Heeft toevallig nog iemand een fanschroud liggen voor een 67-er mustang met 20"radiator.
Ik had eerst een elektrische fan maar plaats toch mijn originele fan terug, maar vind het toch gevaarlijk uitzien met draaiende motor.
gezocht een Fanschroud voor een 67-er mustang 20"
Moderator: Shelby GT-H
gezocht een Fanschroud voor een 67-er mustang 20"
Groetjes André
Re: gezocht een Fanschroud voor een 67-er mustang 20"
Gevaarlijk is het dan zeker, maar de voornaamste functie van een shroud is om te zorgen dat je mechanische fan de lucht door de radiateur zuigt in plaats vanaf de zijkanten.horse67 schreef:Heeft toevallig nog iemand een fanschroud liggen voor een 67-er mustang met 20"radiator.
Ik had eerst een elektrische fan maar plaats toch mijn originele fan terug, maar vind het toch gevaarlijk uitzien met draaiende motor.
Zonder shroud kiest die fan gewoon voor de aanvoer van lucht via de weg van de minste weerstand. Met andere woorden: zonder shroud zal er nauwelijks lucht door je radiateur worden gezogen en heeft je mechanische fan helemaal geen nut.
Deze is gemaakt om bij snelheden onder 30 km/h ook lucht aan te zuigen. Bij 30+ hoeft dat niet, want dan heb je rijwind.
Zonder shroud zul je dus bij stadsverkeer en/of files al gauw kans hebben op een oververhitte motor.
Wat is de reden dat je de elektrische fan weg hebt gedaan?
p.s.: Als je voor een mechanische fan gaat is een flex-fan een goede optie. Zorg er in ieder geval bij elke fan voor dat je een goede spacer gebruikt, waarbij je fan voor ongeveer 50% in de shroud steekt en niet voor 100%. Op die manier zuigt hij de meeste lucht aan.
1966 Mustang Fastback
Re: gezocht een Fanschroud voor een 67-er mustang 20"
Beste saf1908, het is nogal een zwaar uitgevoerde ventilator van derale.
Hierbij hoor je hem ook, hij schakelt zich in en uit middels een voeler, maar het temperatuursbereik kun je niet regelen. Is wel optioneel.
Maar ik ga toch weer liever voor het originele nu de motor gereviseerd is. Verbruikt dus ook minder stroom.
Hierbij hoor je hem ook, hij schakelt zich in en uit middels een voeler, maar het temperatuursbereik kun je niet regelen. Is wel optioneel.
Maar ik ga toch weer liever voor het originele nu de motor gereviseerd is. Verbruikt dus ook minder stroom.
Groetjes André