van de goodwill van de handelaar af (en of hij zijn naam een beetje hoog wil houden) wat hij voor je doet of wat voor je eigen kosten is.

Je moet dus ook een beetje geluk hebben......
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Dieselhead

Bericht door Dieselhead »

ik zeg maar altijd zo

een goede is duur en een goedkope wordt duur. En loop al heel wat jaartjes mee in oldtimer land en ook ik heb me wel eens vergist. Nu dus met een BMW E12 die eigenlijk te duur is geworden.. ;-)
willem_nog_niks

Bericht door willem_nog_niks »

Hallo Jeroen
Hartelijk welkom op ons super-forum!
Je hebt zeker smaak, getuige je modelkeuze.
Als je bij een auto gaat kijken, zorg dat je iemand meeneemt.
Iemand die verstand van auto's heeft is een zeer groot pre.
Reken erop dat je bij handelaren meer betaald dan bij particulieren.
Een van de vele voordelen van een Mustang is dat er zoveel info beschikbaar is. Er circuleren lijsten van aandachtspunten.
Volgens mij staan er op dit forum meer topics van mensen die om aankoopadvies vragen.
Als je een Mustang op het oog hebt: controleer het VIN-nummer en de dataplate.
Als je dat belangrijk vind kun je aan de hand van deze codes controleren of de auto voor een groot deel origineel is.
Dus of het blok, de bak, de kleur, enz enz kloppen.
Tot slot: er zit heel veel prijsverschil tussen motortypes, carrosseriestijlen, uitvoeringen ed.
Voor een 6-cilinder coupe betaal je om de een of andere reden veel minder dan een cabriolet met een V8.
Hoe dan ook, als er vragen zijn, stel ze gerust.
Groetjes Willem
PS als een 69'er Grande ook in je straatje past hoor ik het wel, maar dat is een ander topic ;)
Mijn project:
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=15449&p=172119&hilit=jahoo#p172119
www.dmff.nl/viewtopic.php?f=26&t=16457&hilit=jahoo
www.youtube.com/watch?v=cgPhejaQsWE
http://s809.photobucket.com/user/willem_nog_niks/library/?page=0
BrOkEr

Bericht door BrOkEr »

succes met de zoektocht. Een 65/67 fastback is niet mis! Persoonlijk verkies ik een 67 maar dat is een kwestie van eigen smaak.

ook in de VS shoppen is nog een oplossing. Je bent dan -meestal- wel aangewezen op een hoop foto's, maar het invoeren is een eitje tegenwoordig.

de verkoop van oldtimers zit voorlopig toch nog even in een minder gunstig klimaat, waardoor je wel dealtjes kan sluiten, cash is king en iemand met dat budget zien ze graag komen.
Durango coming up
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Welkom op het forum. Veel succes en wijsheid toegewenst met het vinden van een passende Stang :)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Blauw

Bericht door Blauw »

Wooh bedankt voor de vele reacties :)
Om mijn profiel compleet te maken. Ik kom uit een klein dorpje in NH regio Alkmaar /Hoorn

De meeting in Ermelo dat is een goeie. Ik denk dat ik daar even ga kijken :)
De websites van de handelaren zijn toegevoegd aan mijn favorieten :-)

Gr. Jeroen
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”