GP64 nieuw hier
Moderator: Shelby GT-H
GP64 nieuw hier
Beste Mustang liefhebbers.
Ik ben Geert-Jan 49 jaar oud en ben mezelf een beetje aan het inlezen op het forum.
Waarom?
Tja jongensdroom! Mid-life crisis?
Zeg het maar.
Als klein ventje meteen verlieft op de voor mij in mijn ogen mooiste wagen die er toen bestond, de Mustang van de eerste orde.
Meteen vanaf de dag dat ik een rijbewijs heb wilde ik maar een merk en dat was een Ford (de duitse versies dan, een Amerkaan was niet te betalen kwa brandstof)
Heb dus in mijn auto verleden veel verschillend Ford's gehad.
In 1990 kwam er een Zweeds merk met een pracht wagen op de markt en dat werd mijn nieuwe droom auto een Volvo 850.
Zo'n 10 jaar geleden kwam het er eindelijk van een Volvo 850.
Moet zeggen wat een geweldige auto maar van het een kwam het ander want met de heerlijke roffel van die 5 pitter onder de kap moest een snelle versie komen.
Na 5 jaar een baksteen met snelle roffel gekocht in de vorm van een V70 R die nu nog steedts dagelijks zijn kilometers trouw maakt.
In 2005 kwam er een auto op de markt waar ik gelijk kippenfel van kreeg, wat een prachtige "retrolook" van de oer mustang.
Ik had direct zo iets van die wil ik maar ook zo iets van onbetaalbaar.
Dat laatste had ik ook met de R waar ik nu alweer 5 jaar mee rond rij en dat is alleszins erg meegevallen.
Goed tot zover dat gezegd ga ik toch wat vragen stellen aangezien ik weet wat ik nu rij en weet hoe het zit met de betrouwbaarheid en duurzaamheid van de Volvo.
Even uitgaan van een originelee Ford Mustang bouwjaar 2005 en nieuwer v6 of v8 is me om het even maar mijn voorkeur gaat uit naar een v8 GT uitvoering (zover was ik al)
Wat is de levensduur van de uitlaat? Onder de R zit er een van 16jaar oud inmiddels.
Hoe zit het met de Mustang wat betrefd LPG ? Problemen of perfect op gas want dat zou er zeker in moeten.
Ik wil hem voor woon werk verkeer gebruiken dus gaat hij minimaal 25k per jaar rijden.
Kortom laat uw ervaringen horen en wie weet kom ik in de loop van dit jaar weer terug bij mijn "oude" merk.
1 ding is zeker, nu heb ik een snelle en zeer praktische auto dat laatste zal ik in moeten leveren.
Ja ik weet het nu al, ik krijg er wel wat anders voor terug, een jongensdroom.
Je leeft maar een keer dus....
Alvast dank voor de reacties.
Groeten Geert-Jan
Ik ben Geert-Jan 49 jaar oud en ben mezelf een beetje aan het inlezen op het forum.
Waarom?
Tja jongensdroom! Mid-life crisis?
Zeg het maar.
Als klein ventje meteen verlieft op de voor mij in mijn ogen mooiste wagen die er toen bestond, de Mustang van de eerste orde.
Meteen vanaf de dag dat ik een rijbewijs heb wilde ik maar een merk en dat was een Ford (de duitse versies dan, een Amerkaan was niet te betalen kwa brandstof)
Heb dus in mijn auto verleden veel verschillend Ford's gehad.
In 1990 kwam er een Zweeds merk met een pracht wagen op de markt en dat werd mijn nieuwe droom auto een Volvo 850.
Zo'n 10 jaar geleden kwam het er eindelijk van een Volvo 850.
Moet zeggen wat een geweldige auto maar van het een kwam het ander want met de heerlijke roffel van die 5 pitter onder de kap moest een snelle versie komen.
Na 5 jaar een baksteen met snelle roffel gekocht in de vorm van een V70 R die nu nog steedts dagelijks zijn kilometers trouw maakt.
In 2005 kwam er een auto op de markt waar ik gelijk kippenfel van kreeg, wat een prachtige "retrolook" van de oer mustang.
Ik had direct zo iets van die wil ik maar ook zo iets van onbetaalbaar.
Dat laatste had ik ook met de R waar ik nu alweer 5 jaar mee rond rij en dat is alleszins erg meegevallen.
Goed tot zover dat gezegd ga ik toch wat vragen stellen aangezien ik weet wat ik nu rij en weet hoe het zit met de betrouwbaarheid en duurzaamheid van de Volvo.
Even uitgaan van een originelee Ford Mustang bouwjaar 2005 en nieuwer v6 of v8 is me om het even maar mijn voorkeur gaat uit naar een v8 GT uitvoering (zover was ik al)
Wat is de levensduur van de uitlaat? Onder de R zit er een van 16jaar oud inmiddels.
Hoe zit het met de Mustang wat betrefd LPG ? Problemen of perfect op gas want dat zou er zeker in moeten.
Ik wil hem voor woon werk verkeer gebruiken dus gaat hij minimaal 25k per jaar rijden.
Kortom laat uw ervaringen horen en wie weet kom ik in de loop van dit jaar weer terug bij mijn "oude" merk.
