Goedendag

op dit Forum en stel je even voor

Moderator: Shelby GT-H

Marty

Goedendag

Bericht door Marty »

Hallo,

Ik zal me hierbij ook even voorstellen als nieuweling hier op het forum. Ik ben Marty, 31 jaar en woonachtig in Den Bosch. Vorige week heb ik besloten samen met mijn vriendin om te gaan sparen voor een Ford Mustang uit 1965 of 1966. Als kleine jongen was ik al gek van de ford mustang en na jaren discussie met mijn vriendin is het dan eindelijk zover :).

Nu heb ik meteen een paar vragen:
-Wat is het richtbedrag voor een goed lopende ford mustang uit de periode 1965 of 1966? Dan weet ik ongeveer waar ik aan moet denken.
-Wat zijn de belangrijkste verschillen tussen de mustang uit 1965 en 1966?
-Is er ergens een mooi overzicht van de verschillende modellen door de jaren heen te vinden?

Ik hoor graag van jullie.

Groet,

Marty
peer

Re: Goedendag

Bericht door peer »

Welkom,

Hier heb je een lijst met alle modellen met foto's en wat kenmerken: http://themustangsource.com/timeline/

De 65 en 66 verschillen niet enorm veel van elkaar.
Wil je een coupe, cabrio of een fastback. En wil je er 1 in goede staat of mag het een opknapper zijn.
Het antwoord op deze 2 vragen zijn erg belangrijk voor het beantwoorden van de vraag 'Wat is het richtbedrag voor een goed lopende ford mustang uit de periode 1965 of 1966?'
Marty

Bericht door Marty »

Hoi Peer,

Bedankt voor de link! Ik wist niet dat er zoveel modellen waren.
Als ik kijk naar de modellen, dan ga ik niet voor de fastback, dat is niet zo mijn smaak. Ik twijfel nog over de coupe of de cabrio, zit er dan veel verschil tussen deze 2 qua prijs?

Wat betreft de staat van de auto, het liefste wil ik een ford mustang in goede staat. Het hoeft geen showroom staat te zijn uiteraard. Het lijkt me zelf ook wel leuk om beetje bij beetje straks de auto naar die staat toe te brengen.

Groet,

Marty
351-V8-power

Bericht door 351-V8-power »

http://mustangattitude.com/default.shtml" onclick="window.open(this.href);return false;

welkom.

gr Ed
69 Grandé 351W Copper Flame
Marty

Bericht door Marty »

Dankjewel Ed!
mustang66coupe

Bericht door mustang66coupe »

Hoi Marty,

Welkom hier.

En hoe verfrissend dat iemand die weinig van mustangs afweet de duurdere en zeldzamere versie (de fastback) niet mooi vind.

Dat heb je ook als je eens met mensen naar meetings gaat die er geen verstand van hebben. Die wijzen niet altijd de duurdere en zeldzamere modellen aan van wat ze mooi vinden.

En ja ...er zit wel een prijs kaartje verschil in de coupe en cabrio. Maar ff kijken op de verkoop sites zou dit toch wel duidelijk moeten maken :wink:
66 coupe aut. V8 in progress
Marty

Bericht door Marty »

Tja, ik heb altijd iets met de coupe en cabrio versie gehad. Ik had wel al gelezen dat de fastback zeldzamer en dus duurder is, maar als het niet je smaak is dan is het niet je smaak :). Voor mij ademt de coupe/cabrio meer de sfeer van jaren 60, al heb ik ze zelf niet meegemaakt. Wellicht ook ingegeven door de verschillende films uit die tijd.

Ik heb uiteraard al op marktplaats gekeken en bij de verschillende dealers, maar de prijzen lopen zo uiteen dat ik niet weet wat ik kan verwachten. En op de foto's zie je niet altijd goed de staat van de auto. Ik snap dat een mustang coupe voor 7000 niet top is maar moet ik dan echt voor eentje van 50000,- gaan of zit ik met een prijs tussen de 10000 en 15000 ook goed? Moeilijk omdat als leek vast te stellen.

