Gevraagd: Ford Mustang '64 - '67

Plaats wat je te koop hebt of zoekt.......

Moderator: Shelby GT-H

Draadstalig

Gevraagd: Ford Mustang '64 - '67

Bericht door Draadstalig »

Beste leden,

Een half jaar geleden heb ik besloten om te gaan sparen voor een Ford mustang. Nu heb ik zelf weinig verstand van motoren en ben ik dus op zoek naar mustang die motorisch goed in elkaar zit, maar cosmetisch wel het nodige aan moet gebeuren. Ik heb nog even wat spaartijd nodig, dus hoef hem niet morgen te kopen.

De prijs mag ergens tussen de € 7000 en € 10000 liggen en bij voorkeur een V8. Fastback vind ik mooi, maar gezien de prijzen daarvan laat ik deze aan me voorbij gaan.

Hebben jullie tips waar ik moet letten en hoe ik dit het beste kan aanvliegen. Kan ik hem het beste uit Amerika halen, of gewoon in Nederland (Duitsland of België)?

Heb een aantal mooie gezien op ER Classics, maar wat is jullie ervaring hiermee? Wellicht is particulier verstandiger.
grandmaster n

Re: Gevraagd: Ford Mustang '64 - '67

Bericht door grandmaster n »

Welkom,

Het is moeilijk om oor een ander te bepalen wat er onder "cosmetisch" valt. Is dat ook rotte plekken? Of alleen een beetje spuiten? Of....??
In Nederland (en Duitsland) een auto kopen heeft als voordeel dat je de auto in het eggie kan bekijken.
In Amerika een auto is wat lastiger of je moet er een mooi reisje aan vast plakken (wel een aanrader, overigens).
Particulier of bij een bedrijf, ook dat is wat je wil.
Een bedrijf geeft soms garantie, een particulier niet. Maar deze garantie heeft uiteraard een prijs, dus zal een particulier (meestal) goedkoper zijn.
Maar geniet vooral van de zoektocht, da's nml ook gewoon leuk.

gr
Draadstalig

Begrijp ik.

Spuiten, interieur. Ik ben een liefhebber van de auto, maar zie rotte plekken niet echt zitten.

Liefst een (motorische goede) mustang die ik de komende jaren rustig aan kan perfectioneren. Hij moet wel prima kunnen rijden, want het vervangen van een motor zal ik de komende 2 jaar niet doen.

Uiteindelijk wil ik hem als 'verzamel'-auto ergens wegzetten voor mijn kinderen weer. (maar nu loop ik al erg op de feiten vooruit).

Het kijken opzich is inderdaad tot nu toe ook erg leuk. Al zoek ik wel nog tips voor goede sites (zowel nl, benelux, duitsland e.a.).

Sowieso alle tips zijn welkom. Jammer dat er weinig aanbod via particulieren zijn, aangezien daar toch wel enigszins me voorkeur naar uit gaat.
Dieselhead

Bericht door Dieselhead »

welkom en goed zoeken is wel wat leuks te vinden tussen de 7 / 10 K range.

Particulier / Marktplaats meer kans, maar hou ook de sites van bekende handelaren in de gaten.

iets boven budget maar ook weer minder werk

http://link.marktplaats.nl/752810206" onclick="window.open(this.href);return false;

En hier alleen ff interieur het eerst doen

http://link.marktplaats.nl/759425486" onclick="window.open(this.href);return false;

succes met zoeken
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

Draadstalig schreef: Jammer dat er weinig aanbod via particulieren zijn, aangezien daar toch wel enigszins me voorkeur naar uit gaat.
Voila'... hier is er een: 67 GTA cabrio...
Wel niet in de budget-range, maar dat is onderhandelbaar...
Kijk maar via mijn onderschrift.

:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
Draadstalig

Inmiddels al (ook via PM) zeer goede tips ontvangen. Waarvoor dank. Ik heb mijn auto nog niet gezien, aangezien de meeste toch wel ver boven mijn budget zitten.

In elk geval bedankt voor het meedenken.

Gr
Ton BlingBling
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door Ton BlingBling »

Hoi op http://www.mustangcountry.nl" onclick="window.open(this.href);return false; ook enkele leuke te koop !
Laatst gewijzigd door Ton BlingBling op di 04 feb, 2014 20:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Import Auto's en onderdelen uit de USA , VAN AANKOOPKEURING TOT RDW KEURING :)
www.mustangcountry.nl - www.countrypartsusa.nl - skype : Ton van Broekhoven
Mischief Mustang Coupe 72 - Mach I 71 557ci projekt - 2006 Mustang Cabrio Screaming Yellow .
Marchel
Contacteer:

Bericht door Marchel »

Als je een Mustang wilt geef je het geld uit. Of bij aanschaf voor een goed exemplaar of je geeft het geld uit aan de restauratie. (Tenzij je de restauratie zelf kunt doen.)

Succes met je zoektocht naar een leuke Mustang!
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Peter
Contacteer:

Bericht door Peter »

Ik zou er geen bij ER Classics kopen tenzij je zelf heel goed verstand hebt van mustangs en/of iemand meeneemt die er goed verstand van heeft.
Triumph TR6 1969 Royal Blue
Ford Mustang 1967 Lime Gold
Draadstalig

Dat hoor ik veel ja. Ben zelf geen echte kenner dus moet het van een vriend van me hebben.

Hoezo ER geen goede keuze? Op de site lijkt het allemaal goed voor elkaar. Betere alternatieven?
Gearz
Super User

Bericht door Gearz »

Peter schreef:Ik zou er geen bij ER Classics kopen tenzij je zelf heel goed verstand hebt van mustangs en/of iemand meeneemt die er goed verstand van heeft.
Waarom niet bij ER Classics ?
Het lijkt mij verstandig om altijd en waar je dan ook heen gaat iemand mee ter nemen met verstand van zaken tenzij je daar zelf over beschikt.

Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
frankpost
Contacteer:

Bericht door frankpost »

daar mag Peter via PB op antwoorden,

gaarne geen bedrijven publiekelijk zwart maken, dank

gr
Frank
Focus ST 2.5 2006
1969 Fastback 390 Mach 1 S-Code
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=22641
'47 1/2 ton 7.3 Diesel Powerstroke
http://dmff.nl/viewtopic.php?f=10&t=28280
Draadstalig

Nog steeds op zoek naar mijn mustang en daarbij zojuist ook de volgende site gevonden:

http://www.classiccarliquidators.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mensen hier ervaring mee? Enige 'bottleneck' is het feit dat ik er toch wel graag heen wil om hem daadwerkelijk te zien. Of ik moet al iemand kennen die er toevallig dichtbij woont..

Overigens wil ik mijn Mustang ergens eind dit jaar kopen. Merk dat er door de zomer toch meer vraag naar is en vraag --> aanbod (oftewel € omhoog)
Dieselhead

Bericht door Dieselhead »

geen ervaring mee.

ga eens kijken bij Geevers (meer autos dan op de site staan) Of california-import in Bels. Mustang garage in Bels, Moviecars (heeft weinig staan op het moment) of Voorend.
Draadstalig

Dieselhead schreef:geen ervaring mee.

ga eens kijken bij Geevers (meer autos dan op de site staan) Of california-import in Bels. Mustang garage in Bels, Moviecars (heeft weinig staan op het moment) of Voorend.
Bij Geevers vind ik het aanbod online inderdaad summier... En vrij prijzig vergelijken met classiccarliquidators (mits de auto's ook daadwerkelijk goed zijn).

Dank voor overige tips. Ik zal eens kijken.
Plaats reactie

Terug naar “Mustang & US Ford of daaraan gerelateerd”