1 ding is zeker, nu heb ik een snelle en zeer praktische auto dat laatste zal ik in moeten leveren.
Ja ik weet het nu al, ik krijg er wel wat anders voor terug, een jongensdroom.
Je leeft maar een keer dus....
Alvast dank voor de reacties.
Groeten Geert-Jan
Met een GT van A naar B.
Vialle Lpi dan kan je echt gas geven.
Re: GP64 nieuw hier
Hoi Geert-Jan!
Welkom op dit forum! Ik heb zelf ook al veel vragen gesteld en ben al een paar jaar met zo'n zelfde oriëntatietocht bezig (niet gedacht dat ik dat geduld kon opbrengen
), maar ik lift toch even mee op jouw vragen. Alleen maar handig.
Zelf rij ik nu 2 jaar een Koreaan (die in Duitsland ontworpen is en in Tsjechië gebouwd), maar waar jij zegt het praktische te gaan inleveren, waar je misschien gelijk in gaat krijgen......krijg je wel een auto met karakter terug. Mijns inziens is een Mustang een gevoelsauto. Een auto met emotie. En dat vind je in de Koreaan en waarschijnlijk in de Zweed niet terug. Zelfs met originele uitlaat en motor (zonder open luchtfilter en tune) is het gevoel dat je krijgt bij het starten van die 4.8l V8 onbeschrijfelijk. Je kunt er heerlijk mee cruisen en je komt niks tekort.
Het is wel even wennen aan de hoge motorkap (of de lage zit), maar daar ben je snel genoeg aan gewend.
Groetjes en succes met je zoektocht
Welkom op dit forum! Ik heb zelf ook al veel vragen gesteld en ben al een paar jaar met zo'n zelfde oriëntatietocht bezig (niet gedacht dat ik dat geduld kon opbrengen
Zelf rij ik nu 2 jaar een Koreaan (die in Duitsland ontworpen is en in Tsjechië gebouwd), maar waar jij zegt het praktische te gaan inleveren, waar je misschien gelijk in gaat krijgen......krijg je wel een auto met karakter terug. Mijns inziens is een Mustang een gevoelsauto. Een auto met emotie. En dat vind je in de Koreaan en waarschijnlijk in de Zweed niet terug. Zelfs met originele uitlaat en motor (zonder open luchtfilter en tune) is het gevoel dat je krijgt bij het starten van die 4.8l V8 onbeschrijfelijk. Je kunt er heerlijk mee cruisen en je komt niks tekort.
Het is wel even wennen aan de hoge motorkap (of de lage zit), maar daar ben je snel genoeg aan gewend.
Groetjes en succes met je zoektocht
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
Bedankt voor je reactie.
De Volvo die ik nu rij is best een wagen met karakter maar ik wil weer eens wat anders.
De R is ook een wagen met veel pk's ook ruim 200+ (226 turbo pk's) en heeft ook een lage zit en een mega lange neus.
Met 314k op de teller en 16 jaar ervaring mag hij naar een ander toe.
Ik weet dat er rond rijden met ruim 600k op de teller maar ik wil een Mustang tenslotte leef je maar een keer dus....
Dat het starten van een vette v8 kippenvel geeft weet ik, heb ooit eens in een (nu vloek ik natuurlijk) Corvette stingray mogen zitten, toch een kippenvel moment zeker als ze dan nog eens even laten voelen wat zo'n v8 aan koppel op de weg brengt.
Nu dus zoeken en kijken bij het aanbod hier in Nederland of eventueel verder.
Heb er niet direct haast mee.
Kan natuurlijk een nieuwer type volvo kopen maar dat is zo gewoon en vrijwel net zo duur denk ik als rijden in een karaktervolle Mustang die je telkens kippenfel geeft bij het draaien van de sleutel en een breede grijns tijdens het rijden.
De Volvo die ik nu rij is best een wagen met karakter maar ik wil weer eens wat anders.
De R is ook een wagen met veel pk's ook ruim 200+ (226 turbo pk's) en heeft ook een lage zit en een mega lange neus.
Met 314k op de teller en 16 jaar ervaring mag hij naar een ander toe.
Ik weet dat er rond rijden met ruim 600k op de teller maar ik wil een Mustang tenslotte leef je maar een keer dus....
Dat het starten van een vette v8 kippenvel geeft weet ik, heb ooit eens in een (nu vloek ik natuurlijk) Corvette stingray mogen zitten, toch een kippenvel moment zeker als ze dan nog eens even laten voelen wat zo'n v8 aan koppel op de weg brengt.
Nu dus zoeken en kijken bij het aanbod hier in Nederland of eventueel verder.
Heb er niet direct haast mee.
Kan natuurlijk een nieuwer type volvo kopen maar dat is zo gewoon en vrijwel net zo duur denk ik als rijden in een karaktervolle Mustang die je telkens kippenfel geeft bij het draaien van de sleutel en een breede grijns tijdens het rijden.
Met een GT van A naar B.
Huidige speeltje.

