start problemen

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
66bleu stallion

start problemen

Bericht door 66bleu stallion »

Hallo ik heb een mustang van 1966 coupe en een 289, nu wil de motor slecht starten net of de startmotor vast slaat en dan even doorstarten en dan wordt de massa kabel erg warm ,maar dan draait de startmotor rond en start de motor.
heeft iemand een idee wat er mee kan zijn .
Startmotor stuk? of de selenoit stuk? of de accu ?,heeft hij ook als de motor heet is met als ik weg wil na het tanken,ps rijd op lpg,en rijd er goed op geen problemen.
mvg Thomas
LTD
Contacteer:

Re: start problemen

Bericht door LTD »

slechte massa iig ik zou de kabels iig vervangen door dikkere en misschien 1 extra plaatsen tussen blok en chassis of chassis en accu (minpool)
als het dan nog slecht is zou ik verder gaan kijken
Ford LTD Brougham 1972
351W 4v conversie 600 cfm 4bbl
deze wagen heeft van 73 tot +/- 2004 in België rond gereden
als iemand info heeft houd ik me aanbevolen
Mustang Den Haag

Bericht door Mustang Den Haag »

66bleu stallion schreef:Hallo ik heb een mustang van 1966 coupe en een 289, nu wil de motor slecht starten net of de startmotor vast slaat en dan even doorstarten en dan wordt de massa kabel erg warm ,maar dan draait de startmotor rond en start de motor.
heeft iemand een idee wat er mee kan zijn .
Startmotor stuk? of de selenoit stuk? of de accu ?,heeft hij ook als de motor heet is met als ik weg wil na het tanken,ps rijd op lpg,en rijd er goed op geen problemen.
mvg Thomas
Start motor even op de plus van de accu houden, als hij goed start kan je al een paar dingen uitsluiten !!!!
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
saf1908

Bericht door saf1908 »

Slecht starten als de auto warm is gereden is een typisch probleem van een langzaam stervende startmotor. Als hij door de hitte van het uitlaatspruitstuk warm is geworden draait hij maar heel langzaam rond. Een nieuwe startmotor en dit probleem is verholpen. Ik had precies hetzelfde als jij.

Koop dan meteen een high torque starter, die leveren meer kracht en zijn kleiner dan de originele, waardoor ze minder last van de warmte hebben.
1966 Mustang Fastback
Mustang24
Contacteer:

Bericht door Mustang24 »

saf1908 schreef:Slecht starten als de auto warm is gereden is een typisch probleem van een langzaam stervende startmotor. Als hij door de hitte van het uitlaatspruitstuk warm is geworden draait hij maar heel langzaam rond. Een nieuwe startmotor en dit probleem is verholpen. Ik had precies hetzelfde als jij.

Koop dan meteen een high torque starter, die leveren meer kracht en zijn kleiner dan de originele, waardoor ze minder ladt van de warmte hebben.
Idem hetzelfde hier... :shock:
Nieuwe Hi-Torq er op en start als een tierelier....

:ok:
Keep smiling, your life is shorter than you think !
302ci met Paxton Supercharger... my PlayMobiel...
http://www.mustang24.be
66bleu stallion

Bericht door 66bleu stallion »

oke alvast bedankt voor info en ga denk ik een hytorq starter bestellen maar even kijken waar?
mvg Thoams
1967coupe
Adverteerder
Contacteer:

Bericht door 1967coupe »

Ik lees niet in je verhaal dat dit bij warme motor optreedt? Is dit wel zo dan is inderdaad je startmotor aan het overlijden. Er zitten bronzen bussen in en als die warm worden dan loopt het vet eruit waardoor de startmotor langzaam of zelfs helemaal niet meer draait.

Gr
Rene

Oja ik heb ook een high torque omdat de mijne was overleden. Gekocht op ebay.com en dacht 75 euro incl verzenden.
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Mustang Den Haag

Bericht door Mustang Den Haag »

Daar voor zeg ik ook, even testen op de plus :roll:
_________________________________________________________________________________________________________
Enjoy Life Today, don't wait for it...
renzo

Bericht door renzo »

Tyra heeft de high torque starters liggen. Vindt ik zelf altijd een prettig bedrijf om zaken me te doen.

http://www.tyra.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes ermee.
-'65 Ranchero C-code. Ice Blue metallic.
-'71 Dodge Challenger Coupe. Medium Green metallic.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”