1965 Mustang Coupe V8 289 4V

Diverse projecten van leden.

Moderator: Shelby GT-H

Dieselhead

Re: 1965 Mustang Coupe V8 289 4V

Bericht door Dieselhead »

Dat was bij mijn deuren ook het geval. Hebben we gewoon gelast. de onderkant ziet toch niemand meer.

Maar je bent altijd welkom om te komen kijken. Al waren de gaten niet erg groot bij mij.

je hebt een PB mbt de tool.
mustang88
Contacteer:

Bericht door mustang88 »

Zojuist contact gehad met het revisie bedrijf. De koppen zijn compleet versleten; stelen zijn beschadigd, erg veel speling op de geleiders, scheve klepzittingen, putten in de kleppen....wellicht dat het beter is om te kijken naar nieuwe koppen zei hij. Ook vertelde hij dat hij gehoord had dat mijn small block (289) eigenlijk niet naar .060 opgeboord kan worden, gezien de cilinderwand dan te dun zou worden. Het inzetten van nieuwe cilinderbussen is een optie, maar een hele dure..

Ik weet niet of mijn motor number matching is, maar ik vraag me af of het onderhand interessanter is om een nieuwe motor er in te leggen. Ik heb nu ook mijn vraagtekens of ik wel een eerlijke prijs heb betaald voor deze auto, gezien wat ik er allemaal aan moet doen.

heeft iemand tips mbt bovenstaande?

groeten,

Rik
Dieselhead

Tjee dat is geen fijn nieuws.

denk dat een ander blok dan een betere basis is.

Tja de prijs? ik mag toch hopen dat het niet de vraagprijs is geweest die je hebt betaald.
Maar de advertentie is wel misleidend geweest. Cosmetisch is het gewoon niet.. dit is een totaal restauratie.

Ach mijn eerste ervaring met mustangs was er eentje die uit een halve 67'r en een halve 68'r bestaat.
peer

Bericht door peer »

De meningen zijn vast verdeeld, maar opboren naar .060 is eigenlijk teveel. In combinatie met de versleten koppen enz lijkt me een ander blok een beter idee.

Of je te veel betaald hebt, tja dat is altijd lastig en ik denk dat veel mensen hier dat wel eens gedacht hebben over zijn mustang. (ik in ieder geval meerdere malen ;) )
mustang88
Contacteer:

Bericht door mustang88 »

in dat geval, allereerst:
wat past er zo standaard in in de body?
wat zijn goeie adressen waar ik kan kijken voor een nieuwe motor?
hoe gaat importeren in zn werk? ebay?
Dieselhead

volgens mij een 289, 302 is geen probleem, een 351 wordt lastig dacht ik,

Voor motoren ga eens praten bij Voorend, Moviecars, EPS etc etc.

Maar waarom eerst niet de body afmaken.en als dat klaar is eens met de motor bezig.
Je bent met van alles te gelijk bezig en nu is het denk ik slimmer om je te focusen op bepaalde delen en niet alles te gelijk.

Doe eerst de body
Dan de wielophanging,
Dan electra en interieur
en dan later de motor en transmissie
Wielen en accesoires kunnen altijd nog..

Maar een plan van aanpak. Dit gaat toch een langer lopend project worden als ik het zo zie.
Ando
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ando »

Ligt er heel erg aan hoeveel geld je uit wilt geven...kan een voordelig revisieblok vam EPS zijn tot een dure Roush o.i.d...
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
iSonic

Bericht door iSonic »

En al besloten wat je met de motor gaat doen?
mustang88
Contacteer:

Bericht door mustang88 »

Jup, het advies van hier opvolgen, even wachten met de motor, en verder gaan met de body. Ik heb mn spit af, en kan nu ook aan de onderkant werken.

om jullie en toekomstige bouwers info en een indicatie te geven over bewerkingen qua plaatwerk:

TCI cleaning (Tilburg):
stralen alle onderdelen, en brengen een soort van vetlaagje op ter conservering. De body zou na het reinigen direct naar een firma moeten om epoxy primer op te zetten.
kosten onderdelen: 1050
kosten body: 1500
ex btw

Maas Coating groep (Heesch):
geen mogelijkheden voor KTL, aangezien bad 3 x 1,8m is

C&T Technics (Uden):
body in oven (thermisch reinigen): 700
plaatwerk in oven: 50 per unit
nastralen

Weijers (Venlo):
wasmachine: 2500 (met de opmerking dat plamuur blijft zitten)
licht stralen: 300-500
KTL: 2200

Autobeitserij (Borgercompagnie):
ontlakken: 1674
ontroesten: 2,50/kg, ong 750eu
KTL: 2080

ontroesten gebeurt met fosforzuur, dit wordt volgens hem omgezet in ijzerfosfaat wat niet terug gaat naar een zuur als er weer water bijkomt. Bij zoutzuur is dit wel het geval.

