2015 Mustang komt steeds dichterbij.

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

MustangMan010
Contacteer:

Re: 2015 Mustang komt steeds dichterbij.

Bericht door MustangMan010 »

Craneman schreef:En de PJ is een Saleen en deze niet....
Inderdaad dus deze is zeker niet orgineel.

Mark

Verstuurd vanaf mijn Galaxy TAB S met Tapatalk
1969Mach1

Bericht door 1969Mach1 »

Er staat ook dat het een 'Tribute' betreft.
1969 Indian Fire Ford Mustang Mach1 351w 4-spd
--> @mistermach1
Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

Ben even wezen kijken in Almelo vandaag en heb er EIN-DE-LIJK eens in kunnen zitten.

Ik moet zeggen het interieur is echt verrassend mooi in het echt. Een beetje druk met al dat blinkende chroom, maar overall indrukwekkend. Met name de gebruikte plastics zijn van een voor een Mustang ongekend fraaie kwaliteit. Het exemplaar dat er staat is overigens een 50th anniversary edition, dus mogelijk dat kleuren iets afwijken.

Maar waar het mij met name om ging zijn de stoelen en die zijn nu eigenlijk nog steeds een groot vraagteken. Ze zitten heerlijk, maar de zijwangen zijn echt superzacht. Als je ze op een plaatje ziet lijken ze ruim voldoende zijdelingse steun te geven, maar ik kan me zo voorstellen dat dat in de praktijk behoorlijk tegen valt want je kunt ze echt met je vinger indrukken. In ieder geval snap ik de kritiek van diverse Europese journalisten nu een stuk beter. Om vast te stellen of het nu wel of geen Recaro's moeten worden zal ik dus toch eerst moeten proefrijden.

Het exemplaar in de showroom (een 5.0 GT automaat in antraciet) was reeds voorzien van een Duitse brief. Om in Duitsland door de keuring te komen waren op de voorbumper koplampsproeiers geplaatst:

Afbeelding

Aan de achterkant was een creatieve oplossing gekozen om het probleem met de knipperlichten op te lossen; de originele rode sequential knipperlichten zijn helemaal uitgeschakeld en onderaan de bumper is aan beide kanten een oranje led-knipperlichtje geplaatst vlak voor de reflectors. Heel erg vreemd, maar blijkbaar wel TuV proof en daar gaat het om.

Afbeelding

Mij lijkt dat na het verwerven van het Nederlandse kenteken die dingen vrij eenvoudig kunnen worden verwijderd. Je zult dan waarschijnlijk een heel klein gaatje overhouden maar je moet bijna onder de bumper liggen om dat te zien.

Naast dit exemplaar hebben ze ook een zwarte EcoBoost Premium automaat onderweg met 20" velgen maar zonder performance package. Vraagprijs daarvan is ex BPM 50.000 euro.

Uiteraard ook de oranje 2007 Boss tribute nog even bekeken. Voor een 2007 GT is het een bijzonder goed geconserveerd exemplaar moet ik zeggen, maar wat al eerder werd gezegd, hij mist toch wel de cool factor van een echte PJ. Desalniettemin een mooie auto.
MustangMan010
Contacteer:

Zo dan,jij bent dus even wezen kijken daar. Mocht je niet ff een proefritje maken dan?
Die PJ heeft dus wel een V8 blok terwijl de badge achterop van een V6 is,beetje raar toch.

Mark
'67 Mustang V8 DeLuxe 289ci, "Kawasaki Ninja Blue"
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Should a man in his 50's be allowed to drive a V8 Mustang !!! :lol:
MustangMan010
Contacteer:

Duitse folders van de 2015 op internet gevonden met alle gegevens dus de v.a. prijs en voor ons heel belangrijk de CO2 cijfers.
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=733731
http://www.motor-talk.de/forum/aktion/A ... tId=733724

Mark
'06 Mustang V6 Premium,Tungsten Grey,Pony+Interior Upgrade Package.Southern California Special,only 600 built !!

Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Als ik dus even vlot doorreken aldus http://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/c ... rsonenauto

Ecoboost Coupe Automaat = 212 gr/km = €20.330 CO2 heffing
Ecoboost Coupe Handbak = 190 gr/km = €12.984 CO2 heffing
Ecoboost Convertible Automaat = 221 gr/km = €24.596 CO2 heffing
Ecoboost Convertible Handbak = 199 gr/km = €15.117 CO2 heffing

GT Coupe Automaat = 281 gr/km = €53.036 CO2 heffing
GT Coupe Handbak = 299 gr/km = €61.568 CO2 heffing
GT Convertible Automaat = 289 gr/km = €56.828 CO2 heffing
GT Convertible Handbak = 306 gr/km = €64.886 CO2 heffing

Vanaf prijzen uit diezelfde folder:

Ecoboost Coupe = 34.000
Ecoboost Convertible = 38.000
GT Coupe = 39.000
GT Convertible = 43.000

Voor 1000 euro extra de GT? Doet u mij die maar... Helaas moet die CO2 voor Nederland er dan nog bovenop :(

Als ik de vanaf prijzen dan even hanteer als de basis prijs die ook in NL zal gelden, dan komt de goedkoopste neer op 46.984 euro (Ecoboost, handgeschakeld, coupe), en de duurste op 107.886 euro (GT, handgeschakeld, convertible). En dan hebben beide gewoon de kale uitvoering, zonder eventuele extra opties. De goedkoopste GT (Automaat, coupe) komt op 92.036 euro.

CO2 waarden lijken wel aan te geven dat de ecoboost automaat hogere uitstoot geeft als de handbak, terwijl dat voor de GT precies andersom is.

Zal mij benieuwen waar de prijzen echt komen te liggen in de showroom. Maar vooralsnog, zeker als ik naar Duitse prijzen voor dezelfde auto kijk: AU!
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
MustangMan010
Contacteer:

Op Autoscout.nl wordt de 2015 Mustang door JS Team aangeboden en als je op een van de interieurfoto's kijkt zie ik de standaard badge op het dashboard rechts i.p.v. de speciale genummerde 50th Anniversary badge,heel apart voor een echte 50th Anniversary Mustang. :o
http://auto.autoscout24.nl/Ford-Mustang ... -263567278
http://luxurytrump.com/wp-content/uploa ... 300360.jpg
http://static6.businessinsider.com/imag ... rior-3.jpg

Mark

Dieselhead

Bericht door Dieselhead »

Ben je niet appels met peren aan het vergelijken ?

maar ik zie toch echt

http://auto.autoscout24.nl/Ford-Mustang ... -263567278

zij de genummerde niet een andere 50 years edition dan misschien? het plaatje van de genummerde is ook totaal anders.
Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

Neko- schreef:Als ik dus even vlot doorreken aldus
Je hebt de BPM tarieven van 2014 gebruikt, helaas zijn die van 2015 heel anders...

EcoBoost Coupe Automaat = 212 gr/km = €26.427 CO2 heffing
EcoBoost Coupe Handbak = 190 gr/km = €16.879 CO2 heffing
EcoBoost Convertible Automaat = 221 gr/km = €30.333 CO2 heffing
EcoBoost Convertible Handbak = 199 gr/km = €20.785 CO2 heffing

GT Coupe Automaat = 281 gr/km = €56.373 CO2 heffing
GT Coupe Handbak = 299 gr/km = €64.185 CO2 heffing
GT Convertible Automaat = 289 gr/km = €59.845 CO2 heffing
GT Convertible Handbak = 306 gr/km = €67.223 CO2 heffing

De Duitse prijzen zijn trouwens obv 19% BTW, dus in Nederland krijg je dan dit:

Ecoboost Coupe = 34.571
Ecoboost Convertible = 38.639
GT Coupe = 39.656
GT Convertible = 43.723

Een EcoBoost coupé met automaat gaat dus 12.000 meer kosten dan een met handbak en met opties gaat-ie dik over de 65.000. Daar koop je dus ook een BMW 435i Coupé met 3 liter bi-turbo 6 in lijn voor...

