Aftermarket Xenon, de opties?
Moderator: Shelby GT-H
- Jiggy
- Donateur 2014
Aftermarket Xenon, de opties?
Ik heb in al mijn auto's (af fabriek) Xenon verlichting, dit mis ik wel een beetje op mijn Stang.
Als ik de diverse aftermarket setjes zie vallen me de prijsverschillen op (paar tientjes tot honderden euro's). Ook vraag ik me af of dit allemaal wel fatsoenlijk is, bij mijn auto's zit er een soort bolle lens voor de xenon, wat ik nu tegenkom zijn een soort buisjes die je ipv je verlichting stopt en dat is dan Xenon.
Zou ik naar iets anders moeten kijken (complete units? Misschien zijn er OEM units oid?)
Iemand ervaringen mee? Waar zou ik naar moeten kijken?
Als ik de diverse aftermarket setjes zie vallen me de prijsverschillen op (paar tientjes tot honderden euro's). Ook vraag ik me af of dit allemaal wel fatsoenlijk is, bij mijn auto's zit er een soort bolle lens voor de xenon, wat ik nu tegenkom zijn een soort buisjes die je ipv je verlichting stopt en dat is dan Xenon.
Zou ik naar iets anders moeten kijken (complete units? Misschien zijn er OEM units oid?)
Iemand ervaringen mee? Waar zou ik naar moeten kijken?
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Re: Aftermarket Xenon, de opties?
Bij mij weten werken ze allemaal wel zolang je maar warning cancellers gebruikt. Anders klapt één van de twee er continu uit, dit heeft te maken met het verbruik die té laag is bij xenon. Daardoor geeft je motorcomputer storing en zet hij de lamp uit. 
Groet, Jordi
Heb er bij mij pilot inzitten als merk. Grootlicht en dimlicht op xenon, en de stadslichten zij. Voorzien van gekleurde lampjes zodat het in ieder geval als een geheel oogt.
Sluit aan op de bestaande fitting voor de schakeling van het licht, maar word apart gevoed. Bestaande fittingen blijven dus gewoon aanwezig, dus terug naar halogeen is heel snel en eenvoudig te doen.
Enige issue wat bij mij geweest is was dat de massa draad niet op de juiste plek zat, waardoor grootlicht en dimlicht ineens verkeerd om werkten. Was nogal een gedoe om dat van de leverancier eruit te krijgen, dus uiteindelijk met nameten de conclusie getrokken dat de massa draad verkeerd zat.
Sluit aan op de bestaande fitting voor de schakeling van het licht, maar word apart gevoed. Bestaande fittingen blijven dus gewoon aanwezig, dus terug naar halogeen is heel snel en eenvoudig te doen.
Enige issue wat bij mij geweest is was dat de massa draad niet op de juiste plek zat, waardoor grootlicht en dimlicht ineens verkeerd om werkten. Was nogal een gedoe om dat van de leverancier eruit te krijgen, dus uiteindelijk met nameten de conclusie getrokken dat de massa draad verkeerd zat.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
- Jiggy
- Donateur 2014
Op een of andere manier zwerft in mijn hoofd rond dat dit niet echt 'the real deal' xenon is omdat de behuizing niet voorzien is van een lens.
Maar dat kan aan mij liggen...?
Uhuu, klopt enigszins.Jiggy schreef:Op een of andere manier zwerft in mijn hoofd rond dat dit niet echt 'the real deal' xenon is omdat de behuizing niet voorzien is van een lens.
Ik heb andere koplampen (zia avatar) en daardoor wel een lens. Alhoewel in de behuizing wel een sticker zit ''Not suitable for Xenon''
Groet, Jordi
- Jiggy
- Donateur 2014
Heb je toevallig een foto van welke koplampen je hebt?
edit: nevermind, heb al gevonden in een van je topics:

Vind ze erg mooi, maar passen niet helemaal bij het originele stock shelby uiterlijk van mijn auto denk ik.
Ik meen wel soortgelijke units gezien te hebben met een beetje de 2010 stijl van verlichting, volgens mij waren het deze die ik wel aardig vond (dan gecombineerd met Xenon):
http://www.hidguy.net/2005-2009-ford-mu ... ts-chrome/" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen die HALO ring is dan weer niet helemaal mijn ding, en dat chrome is weer net ietsje te voor mij :/
edit: nevermind, heb al gevonden in een van je topics:

Vind ze erg mooi, maar passen niet helemaal bij het originele stock shelby uiterlijk van mijn auto denk ik.
Ik meen wel soortgelijke units gezien te hebben met een beetje de 2010 stijl van verlichting, volgens mij waren het deze die ik wel aardig vond (dan gecombineerd met Xenon):
http://www.hidguy.net/2005-2009-ford-mu ... ts-chrome/" onclick="window.open(this.href);return false;
Alleen die HALO ring is dan weer niet helemaal mijn ding, en dat chrome is weer net ietsje te voor mij :/
- marciemarc
- Donateur 2014
- Contacteer:
Er zijn oem xenon units te koop. Ik heb de mijne bij Hennie gekocht. Vanaf 2008 model was dit verkrijgbaar.
- Jiggy
- Donateur 2014
Kijk dat klinkt interessant. Zijn dat toevallig die OEM units met het ford logo op zo'n metalen plaatje voor de lens? (dan weet ik welke je bedoelt).
Heb je daar gewoon een aftermarket xenon setje ingestoken?
Heb je daar gewoon een aftermarket xenon setje ingestoken?
- Bullitt2008
Heb ze er bij mij standaard opzitten,en ze zijn gewoon van Ford

Gr.Michel
--------------------------------------------------------------------------------------------------
[size=85]2007 Mustang Coupe 4.0 V6 Sold[/size]
[size=85]2008 Mustang Bullitt 4.6 V8 No 312[/size]
--------------------------------------------------------------------------------------------------
[size=85]2007 Mustang Coupe 4.0 V6 Sold[/size]
[size=85]2008 Mustang Bullitt 4.6 V8 No 312[/size]
- marciemarc
- Donateur 2014
- Contacteer:
Inderdaad die heb ik ook.
- Jiggy
- Donateur 2014
Good god...ik zie prijzen voorbij komen van 2000$ voor enkel de 2 losse lampenunits, exclusief alle xenon benodigdheden/bekabeling etc.
Helemaal mee eens, ik heb de auto compleet overhaald in 2012 en dit was meer mijn smaak. In tussen is het alweer anders dat ter zijde.Jiggy schreef:
Die link van jou had ik nog nooit gezien en is vast vrij recent model (recenter dan 2012
Groet, Jordi
- Jiggy
- Donateur 2014
Is een smoked variant van en ook een black! Vind ze, op de juiste auto, erg mooi.
Ik ga denk ik toch zoeken voor OEM units, wil zo origineel mogelijk en past meer bij mijn smaak.
Ik ga denk ik toch zoeken voor OEM units, wil zo origineel mogelijk en past meer bij mijn smaak.
Jiggy schreef:Good god...ik zie prijzen voorbij komen van 2000$ voor enkel de 2 losse lampenunits, exclusief alle xenon benodigdheden/bekabeling etc.
Dat zijn toch geen bedragen meer; ik heb deze ook in mijn auto, ik mag ze wel apart verzekeren....
- marciemarc
- Donateur 2014
- Contacteer:
Jiggy,Jiggy schreef:Is een smoked variant van en ook een black! Vind ze, op de juiste auto, erg mooi.
heb je oem xenon gevonden?
Ik heb eventueel een set liggen.
Mvg Marc