28 januari
Tegenpartij rijdt deuk in de linkervoorkant van de Mustang terwijl auto geparkeerd staat
Gelijk de dag erop zelf schade gemeld bij Aegon (mijn autoverzekering, all risk) en naar een autoschade bedrijf aangesloten bij Aegon geweest. Diezelfde dag spreek ik een maatje van mij op een verjaardag die het volgende aan mij verteld. Je kan ervoor kiezen de schade te laten uitkeren en deze ergens anders (goedkoper) te laten maken. Hijzelf heeft een autoschade bedrijf en meld mij dat hij provisorisch (ik geloof hem hierin) de schade kan maken voor een veel goedkoper bedrag.
Ik heb momenteel de schade laten taxeren door een auto schadebedrijf van Aegon en al meerdere malen toezegging gehad van Aegon (verzekeringsagent en schade opname afdeling, jammer genoeg niet zwart op wit) dat dit mogelijk is. Nu belde ik vandaag (met een miep van het callcenter
Er wordt nog contact met mij opgenomen door schadeafhandeling Aegon en hoop dat ik daar iemand aan de lijn krijg die mij wat meer kan vertellen. Achteraf had ik misschien beter de schade niet kunnen melden en deze direct moeten verhalen op de tegenpartij, zonder de tussenkomst van Aegon.
Tot slot nog een laatste opmerking, misschien dat iemand van jullie hiermee ervaring heeft. Op het moment dat ik er voor kies om de schade te laten uitkeren al dan niet met de vermindering van die 500 euro en ik krijg de volgende keer schade op precies dezelfde plaats. Kan Aegon zich dan beroepen op het feit dat ik daar al eerder schade had en deze niet uitkeren? Is dit eventueel op te lossen met foto's die ik opstuur naar Aegon om zo aan te tonen dat de schade gemaakt is en dit van Aegon zwart op wit te horen krijg?
Ik hoop dat het allemaal een beetje duidelijk is, graag hoor ik jullie meningen/advies hierover.