Déjà vu (ofzoiets)
Moderator: Shelby GT-H
-
MustangMaybe
Mustang '69 vragen
Hallo Mustang Freaks!
Misschien wordt ik ook n Mustang freak. Ik heb namelijk een nette Mustang uit 1969, 6cil handgeschakeld (3versn) gezien, zilvergrijs, ingevoerd uit Zwitserland voor een goeie prijs.
het spruitstuk was niet helemaal luchtdicht maar is voorlopig nog niet hinderlijk.
Ik heb totaal geen ervaring met deze auto's. Zijn er bepaalde waar ik op moet letten voor aanschaf van een Mustang. Waar zitten bijvoorbeeld de zwakke plekken, zodat ik niet direct aan het restaureren kom.
Er is al het een en ander aan gerestaureerd.
Ik heb er een klein stukje ingereden, was niet verzekerd, dus kon niet goed testen, maar ik vond hem niet echt snel trekken. Mijn alfa 147TD uit '95 is sneller weg. Of moet ik het gewoon zien als een heerlijke cruiser? want dat gaat wel lekker!
Als je iets weet, laat het me dan svp weten, want het lijkt me wel wat!!!
Tot gauw, Greetz Sander
Misschien wordt ik ook n Mustang freak. Ik heb namelijk een nette Mustang uit 1969, 6cil handgeschakeld (3versn) gezien, zilvergrijs, ingevoerd uit Zwitserland voor een goeie prijs.
het spruitstuk was niet helemaal luchtdicht maar is voorlopig nog niet hinderlijk.
Ik heb totaal geen ervaring met deze auto's. Zijn er bepaalde waar ik op moet letten voor aanschaf van een Mustang. Waar zitten bijvoorbeeld de zwakke plekken, zodat ik niet direct aan het restaureren kom.
Er is al het een en ander aan gerestaureerd.
Ik heb er een klein stukje ingereden, was niet verzekerd, dus kon niet goed testen, maar ik vond hem niet echt snel trekken. Mijn alfa 147TD uit '95 is sneller weg. Of moet ik het gewoon zien als een heerlijke cruiser? want dat gaat wel lekker!
Als je iets weet, laat het me dan svp weten, want het lijkt me wel wat!!!
Tot gauw, Greetz Sander
-
MustangMaybe
Sander,
Allereerst welkom op het forum! Jij vraagt waar je op moet letten bij een oude Mustang.
Omdat het een oude auto is eigenlijk op alles.....Maar ik zou toch zeggen vooral op roest, want dat is als je het zelf niet kunt lastig en/of prijzig om te herstellen. Ik ken deze auto in het geheel niet, maar het lijkt er op dat Ed al heeft vastgesteld dat deze auto juist behoorlijk last heeft van roest. Roest onder de mat van de bijrijder, onderzijde pas getectyleerd? Misschien om iets te verbergen?
Mustangs roesten vaak van binnen uit vanwege lekkage. De bak onder de voorruit ("cowl vent") is een zeer beruchte plek. Als die doorroest komt er water in het interieur, wat weer roestende bodemplaten veroorzaakt enzovoort.
Nogmaals, ik ken deze auto niet, maar het lijkt er op dat je hier heel erg goed moet kijken naar roest en de gevolgen daarvan.
Marc
Allereerst welkom op het forum! Jij vraagt waar je op moet letten bij een oude Mustang.
Omdat het een oude auto is eigenlijk op alles.....Maar ik zou toch zeggen vooral op roest, want dat is als je het zelf niet kunt lastig en/of prijzig om te herstellen. Ik ken deze auto in het geheel niet, maar het lijkt er op dat Ed al heeft vastgesteld dat deze auto juist behoorlijk last heeft van roest. Roest onder de mat van de bijrijder, onderzijde pas getectyleerd? Misschien om iets te verbergen?
Mustangs roesten vaak van binnen uit vanwege lekkage. De bak onder de voorruit ("cowl vent") is een zeer beruchte plek. Als die doorroest komt er water in het interieur, wat weer roestende bodemplaten veroorzaakt enzovoort.
Nogmaals, ik ken deze auto niet, maar het lijkt er op dat je hier heel erg goed moet kijken naar roest en de gevolgen daarvan.
Marc
Marc
- Nicov.dr.Klok
Nou zo weet je ook gelijk de zwakke plekken.Goed opgelet Ed!!!!!Onderkant van de deuren moet je ook altijd op letten,en onder de pedalen zit ook vaak roest.Dat hij niet zo snel optrekt komt omdat het een 6 cil. is,maar om in te cruisen is de 6 cil. een fijne motor.en wat de prijs aan gaat ligt het eraan hoeveel roest er is,maar is op zich niet veel geld.
