Ik wil graag de aftermarket einddempers van de uitlaat vervangen voor originele eindempers. Zodoende kan ik buiten het tourseizoen in de ochtend iets stiller wegrijden. De originele einddempers kreeg ik bij aanschaf van de auto erbij. Tot zover gaat alles goed. De sluitring bij de demper kreeg ik los en toen liep ik tegen een probleem.
De einddemper zelf kreeg ik met geen mogelijkheid van de uitlaat af! Hebben jullie nog tips om dit deze los te krijgen? Wellicht verhitten?
Ik hoop dat de foto's verhelderend. De bevestigingsring is wel nog vast op de foto.
Mitch. Je moet ff die moer goed inspuiten met wd40 en helemaal losdraaien. Dan bij voorkeur met een rubberen hamer voorzichtig op de klem slaan. Dan zal wel los komen.
Hij kan aardig vast zitten. Bij mij viel het mee, maar de flowmasters ophangen was moeilijker. Kon er slecht bij met me grote handen en op de straat.
Succes! Laat ff horen of het gelukt is.
Gr.mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Bedankt voor je reactie. De ring zelf met de moer heb ik losgekregen. Alleen dan vervolgens de einddemper zelf niet losgekregen van de uitlaat. De buizen lijken te strak aan elkaar vast te zitten.
Ok misschien ff met schroeven draaier beetje wrikken? Ze moetten van elkaar af te krijgen zijn. Heb je de demper zelf wel los uit de rubbers? Dan kan je daar beetje mee draaien en rommelen. Zodat hij misschien los komt.
Gr.mitch
'68 Coupe
'05 GT Vert... sold
'65 Coupe... sold
'05 Supercharged GT... sold
'65 Coupe... sold
Toch ook gewoon proberen met WD 40 zoals eerder aangegeven, probeer in de overlapping van de pijpen te spuiten tijd in laten werken en dan met de rubberhamer los te tikken en evt. met een hulppersoon erbij tegelijk flink aan de einddemper proberen te draaien om hem los te wrikken.
Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !! Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
Misschien gecontroleerd of er niet ergens een lasje op zit ?
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !! Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!!
Mitchie schreef:Hahaha zondag ben ik toch los gekomen!
Heb je zondag het gebrul niet gehoord door heel de wijk, Mark?
Nee niks van gehoord maarja Barendrecht en Poortugaal liggen toch iets te ver uit elkaar om dat te horen
Mark
Mitchie schreef:Hahaha zondag ben ik toch los gekomen!
Heb je zondag het gebrul niet gehoord door heel de wijk, Mark?
Nee niks van gehoord maarja Barendrecht en Poortugaal liggen toch iets te ver uit elkaar om dat te horen
Mark
Op een of andere manier heb ik altijd het idee gehad dat jij in Portland woont, maargoed. Zondag heb ik ook de groene kruisweg aangedaan met de leuke stoplichten.
Maargoed het wordt nu wel een beetje offtopic. Ik hou jullie op de hoogte hoe de volgende poging is gegaan. Bedankt voor de input.
Het is meestal een kwestie van klooien. Het zit vaak aan elkaar geroest. Dus draai de demper eens wat en gewoon wat heen en weer bewegen.
Handig is misschien een tweede persoon die de pijp waar de demper vanaf moet vast houdt.
Het is gelukt! Bedankt voor de tips. Door te draaien en wrikken kwamen ze uiteindelijk los.
Ik moet zeggen. Het is wel even wennen zeg. Ik heb het gevoel dat hij laag in de toeren iets rustiger rijdt, maar mis toch wel een beetje het geluid. Van de zomer gaan ze gewoon weer om
Oja het is zonder brug gelukt maar met oprij blokken. Ik vond ze best handig voor zulke kleine dingen. Ik heb wel wat oude velgen eronder gelegd ter beveiliging.