Het gebruik van een Mustang en waar je hem neer zet

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Marchel
Contacteer:

Re: Het gebruik van een Mustang en waar je hem neer zet

Bericht door Marchel »

Ik parkeer mijn oudjes uit 1966 en 1967 ook eigenlijk overal, behalve in parkeergarages. Gewoon lekker op straat zodat mensen hem zien staan. Er wordt door de omgeving namelijk altijd gekeken naar een Mustang wat potentiële dieven afschrikt. Alleen op plaatsen waar de omgeving geen zicht op de auto heeft (parkeergarages etc) of 's nachts is de kans op diefstal groter.
Naar mijn mening helpt een opvallende kleur altijd om je auto te behouden, zowel als hij geparkeerd staat trekt hij nog meer aandacht van de omgeving maar ook in het verkeer valt ie veel meer op. (Lees: je wordt beter/eerder gezien)

Voor het thuis stallen zou ik wel aanraden een carport te plaatsen, liefst met een antidiefstal beveiliging erbij zoals een automatische parkeerbeugel.
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
petersdappie

Het gebruik van een Mustang en waar je hem neer zet

Bericht door petersdappie »

Hoi keesie, waarom bestellen in america? Er zijn meerdere bedrijven die hem monteren Incl 1 tot 4 jaar garantie en ze monteren allemaal sonneland dakjes. Kijken ook de werking na en vervangen evt de spanbanden. Zit allemaal bij de prijs in. Mijn dak blijft netjes schoon. Ik doe niks extra aan dak behalve wassen. Vogelpoep of andere gekke dingen maakt niks uit. Zelfs als ik het laat zitten was ik het er zo vanaf. Laat geen vogelpoep op je lak zitten dan heb je lakschade. Maar dat is bij elke auto. Gr Theo

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Marchel schreef:maar ook in het verkeer valt ie veel meer op. (Lees: je wordt beter/eerder gezien)
Nu kan dat ook een nadeel zijn... Ik ben een keer van de weg gelaserd door :cop: die eerlijk toegaf "ik stond eigenlijk de andere kant op te laseren maar ik hoorde je aankomen en je hebt nogal een opvallende auto"
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Marchel
Contacteer:

Bericht door Marchel »

Mack schreef:
Marchel schreef:maar ook in het verkeer valt ie veel meer op. (Lees: je wordt beter/eerder gezien)
Nu kan dat ook een nadeel zijn... Ik ben een keer van de weg gelaserd door :cop: die eerlijk toegaf "ik stond eigenlijk de andere kant op te laseren maar ik hoorde je aankomen en je hebt nogal een opvallende auto"
Tja.... dat kan gebeuren. Maar dit gaat dan wel vooral door het geluid van je motor.
Zelf heb ik juist het tegenovergestelde meegemaakt. Een agent stond te laseren en hield zijn lasergun naar beneden en maakte met de hand een gebaar dat ik rustiger moest rijden. Blijkbaar een agent met voorliefde voor ouwe bakken :lol:
Ford Mustang Convertible '66 Arcadian blue
Ford Mustang Fastback '67 Candyapple Red
Volkswagen T2 camper '76 Oranje-wit
Volvo 780 '87 Silverbeige metallic
Big_fun_58

Bericht door Big_fun_58 »

Anders leg je een Disklok stuurklem in je achterbak. Als je hem dan ergens neer wilt zetten waar je je niet helemaal op je gemak voelt dan doe je die homp metaal om je stuur. Dan schrikt je de meeste dieven wel af (en je airbag blijf ook zitten..... :-)
Google maar eens...
Ik heb er zelf ook een voor deze gevallen.
Succes en veel plezier met je mooie Mustang...
It's the M@DM@N.......... #>B-)
keesie25

Bericht door keesie25 »

petersdappie schreef:Hoi keesie, waarom bestellen in america? Er zijn meerdere bedrijven die hem monteren Incl 1 tot 4 jaar garantie en ze monteren allemaal sonneland dakjes. Kijken ook de werking na en vervangen evt de spanbanden. Zit allemaal bij de prijs in. Mijn dak blijft netjes schoon. Ik doe niks extra aan dak behalve wassen. Vogelpoep of andere gekke dingen maakt niks uit. Zelfs als ik het laat zitten was ik het er zo vanaf. Laat geen vogelpoep op je lak zitten dan heb je lakschade. Maar dat is bij elke auto. Gr Theo