En daar kan een klassieke Ford natuurlijk niet bij ontbreken.

En daar kan een klassieke Ford natuurlijk niet bij ontbreken.

Met een GT van A naar B.
Tipje van de sluier.

Onder voorbehoud, dat dan nog wel.

Onder voorbehoud, dat dan nog wel.
Met een GT van A naar B.
Komt me bekend voor. Het gras op de achtergrond tenminste 
Daar was ik al een beetje bang voor hierCraneman schreef:Komt me bekend voor. Het gras op de achtergrond tenminste
Hoop dat je hem in de goede zin herkend!
Met een GT van A naar B.
Welkom op het forum, en succes met de zoektocht (als die niet al geslaagd is
)
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Is geslaagd.Neko- schreef:Welkom op het forum, en succes met de zoektocht (als die niet al geslaagd is)
Maar hij staat nog niet voor de deur.
Versnellingsbak mist de derde versnelling en wordt nu eerst gereviseerd. (was bekend bij mij)
Daarna nog voorzien van een Lpg installatie waarna hij opgehaald kan worden.
Uiteraard volgen er dan nieuwe foto's.
Met een GT van A naar B.
Hey, proficiat!!!! Geweldig dat het je gelukt is.
Heel veel plezier ermee!
Heel veel plezier ermee!
Het heeft even geduurd maar morgen.....
Even een proefrit met de gerepareerde (revisie) automaat maken en dan komt hij eindelijk voor de deur te staan.
Voel me net een klein kind, nog een nachtje slapen.
Spannend hoor.

Even een proefrit met de gerepareerde (revisie) automaat maken en dan komt hij eindelijk voor de deur te staan.
Voel me net een klein kind, nog een nachtje slapen.
Spannend hoor.
Met een GT van A naar B.
Ik wilde net vragen hoe het ervoor staat met je nieuwe aanwinst. Snap der niks van, maar ik zie er de laatste tijd haast geen meer rijden hier 
Ja ja wat een auto.Craneman schreef:Ik wilde net vragen hoe het ervoor staat met je nieuwe aanwinst. Snap der niks van, maar ik zie er de laatste tijd haast geen meer rijden hier
Nu even genieten en daarna ben ik hem weer even kwijt voor de inbouw van LPG.
Vanavond maar eens even lekker gewassen want dat was wel nodig na de bakrevisie.
Je bent wel een rijdende bezienswaardigheid met een Mustang, iedereen haalt je in om vervolgens naast je te gaan rijden.
Hier zijn ze ook zeldzaam volgens mij al hoorde ik dat er in Goes een Saleen rond zou moeten rijden.
Met een GT van A naar B.
Ja, je voelt je haast een ster als je ziet hoe er naar jou (auto) gekeken wordt en ziet ze denken 'hoe komt zo'n lelijke vent aan zo'n geweldige auto?'
Veel plezier ermee!
Veel plezier ermee!
Hoe weet jij dat ik lelijk ben?Craneman schreef:Ja, je voelt je haast een ster als je ziet hoe er naar jou (auto) gekeken wordt en ziet ze denken 'hoe komt zo'n lelijke vent aan zo'n geweldige auto?'![]()
Veel plezier ermee!
Met een GT van A naar B.