Ook als ik over één a twee jaar over ga tot koop, dan hoop ik iemand mee te kunnen nemen die er echt verstand van heeft.
Jasper

Bericht door Jasper »

Welkom Marty,

voor rond de 15000 moet wel een redelijke coupe te vinden zijn op dit moment. Ook zitten er veel mensen op dit forum die je kunnen helpen met het bekijken van een auto, en sommigen zijn zelfs bereid mee te gaan! Kom je tegen die tijd iets tegen, post het dan vooral en we kunnen kijken of we je verder kunnen helpen.

Groet Jasper
1965 mustang fastback, 289 2v Prairie bronze. (sold 28-08-2014)
1967 mustang coupe, 289 4v midnight blue.
Dakloos
Super User

Bericht door Dakloos »

Hallo Marty! Ik ben redelijk "los" op de 65-66 modellen. Heb in 1996 een 66'er coupe gekocht en daar met veel plezier in rondgereden. Ik wilde eigenlijk een convertible maar kon die toen niet betalen. In 2006 heb ik mijn coupe verkocht en een paar maanden later een 66'er convertible die ik helemaal uit elkaar heb gehaald om te restaureren. Persoonlijk vind ik het rijden in een convertible GEWELDIG. De zon op je kop, de wind in je haar en je krijgt zo veel meer mee van wat er allemaal om je heen gebeurd! Nadeel is wel dat een convertible duurder is, erg gevoelig is voor torsie door het missen van een vast dak en dat je wel een erg goed sluitende kap moet hebben om het droog te houden tijdens een bui :wink: .

Ik ben alleen een mooi weer rijder en rij veel minder kilometers als ik destijds met de coupe maakte maar het is zo veel meer genieten zonder dak dat ik liever een factor 10 minder dakloos rijd als met dak :lol: .

Succes met je beslissing!
Erwin

1966 convertible
Marty

Bericht door Marty »

hoi Erwin,

Wat een mooie mustang heb jij, echt geweldig! (ga ik er even van uit dat je avatar ook je auto is;))
De reden dat ik twijfel over de cabrio is de volgende. Momenteel rijd ik een mini cooper, en bij een onderhoudsbeurt kreeg ik van de zomer een cabrio mee. Ik dacht nog, dit kan niet beter. In de ochtend was dit inderdaad niet verkeerd en heb ik met de kap open gereden. Op de weg terug van werk, rond 16 uur, was het 30 graden en besloot ik ook met de kap open terug te rijden. Na een aantal kilometer ben ik gestopt, heb de kap weer omhoog gedaan en heb de airco aangezet :). Het was echt niet te harden in de auto op de A2.

Maar ik begrijp dat het dus een bekend probleem is dat de kap bij een cabrio-versie lekt.
peer

Bericht door peer »

Marty schreef:hoi Erwin,

Wat een mooie mustang heb jij, echt geweldig! (ga ik er even van uit dat je avatar ook je auto is;))
De reden dat ik twijfel over de cabrio is de volgende. Momenteel rijd ik een mini cooper, en bij een onderhoudsbeurt kreeg ik van de zomer een cabrio mee. Ik dacht nog, dit kan niet beter. In de ochtend was dit inderdaad niet verkeerd en heb ik met de kap open gereden. Op de weg terug van werk, rond 16 uur, was het 30 graden en besloot ik ook met de kap open terug te rijden. Na een aantal kilometer ben ik gestopt, heb de kap weer omhoog gedaan en heb de airco aangezet :). Het was echt niet te harden in de auto op de A2.

Maar ik begrijp dat het dus een bekend probleem is dat de kap bij een cabrio-versie lekt.
Ik ken het gevoel ;) Mijn dagelijks vervoer is ook een cabrio, maar eigenlijk kan ik niet zo goed tegen de zon.... :?
De dagen dat ik met het dak open rij zijn waarschijnlijk 10 ochtende per jaar... en voor de rest dak erop en airco aan...
Nothing

Bericht door Nothing »

Hi Marty,

Mijn vriendin en ik hebben ons afgelopen april op een Mustang getrakteerd en daar hebben we nog geen moment spijt van gehad :)
We waren ook opzoek naar een Cabrio of een Coupe alleen uit 1967 in ons geval.

