Hoi MArty,
Welkom op dit leuke forum.
Zelf heb ik sinds 1997 een Mustang Convertible uit 1966. De verschillen tussen een Mustang uit 1965 en 1966 zijn niet groot. Dashboard, gril, tankdop en wieldoppen zijn wel de belangrijkste verschillen.
De keuze tussen een cabrio en een coupe is vrij lastig. Als eerste moet je je afvragen wanneer je de Mustang wilt gaan gebruiken.
Zelf ben ik net als Dakloos een mooi weer rijder. Toch ga ik daar niet zo ver in dat ik nooit in de regen rijdt. Tijdens een regenbui willen er nog wel eens wat druppels op de voorste punten van het dak naar binnen komen. Doekje eronder en dat is ook weer opgelost.
Het open rijden is het echte feest

Dat doe ik ook het meeste van de tijd. In de jaren dat ik hem heb, heb ik maar 1 keer het dak dicht gedaan vanwege de hitte. Ik kwam toen terug uit Denemarken waar ik een week open had gereden. In Duitsland stonden we in de file en brandende zon. Toen is het dak dicht gegaan. Bij de normale Nederlandse zomers zet ik een petje op en is het prima te doen met het dak open.
Toen ik in 1997 mijn Convertible kocht twijfelde ik heel erg tussen een Fastback en een Convertible. Mede omdat de hoofdreden van aanschaf "lol in de zomer" was heb ik toen besloten voor de Convertible te gaan. Inmiddels heb ik ook een Fastback waarmee ik afgelopen najaar de eerste mijlen mee heb gereden.
Aangezien je nog 2 jaar wilt sparen voor je er een aanschaft heb je voldoende tijd om de verschillen uitgebreid te onderzoeken. Ga een keer naar een meeting van de Mustangclub. En ik kan je ook zeker aanraden om bij diverse handelaren te gaan kijken.
Succes met de zoektocht naar een leuke Mustang.