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb er ook geen verstand van Theo, ik googelde zomaar en vond die prijs van zo'n 600 dollar. Uiteraard kun je zo'n dakje beter hier kopen als de prijs bij benadering hetzelfde of minder is. :wink:
mrkeupers

Bericht door mrkeupers »

Zijn de pedal-locks en Disk-locks er ook voor de bouwjaren 65 tm 67? (weet nog niet precies wat het gaat worden, maar ergens tussen 65 en 67)
Weet er iemand meer praktische manieren om je auto te beveiligen?
Hij zal in de zomermaanden waarschijnlijk gewoon voor de deur komen te staan.. :oops:
But Seriously...
Yes, It's Fucking Political.
Big_fun_58

Bericht door Big_fun_58 »

De Disklok (niet disc-lock) die ik heb is er 3 maten maar (de medium dacht ik) past altijd op je (oldtimer) stuur.
It's the M@DM@N.......... #>B-)
keesie25

Bericht door keesie25 »

Het bullock pedaalslot dat ik heb kocht ik jaren geleden toen ik een handgeschakelde auto had. Het is een buis, met aan een kant een slot, aan de andere kant een dubbele greep, zie b.v.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderd ... -ford.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Oorspronkelijk bedoeld voor om je koppeling en rem, maar mijn Mustang is een automaat, en daar past hij ook om alleen maar het rempedaal. Toen mijn vorige auto op mijn oprit werd opengebroken, was het slot ook compleet ontwricht, de dieven hebben de auto niet mee kunnen nemen. Het slot is weliswaar een accessoire, wordt normaal nooit vergoed, maar mijn verzekering vond het zo goed, dat ze dit ook hebben vergoed.

Waar gaat het om bij anti-diefstal? Je moet een vergrendeling hebben wat niet veel tijd kost om aan te brengen, anders gaat het je tegenstaan. Als het te lang duurt, denk je na een tijdje: even naar de supermarkt, terrasje, een vriend, en ach, ik doe het slot er niet om, te veel werk, het loopt niet zo'n vaart. Dit slot is een simpele beweging me daarom gebruik ik het ALTIJD.
Het slot zit om de pedalen, diep weg, dus: kapot maken of forceren met een ander voorwerp kan niet, omdat de dief gewoon de ruimte niet heeft.

Als ik mijn verhaal terug lees lijk ik wel een verkoper, maar dat ben ik niet hoor.......
Ando
Donateur 2014
Contacteer:

Bericht door Ando »

Tegenwordig hebben ze de Bearlock, die blokkeerd de versnellingspook. Inschakelen door een sleutel om te draaien en ze komen er helemaal niet bij. Maar met een aanhanger nemen ze hem alsnog mee ben ik bang...
Jiggy
Donateur 2014

Bericht door Jiggy »

Beetje last van grootheidswaanzin? :shock:

Een mustang is uiteraard een hele gave auto, vooral de s197 (2005-2009) vind ikzelf persoonlijk de mooiste. Redelijk opvallend, je ziet ze inderdaad niet zo heel veel rijden.
Maar je doet alsof je een Bentley van 5 ton gaat kopen...

Wat antwoorden op je vragen:

Kan ik de auto in de garage zetten? Nee. Deze staat straks op de oprit, zonder carport.
-> Eigenlijk is het niet anders dan een willekeurige andere auto die je zou kopen, waar je mogelijk ook heel zuinig ook op zou zijn. Daar zou je als je kunt kiezen ook je auto niet buiten willen hebben. Als je geen garage hebt, of je bent te lui om hem er elke keer in te zetten ( :mrgreen: ), dan heb je geen keus en lijkt me niet het einde van de wereld. Volgens mij staan er een paar miljoen auto's buiten of onder een carport in nederland ;)
Voor een cabrio lijkt het me wel vervelender gezien het dak.
Ik zou m zelf nooit buitenzetten, maar het is niet m'n daily, dus is toch anders.

