Eric schreef:,,, Het hele idee achter autorijden is om zo comfortabel mogelijk van A naar B te geraken. Handmatig schakelen is een vreselijk irritante en onnodig ingewikkelde wijze van bediening. Dan kun je net zo goed op een varken gaan rijden
Zo ontzettend mee eens!!!
Dat domme geroer in die oliebak, want het is zo sportief ???!?!
Craneman schreef:@Eric, waarom geen handbak? Voor het comfort?
Precies. Het hele idee achter autorijden is om zo comfortabel mogelijk van A naar B te geraken. Handmatig schakelen is een vreselijk irritante en onnodig ingewikkelde wijze van bediening. Dan kun je net zo goed op een varken gaan rijden
Anyway het wordt steeds gekker. Volgens Autoblog zou de NL prijs voor de Ecoboost met handbak EUR 55.195 worden:
Een Ecoboost met handbak kost in Duitsland echter 35.000 euro. Gedeeld door 119 en vermenigvuldigd met 121 dan heb je de Nederlandse BTW verrekend en zit je op 35.588. Met de BPM er bij (EUR 12.322) kom je aan totaal 47.910.
Schiet mij maar lek.
Sorry Eric, varkens mogen niet meer. Moslims zouden zich eraan kunnen storen
Een 4 cilinder in een Mustang zou mij meer ergeren dan een handbak. Alleen met zo'n extreem prijsverschil wordt het nagenoeg onmogelijk om een V8 in NL te rijden.. Dan toch maar de 4? Alleen dan wel 12 mille voor een automaat..
Nu snap ik er niets meer van
Een automaat achter een V8 is zuiniger als een manual, terwijl bij de Ecoboost het andersom is.
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Ford heeft de Nederlandse prijzen van de nieuwe Mustang bekendgemaakt..
De voordeligste Mustang is de 2,3-liter viercilinder EcoBoost van 314 pk. Hiervoor rekent Ford 55.195 euro. Wie het dubbele aantal cilinders wil, is ook het dubbele kwijt in euro's. De 5.0 V8 staat in de prijslijst voor een bedrag van 112.195 euro, met dank aan de CO2-taks. De V6 wordt niet leverbaar in Nederland.
Standaard heeft de Mustang 19-inch-lichtmetaal, xenonkoplampen, ledachterlichten, een 'hoogwaardig remmenpakket', automatische airco, een audiosysteem met negen luidsprekers en een Sync-connectiviteitssysteem met 8-inch-touchscreen en spraakbesturing. Kopers kunnen kiezen uit een handgeschakelde zesbak en een automaat met hetzelfde aantal verzetten.
Geïnteresseerden kunnen hun 'eigen' Mustang samenstellen via een voor Android en Apple beschikbare smartphone 'augmented reality'-app. Hiermee kun je de auto in een eigen foto 'shoppen' en de boel opleuken met motorgeluiden.
De nieuwe Mustang is te bestellen bij elke Ford-dealer in Nederland, maar zal alleen bij de zogenaamde Ford Stores in de showroom staan. De eerste twee worden binnenkort geopend in Amsterdam en Zaandam, in 2015 volgen er nog vijf van deze 'flagship stores' in andere plaatsen. Halverwege dit jaar worden de eerste Mustangs afgeleverd.
Prijs heb ik er mogelijk nog wel voor over, maar ik gun het de Nederlandse staat gewoon niet.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Iemand zou voor de lol eens moeten uitrekenen of het loont om een jaar in Amerika te wonen (voor een studie ofzo) en daar een Mustang te kopen en mee te nemen als verhuisgoed. Volgens mij kun je van die belasting die je hier moet betalen toch wel een jaartje aardig leven in Amerika.