van de Kerkhof (Veghel):
stralen alles schoon, en voorzien alles van een 1 laags 60um epoxylaag. volgens hem mocht meer ook niet opgebracht worden. Eventuele plamuur kan rechtstreeks over deze laag. Tussen het stralen en epoxy opbrengen mag volgens hem maximaal 4h zitten. Aan te raden is het plaatwerk van te voren te doen.

plaatwerk + body:
alleen stralen: 800-900eu
stralen+ epoxy: 1500eu

Als laatst is er uiteraard nog de optie om het zelf te stralen, mbv het huren van een straalcabine, of een straalketel thuis, en vervolgens in de epoxy te zetten. Ik ben er nog niet geheel uit wat ik zal doen, maar KTL gaat het zeker niet worden, omdat ik het te prijzig vind. Wel heb ik al een spit gemaakt, en ben begonnen de carrosserie schoon te maken van het meeste vuil, en het plaatwerk te herstellen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

stel ik zou de body wegbrengen om te stralen, weet ik niet wat handiger is wat betreft parafaan:

optie1: body wegbrengen, en als deze in de epoxy zit cowl vents nabehandelen en daarna parafaan erop lassen (welke ook in epoxy is gespoten), later gelaste plekken bijwerken. Nadeel is dat ik er niet goed bij onderkant van het dashboard kan waar de parafaan opgelast zit.

optie2: cowl vents zelf blank maken en in epoxy zetten en nabehandeling, onderkant parafaan ook blank maken en in epoxy zetten, parafaan er op lassen, en body wegbrengen naar bedrijf. nadeel is dat het straalgrit overal in de parafaan gaat zitten.

optie 3: ??

Wat denken jullie dat het beste is? verder nog tips?

Groeten,

Rik
Claire

Bericht door Claire »

Wat ik me even afvraag (omdat ik dat op de foto's niet duidelijk zie), is hoe en waar je het spit bevestigd hebt. Ik hoop op de juiste plaatsen ivm doorhangen van de body, of vrienden, zit ik nou te zijken?
Ik denk de paravaan eraf, zoals je zelf al zegt komt er straalgrit in te zitten. Of je moet dit later met heeeel veel lucht en geduld eruit zien te krijgen.
Piet 8)
65 mustang coupe
V8- 289 2V
1 inch sway bar,
Shelby drop,
GT springs,
roller perches by 66 hipowannabee,
disk brake conversion,
HD rear leaf springs
Forza

Bericht door Forza »

Ik zou als eerst al de cowlvent en eventuele bitumen aan onderkant verwijderen.
Dan zou ik goed met de straler afspreken dat hij enkel binnen- onderkant en lijsten doet om straalschade te voorkomen.
De vlakken (zwakke stukken) zou ik zelf doen met schuurmachine of afbijten met product.

De epoxy primer zou ik zelf zetten onmiddellijk na het afhalen van de kas, pak ze wel goed in bij transport en met goed weer :) .
De slechte stukken kan je achteraf nog uitslijpen en herlassen, onderaan het dashboard is idd lastig maar dat lukt wel.
Lasnaden bewerken met product en terug epoxy zetten is wel een must.
De cowlvent kun je door eerdere verwijdering volledig oplappen en herlassen om die dan terug in te spuiten tegen het roesten.
Het klopt dat je plamuur op epoxy kan zetten, schuur wel even voor.

Zo doe ik het en zou ik het terug doen, and I'm still motivated

greetz
Mustang 2 1975 fastback reno project
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
Dieselhead

straalschade? dan ben je bij de verkeerde straler geweest en niet bij iemand die alleen maar oldtimers doet mijn inziens.

Ga maar gewoon met v.d. Kerkhof in zee. Helaas hebben we nu geen autos meer staan die door hun zijn gedaan.
Eentje kan ik mogelijk wel voor je regelen dat je die kan bekijken in real life is een Jaguar MK2. Daar kan ik ook alle fotos van laten zien.
Mijn auto is niet gestraald maar wel de losse delen ontlakt bij TCI. Die kan je wel komen bekijken want is toch stuk.. bagger ford rommel hahaha

Ga anders ook gewoon bij de bedrijven kijken wat je indruk er van is. Emails zeggen niet zoveel en op een forum als dit krijg je tig verschillende visies
Forza

Bericht door Forza »

Ik ga niet bij de verkeerde straler maar doe liever de flanken en het dak zelf :)
Kostprijs drukken en eigen zweet vind ik belangrijk :D
Mustang 2 1975 fastback reno project
http://www.dmff.nl/viewtopic.php?f=77&t=24599" onclick="window.open(this.href);return false;
Dieselhead

zweet moet je ver weg houden van blankstaal ;-)
Ando
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ando »

Pas inderdaad op met stralers. Als je de verkeerde treft is het materiaal zo opgerekt dat je de verstevigingsribben er doorheen ziet!
Founder of Mustang Valley

There's a substitude for cubic inches: it's called Garrett T3

Mustang: http://www.mustang66.perronwei.nl
Werk & Sponsor: http://www.frames.nl
Donkervoort: http://www.S8AT.nl
Plaats reactie

Terug naar “Project 1964 – 1973”