Rijd ik de auto zelden? Nee, ik verwacht maximaal 15K kilometers per jaar.
-> lijkt me geen probleem. Alhoewel goed onderhoud belangrijk is, vooral bij een V8 :)
En onderhoud is toch wat duurder, minder op voorraad, minder expertise etc.

Parkeer ik de auto alleen op 'veilige locaties?' Nee, ik zou de auto ook gewoon in een parkeergarage zetten, hoe kom ik anders van A naar B.
-> lijkt me ook geen probleem, zoals gezegd het is nou ook weer geen exclusieve exotische auto met aanschafwaarde van een dik huis...Het is niet anders dan dat je een andere 'leuke' en sportieve auto ergens zou parkeren, een impreza, of een golf gti oid...

De vraag is eigenlijk of de auto, gezien de gewilde aard, wel geschikt is voor mij. Aan de kosten ligt het niet, maar ik wil wel met de auto overal naar toe willen en kunnen gaan. Zijn deze auto's dermate gewild door dieven dat de kans daardoor groot is dat deze binnen twee jaar gejat is met het aangegeven gebruik?
-> ik weet niet hoe je aan dat 'gewild' komt. Ze staan echt niet in de rij om een mustang s197 te stelen, en de doelgroep die zoiets koopt is ook erg klein. Voor onderdelen is het ook niet super interessant. Ik denk dat het risico niet zoveel groter is dan een andere sportieve auto.

just my 2 cents...
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Dieselhead

Bericht door Dieselhead »

+1
Craneman
Contacteer:

Bericht door Craneman »

Applaus voor Jiggy; kijk, hier kan ik wat mee! Alhoewel.....de Mustang is al onderweg. :lol:

Ik moet alleen nog een brief op hoge poten naar de gemeente sturen die hier het grootste deel van onze parkeervakken geconfisqueerd heeft tbv een 'veiligere' verkeerssituatie thv het sportcomplex. Het enige voordeel dat ik in de nieuwe situatie zie is het zebrapad met verkeersgeleiders; start en finish zo'n beetje voor de deur en een dragstrip tot over het spoor :oops:
Ford Mustang....WAY OF LIFE!!!!!!
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Een nieuwe Mustang is inderdaad niet erg gewild voor dieven, zo lijkt het. Maar omdat er in NL weinig mensen zijn die zo'n auto willen, wil niet zeggen dat ze niet gejat worden.

Enerzijds is de Mustang, zoals alle Amerikanen, erg populair in Rusland en Oost-Europese landen, en de auto's die daar worden verkocht / gereden zijn niet allemaal netjes gekocht van een vorige eigenaar. En voor onderdelen kunnen ze dan ineens ook interessant zijn. Eenmaal de grens over op een autotrailer is voor de politie de zaak gesloten.

Vlak bovendien het risico op joy-riden niet uit: dat men zo'n auto niet koopt, wil niet zeggen dat er geen groep jongeren is die wel eens zo'n auto zou willen rijden. Kwaadschiks als het moet. Jat een auto, race ermee, rag hem tegen een boom en je vindt de daders nooit meer terug.

Dat er tot nu toe geen of weinig Mustangs gestolen zijn, betekent niet dat je de kat op het spek moet binden natuurlijk.
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Jiggy
Donateur 2014

Bericht door Jiggy »

Craneman schreef:Applaus voor Jiggy; kijk, hier kan ik wat mee! Alhoewel.....de Mustang is al onderweg. :lol:

Ik moet alleen nog een brief op hoge poten naar de gemeente sturen die hier het grootste deel van onze parkeervakken geconfisqueerd heeft tbv een 'veiligere' verkeerssituatie thv het sportcomplex. Het enige voordeel dat ik in de nieuwe situatie zie is het zebrapad met verkeersgeleiders; start en finish zo'n beetje voor de deur en een dragstrip tot over het spoor :oops:
Kan je gelijk zo'n sticker voor je achterruit bestellen:
"I'm not speeding, I'm qualifying" :mrgreen:
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”