Ik wil je vooral aanraden om veel verschillende auto's te gaan bekijken. Wij hebben in onze zoektocht zo'n 7 a 8 mustangs bekeken en zijn het hele land door gereisd.
Wat ons opviel was dat de auto's er op de foto's vaak veel beter uit zagen dan in het echt.

Er is ook een handige App waarmee je de VIN code van een auto kan checken om te zien hoe de auto origineel uit de fabriek is gekomen.
Zo waren wij een coupe gaan bekijken waar uit de VIN code bleek dat het origineel een 6 cilinder was omgebouwd naar V8, maar als originele V8 te koop stond.

https://play.google.com/store/apps/deta ... lbox&hl=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar uiteindelijk is het vooral belangrijk dat jullie veel plezier hebben bij de zoektocht en de ervaring :wink:

Good luck!
Marchel
Contacteer:

Bericht door Marchel »

Hoi MArty,

Welkom op dit leuke forum.

Zelf heb ik sinds 1997 een Mustang Convertible uit 1966. De verschillen tussen een Mustang uit 1965 en 1966 zijn niet groot. Dashboard, gril, tankdop en wieldoppen zijn wel de belangrijkste verschillen.

De keuze tussen een cabrio en een coupe is vrij lastig. Als eerste moet je je afvragen wanneer je de Mustang wilt gaan gebruiken.
Zelf ben ik net als Dakloos een mooi weer rijder. Toch ga ik daar niet zo ver in dat ik nooit in de regen rijdt. Tijdens een regenbui willen er nog wel eens wat druppels op de voorste punten van het dak naar binnen komen. Doekje eronder en dat is ook weer opgelost.
Het open rijden is het echte feest :) Dat doe ik ook het meeste van de tijd. In de jaren dat ik hem heb, heb ik maar 1 keer het dak dicht gedaan vanwege de hitte. Ik kwam toen terug uit Denemarken waar ik een week open had gereden. In Duitsland stonden we in de file en brandende zon. Toen is het dak dicht gegaan. Bij de normale Nederlandse zomers zet ik een petje op en is het prima te doen met het dak open.

Toen ik in 1997 mijn Convertible kocht twijfelde ik heel erg tussen een Fastback en een Convertible. Mede omdat de hoofdreden van aanschaf "lol in de zomer" was heb ik toen besloten voor de Convertible te gaan. Inmiddels heb ik ook een Fastback waarmee ik afgelopen najaar de eerste mijlen mee heb gereden.

Aangezien je nog 2 jaar wilt sparen voor je er een aanschaft heb je voldoende tijd om de verschillen uitgebreid te onderzoeken. Ga een keer naar een meeting van de Mustangclub. En ik kan je ook zeker aanraden om bij diverse handelaren te gaan kijken.

Succes met de zoektocht naar een leuke Mustang.
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Dieselhead

Bericht door Dieselhead »

Beste Marty,

Zet deze meeting alvast in je agenda. http://www.summerpowernights.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik ben daar meestal wel te vinden dus spreek me maar aan.

verder ja een goede is duur en een goedkope wordt duur. Neem iemand mee met verstand van zaken.

kom zelf uit de regio Den Bosch dus je bent altijd welkom voor een bakkie en wat vragen te stellen..

grtz

Peter
Marty

Bericht door Marty »

Beste Peter,

Het staat in mijn agenda! Ik ben er de vorige keer langs gereden toen daar al die auto's stonden.

Ik zal je zeker opzoeken daar en als ik wat verder gevorderd ben met sparen en daadwerkelijk ga kijken zal ik contact met je opnemen voor een bakkie:)
Plaats reactie

Terug naar “Welkom”