Tja, ik hoor niemand er meer over. Ik had al vrij snel na mijn aanschaf oxidatieplekken op de onderzijde. Sommige zaten gevaarlijk dichtbij de rand, dus ik heb toen bijtijds de onderkant laten behandelen. Af en toe heb ik nog een plekje op de onderkant: direct schoon krabben, menie er op, en als het droog is even bijschilderen. Je kunt uiteraard ook een nieuwe kunststof kap kopen.......Eric schreef:Hoe lang is dit oxidatieprobleem eigenlijk nog door blijven spelen? Hebben de 2010 en latere modellen er bv ook nog steeds last van?
Mustang 2007 probleempjes/oplossingen
Moderator: Shelby GT-H
Re: Mustang 2007 probleempjes/oplossingen
Ik heb het ook nog. Over de hele breedte van mijn motorkap aan de voorkant. Ik stoor me er ook aan maar ik heb geen zin om zoveel kosten eraan te maken omdat het terug kan komen.

- Mustang GT 2005 (2011 - 2015)
Oplossing is fiberglass hood. Kan het nooit meer roestenRams schreef:Ik heb het ook nog. Over de hele breedte van mijn motorkap aan de voorkant. Ik stoor me er ook aan maar ik heb geen zin om zoveel kosten eraan te maken omdat het terug kan komen.
Uiteraard wel eenmalig wat hoger kosten.
Laatst hoorde ik ook dat wanneer je de originele motorkap ''elektrisch'' aansluit, de elektrisch lading kan weg vloeien en daardoor zou het niet terug komen.
Good luck!
Groet, Jordi
Dat ziet er inderdaad vreselijk uit Rams. We hebben het wel eens persoonlijk gehad over hoe we met onze wagens omgaan. Mijn auto is niet voor dagelijks gebruik, en ik wil proberen om hem zo lang mogelijk in mooie staat te houden. En ongetwijfeld (gezien de meningen over mijn oplossing voor de motorkap) zijn er mensen die NOG 'beter' met hun wagen omgaan.
Jij bent iemand die minstens zo veel plezier beleeft aan zijn auto, maar er heel anders mee om gaat dan ik. De foto die je laat zien is ook maar een deel van hoe de kap er totaal uit ziet. Niet alleen op de rand, maar ook bovenop zie ik al allerlei rommel door de lak heen komen. En uiteraard heeft dit allemaal ook te maken met hoeveel je er financieel in wilt en kunt stoppen. Ach, zo lang je maar plezier beleeft aan je wagen!
Jij bent iemand die minstens zo veel plezier beleeft aan zijn auto, maar er heel anders mee om gaat dan ik. De foto die je laat zien is ook maar een deel van hoe de kap er totaal uit ziet. Niet alleen op de rand, maar ook bovenop zie ik al allerlei rommel door de lak heen komen. En uiteraard heeft dit allemaal ook te maken met hoeveel je er financieel in wilt en kunt stoppen. Ach, zo lang je maar plezier beleeft aan je wagen!
Interessant topic, alleen jammer dat de foto's bij de oudere berichten weg zijn 
Ja, de oude foto's van mij zijn weg. Heb ik niet gedaan, dat doet waarschijnlijk de site waar ze op stonden als ze er langere tijd op staan.
Ja, die worden inderdaad vaak na een bepaalde tijd verwijderd.keesie25 schreef:Ja, de oude foto's van mij zijn weg. Heb ik niet gedaan, dat doet waarschijnlijk de site waar ze op stonden als ze er langere tijd op staan.
Maar de tekst staat er nog, daar kom je al een heel eind mee
Het volgende probleem kan eigenlijk voor iedere Mustang.....nee, voor iedere auto gelden.
Gisteren moest ik 's morgens het voorraam van mijn Mustang flink krabben, om het van ijs te ontdoen. Toen ik wegreed, keek ik even in een glimpje zon......en zag dat er een dubbel horizontale kras op mijn voorraam zat, in het gezichtsveld van de passagier. Waarschijnlijk ontstaan door de ijskrabber. Direct een les:als je de ijskrabber voor het eerst weer tevoorschijn haalt, altijd eerst even controleren.