That's it, ik ga emigreren :?
Laatst gewijzigd door Eric op di 23 dec, 2014 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

Dieselhead schreef:zij de genummerde niet een andere 50 years edition dan misschien? het plaatje van de genummerde is ook totaal anders.
Precies.

Je hebt de Limited Edition 50 Year Anniversary uitvoering waarvan er maar 1964 (genummerd) worden gebouwd en die alleen verkrijgbaar was (want al lang uitverkocht) in Wimbledon White en Kona Blue. Deze twee kleuren zijn niet leverbaar op de reguliere modellen.

Daarnaast heb je het 50 Year Anniversary Package dat je op elke GT en EcoBoost kunt bestellen. De auto van JS Team is een gewone GT met dit pakket er op.
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

Eric schreef:That's it, ik ga emigreren :?
Toch naar Duitsland. Benzine goedkoper, huizen goedkoper, auto goedkoper, sigaretten (voor hen die roken) goedkoper, boodschappen goedkoper... Weet niet hoe het zit met verzekeringen en vaste lasten, maar dat moet wel uit balanceren.

De regering hier houd niet op tot iedereen in een electrisch hokje rijd (liefst nog in dezelfde kleur), waarna ze een levensgroot probleem hebben omdat ze dan gewoon te weinig geld binnen krijgen.

Een Europa... maar niemand kan je dan ook vertellen waarom we na al die jaren dan nog steeds zulke grote prijsverschillen hebben. Als het op betalen aankomt zijn al die regels vanuit Europa wel heel snel ingevoerd, terwijl de dingen die goedkoper zouden kunnen worden dus niet overgenomen worden.

Maar ik snap je emigratie punt. Het is iets waarop ik mezelf betrap vaker en vaker na te denken.

Ben overigens wel benieuwd hoeveel van die Mustangs er nu echt in NL verkocht gaan worden.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
MustangMan010
Contacteer:

Eric schreef:Daarnaast heb je het 50 Year Anniversary Package dat je op elke GT en EcoBoost kunt bestellen. De auto van JS Team is een gewone GT met dit pakket er op.
Ja dan is de advertentie niet juist want ze geven daar aan dat het een "50th Anniversary Edition" is en niet een GT met het "50 Year Anniversary Package" :?

Mark

MustangMan010
Contacteer:

Neko- schreef:De regering hier houd niet op tot iedereen in een electrisch hokje rijd (liefst nog in dezelfde kleur), waarna ze een levensgroot probleem hebben omdat ze dan gewoon te weinig geld binnen krijgen.
En zelf rijden hun in grote auto's met een flinke CO2 uitstoot terwijl ze eigenlijk het voorbeeld zouden moeten zijn/geven.

Mark

Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

Nog eens even kritisch door de Duitse brochure gelezen en de volgende zaken worden daarin allemaal niet vermeld en maken dus mogelijk geen deel uit van de Euro specificatie:

- Active grille shutter system (EcoBoost)
- Active noise cancellation (EcoBoost)
- Adaptive cruise control
- Ambient lighting
- BLIS
- Cabin air filter
- Driver footrest
- Garage door opener
- Illuminated sill plates
- Memory driver seat and mirrors
- My Color
- Premium door trim
- Remote start (with auto transmission)
- Selectable drive modes
- Spoiler delete
- Track apps
- Wiper activated headlights

Voor het niet leveren van Adaptive Cruise Control vind ik een hele grote misser en dat de Selectable Drive Modes niet worden genoemd vind ik ook erg vreemd.
mustang 1968

Bericht door mustang 1968 »

De drl's in de lichten vooraan is niet door Europa toegestaan, dus ik vraag mij af hoe snel je in België door politie aan de kant zult gezet worden voor deze lichten. En elke jaar miserie op de technische controle.
Jammer genoeg van Europa moeten de drl's in de mistlichten komen en van die lelijke witte achterlichten.
Heb al een mail gestuurd naar het ministerie van verkeer in België om te vragen waarom dit allemaal zo moet van europa.
Want hier rijden ook genoeg europese wagen rond met de drl's in de koplampen, en zelfs audi heeft nu sequentiele richtingaanwijzers.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”