Neem anders eens contact op met Roy(American Horsepower)Hij heeft een 69 grande Onder handen en straks te koop voor een hele nette prijs.
Gr.Nico
Neem anders eens contact op met Roy(American Horsepower)Hij heeft een 69 grande Onder handen en straks te koop voor een hele nette prijs.
Gr.Nico
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch
Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch
Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
- Nicov.dr.Klok
-
MustangMaybe
Hee Bedankt jongens voor de aanwijzingen! Hier heb ik wat aan.
Ik ben van plan om hem zaterdag nog even goed te bekijken en een fatsoenlijke testrit te maken.
Eerder veel in een mini gereden, was ook vaak een roest probleem mee.
En Nico, heb je toevallig een mailadres van Roy, of is die te vinden op horsepower.nl?
Greetz, Sander
Ik ben van plan om hem zaterdag nog even goed te bekijken en een fatsoenlijke testrit te maken.
Eerder veel in een mini gereden, was ook vaak een roest probleem mee.
En Nico, heb je toevallig een mailadres van Roy, of is die te vinden op horsepower.nl?
Greetz, Sander
- Americanhorsepower
- Contacteer:
-
MustangMaybe
haha nee van hem hoef ik ook niet veel te verwachten, hij heeft niet eens een groene nummerplaat om een test rit te maken, dus wil ik hem voor die dag even een tijdje verzekeren. Hij is gewoon een handelaartje.
Wat mij trouwens ook opviel is dat de koppeling ontzettend hoog opkomt, pas op het allerlaatste moment zodat mn knie tegen de richting aanwijzer aankomt. Nou ben ik niet een van de kleinste, maar is wel lastig. Zou dat een afstellingsprobleem zijn, of het moment dat de koppelingsplaten aan de beurt zijn?
Greetz Sander
Wat mij trouwens ook opviel is dat de koppeling ontzettend hoog opkomt, pas op het allerlaatste moment zodat mn knie tegen de richting aanwijzer aankomt. Nou ben ik niet een van de kleinste, maar is wel lastig. Zou dat een afstellingsprobleem zijn, of het moment dat de koppelingsplaten aan de beurt zijn?
Greetz Sander
Déjà vu (ofzoiets)
Ik heb hem vandaag eindelijk (in het wild) zien rijden...

Ik zag hem al van verre natuurlijk.
tjonge, ik blijf het een mooie wagen vinden.
Ondanks zijn kierende motorkap, enzo...
Edgar, Marc of Edze, hellup.. kan mijn originele topic niet vinden.
oh ja.... heb al eens op een ad (marktplaats) van deze gereageerd vorig jaar.

Ik zag hem al van verre natuurlijk.
tjonge, ik blijf het een mooie wagen vinden.
Ondanks zijn kierende motorkap, enzo...
Edgar, Marc of Edze, hellup.. kan mijn originele topic niet vinden.
oh ja.... heb al eens op een ad (marktplaats) van deze gereageerd vorig jaar.
[URL=http://spaces.msn.com/carolinereijenga] [img]http://i1.tinypic.com/nzkewh.gif[/img]
[size=150]Carol[/size] [/URL]
[i]Ford Fiësta 1.1 I clx '96[/i]
- Mustanghenkie
- Edze
- Retired Moderator
- Contacteer:
Mooie foto van een mooie mustang Carol.
PS. ik heb naar je topic gezocht maar kan zo niets vinden.
Maar das ook een moeilijke zoektocht zonder : hoe , wat , waar.
PS. ik heb naar je topic gezocht maar kan zo niets vinden.
Maar das ook een moeilijke zoektocht zonder : hoe , wat , waar.
[color=darkred][i]'66 mustang coupe 302-5.0 Cobra EFI , AODW-trans. , March underdrive-pully's , 9" locked-rear.[/i][/color] [color=orange]///under-constuction\\\[/color]
Tís een 6 cilinder, ik heb hem al mailtje gedaan...
in het kader van "ik heb je gespot hoor..."
hij wil hem weer op marktplaats zetten deze zomer
Ik blijf ook zoeken maar kan hem ook niet vinden Edze, toch bedankt voor de moeite.
in het kader van "ik heb je gespot hoor..."
hij wil hem weer op marktplaats zetten deze zomer
Ik blijf ook zoeken maar kan hem ook niet vinden Edze, toch bedankt voor de moeite.
[URL=http://spaces.msn.com/carolinereijenga] [img]http://i1.tinypic.com/nzkewh.gif[/img]