Thuis gekomen de kras bestudeerd. Van de buitenkant zie je hem gewoon niet. Ook als ik mijn nagel er overheen haal, voel ik hem totaal niet. Van binnenuit zie ik hem dus wel, zonder zon ook een beetje. Niet erg genoeg om de ruit te vervangen hoor, maar toch, ik ben een vreselijke pietlut, en ik wil niet het hele lange leven van mijn auto naar die kras kijken.
De kras is dus horizontaal, waarschijnlijk ontstaan door wat oneffenheden op de ijskrabber. Eerst maar eens even op het internet gekeken. Diepe krassen moeten gepolijst worden, wordt meestal door een bedrijf gedaan met machine en polijstpasta.
Zeer ondiepe krassen zou je zelf kunnen proberen te verwijderen. Diverse 'oplossingen' worden op sites en Youtube aangedragen, maar in ieder geval is de boodschap wel: gok niet! Ga niet zomaar een middel gebruiken, en zeker niet direct op de plekken in je gezichtsveld. Je kunt het probleem verergeren, en dan kun je alsnog een ander raam laten monteren.
Gisteren moest ik 's morgens het voorraam van mijn Mustang flink krabben, om het van ijs te ontdoen. Toen ik wegreed, keek ik even in een glimpje zon......en zag dat er een dubbel horizontale kras op mijn voorraam zat, in het gezichtsveld van de passagier. Waarschijnlijk ontstaan door de ijskrabber. Direct een les:als je de ijskrabber voor het eerst weer tevoorschijn haalt, altijd eerst even controleren.
Thuis gekomen de kras bestudeerd. Van de buitenkant zie je hem gewoon niet. Ook als ik mijn nagel er overheen haal, voel ik hem totaal niet. Van binnenuit zie ik hem dus wel, zonder zon ook een beetje. Niet erg genoeg om de ruit te vervangen hoor, maar toch, ik ben een vreselijke pietlut, en ik wil niet het hele lange leven van mijn auto naar die kras kijken.
De kras is dus horizontaal, waarschijnlijk ontstaan door wat oneffenheden op de ijskrabber. Eerst maar eens even op het internet gekeken. Diepe krassen moeten gepolijst worden, wordt meestal door een bedrijf gedaan met machine en polijstpasta.
Zeer ondiepe krassen zou je zelf kunnen proberen te verwijderen. Diverse 'oplossingen' worden op sites en Youtube aangedragen, maar in ieder geval is de boodschap wel: gok niet! Ga niet zomaar een middel gebruiken, en zeker niet direct op de plekken in je gezichtsveld. Je kunt het probleem verergeren, en dan kun je alsnog een ander raam laten monteren.
Laatst gewijzigd door keesie25 op di 30 dec, 2014 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
De natuur leert ons, dat zelfs het hardste materiaal, b.v. steen, gepolijst kan worden door zachter materiaal, b.v. water. Weliswaar zitten er fijne zandkorreltjes in dat water, die de schuring bevorderen, maar toch, ga met water miljoenen jaren langs een steen, en hij wordt mooi afgerond, kijk maar in een rivier. Nou heb ik geen miljoenen jaren de tijd, maar het is het proberen waard om zelf iets te ondernemen, nietwaar?
Op het internet wordt meerdere keren koperpoets aangedragen als 'oplossing'. Ik heb dus eerst wat koperpoets op een minuskuul plekje geprobeerd aan de onderzijde van het raam, uiteraard met een zachte doek. Het raam beschadigde absoluut niet, en dat betekende een vrijbrief om verder te gaan.
Daarna heb ik de bewuste plek aan de binnenzijde afgeplakt. Door het raam heen kon ik dan zien waar ik moest poetsen. Nou, ik ben zeker een uur bezig geweest, en ik moet zeggen, er is resultaat. Niet veel, en je poetst je een ongeluk. Maar het deel van de kras wat het dichtst bij de passagiersdeur zit, lijkt in ieder geval met het blote oog weg, nogmaals, van binnen uit gezien. Ik kan jullie slechts een foto laten zien van de plek, maar ja, de kras zelf zie je uiteraard niet. Morgen misschien verder, als ik zin heb.........

Op het internet wordt meerdere keren koperpoets aangedragen als 'oplossing'. Ik heb dus eerst wat koperpoets op een minuskuul plekje geprobeerd aan de onderzijde van het raam, uiteraard met een zachte doek. Het raam beschadigde absoluut niet, en dat betekende een vrijbrief om verder te gaan.
Daarna heb ik de bewuste plek aan de binnenzijde afgeplakt. Door het raam heen kon ik dan zien waar ik moest poetsen. Nou, ik ben zeker een uur bezig geweest, en ik moet zeggen, er is resultaat. Niet veel, en je poetst je een ongeluk. Maar het deel van de kras wat het dichtst bij de passagiersdeur zit, lijkt in ieder geval met het blote oog weg, nogmaals, van binnen uit gezien. Ik kan jullie slechts een foto laten zien van de plek, maar ja, de kras zelf zie je uiteraard niet. Morgen misschien verder, als ik zin heb.........

- 1967coupe
- Adverteerder
- Contacteer:
Dat is klote. Heb het zelf gehad met een nieuwe ruit. Ruitenwisser zat rubber van los. Wisser 2 keer over het raam en als resultaat een mooie witte streep. Die krijg je dus niet meer weg. Heb het geprobeerd met een dremel en polijstpasta maar zonder resultaat.
Succes
Rene
Succes
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
Inderdaad kl.....Rene. Weet je nog wat voor polijstpasta je hebt gebruikt? In ieder geval kan ik 'verklappen' dat de stukjes tape op de foto iets verzet kunnen worden. Het werd echter te donker voor een tweede foto, dus hopelijk morgen. Ik heb er alle vertrouwen in dat1967coupe schreef:Dat is klote. Heb het zelf gehad met een nieuwe ruit. Ruitenwisser zat rubber van los. Wisser 2 keer over het raam en als resultaat een mooie witte streep. Die krijg je dus niet meer weg. Heb het geprobeerd met een dremel en polijstpasta maar zonder resultaat.
Succes
Rene
het bij mij goed komt, omdat het dus zoals ik zei een hele fijne kras is, die ik met mijn nagel niet eens voel.
- 1967coupe
- Adverteerder
- Contacteer:
He Kees,
Ik wil je niet bang maken maar die kras bij mij voelde ik ook niet.
Polijstpasta? Ik heb allerlei spul gebruikt dacht ik. Commandant cleaner. Een of andere 3M polijstspul. Zelfs koperpoets dacht ik.
Succes en ik hoop voor je dat het lukt
Rene
Ik wil je niet bang maken maar die kras bij mij voelde ik ook niet.
Polijstpasta? Ik heb allerlei spul gebruikt dacht ik. Commandant cleaner. Een of andere 3M polijstspul. Zelfs koperpoets dacht ik.
Succes en ik hoop voor je dat het lukt
Rene
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
Nou, vanmiddag nog eens even lopen poetsen, en..............de zon kwam er nog even bij. Hij scheen mooi op het voorraam, zodat ik de kras redelijk kon zien. Na een tijdje poetsen kon ik de plakkertjes iets verzetten, ten teken dat de kras toch wat minder zichtbaar werd aan de uiteinden.Voor de variatie tussendoor maar bezig geweest met een automodel........ik laat de plakkertjes nog even zitten, en ga er nog keer overheen binnenkort. Ik heb nu wel lamme armen, en steek maar geen vuurwerk af vanavond.

Bij sommige vestigingen van GlasGarage hebben ze een glaspolijstmachine.
- 66hipowannebee
- Donateur 2014
66 restomod
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.
GSX-R750 K3
"Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death."
The guy who invented the first wheel was an idiot. The guy who invented the other three, he was the genius.