Verhuizen vanuit USA en natuurlijk de Mustang mee (2014)

Voor alle vragen betreffende de nieuwe Ford/Mustangs vanaf 2005 t/m 2014

Moderator: Shelby GT-H

Bernie

Re: Verhuizen vanuit USA en natuurlijk de Mustang mee (2014)

Bericht door Bernie »

1970TwisterSpecial schreef:Bernie,
Voor de knipperlichten aan de voorkant zijn setjes in de handel met heldere glaasjes.
Zo hoef je niets te boren en te veranderen aan je bekabeling

Die heb ik gekocht, maar het knipperlicht zit aan de binnenzijde en het stadslicht aan de buitenzijde. Steek je daar dan 2 heldere lampjes in? Er zit ook een oranje reflector in die door het kleine lampje verlicht word.
Het zijn deze:
http://www.americanmuscle.com/2005-turn ... clear.html

Bernie
Mack
Super User

Bericht door Mack »

DuMees schreef:Gaan jou knipperlichten ook van links naar rechts over die 3 knipperlichten achter?
Niet standaard op een 98er maar mijn auto heeft inderdaad sequentiele achterlichten.

http://www.youtube.com/watch?v=SzwIWe-WBlw
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Jiggy
Donateur 2014

Bericht door Jiggy »

My 2 cents:

1. nog nooit gehoord, gewoon negeren, dit is gewoon niet waar
2. geen risico nemen, oranje lampje erin duwen en je bent klaar. Volgens mij mag rood ook maar weet dit niet zeker (volgens mij mag wit ook)
3. Dit is verplicht, je hebt 2 achteruitrijlichten, als je daar 1 van gebruikt als mistlamp en er een rode lamp in stopt ben je ook klaar. Knopje in het interieur en het is geregeld. Dit is de netste manier, en in mijn ogen veel mooier/beter dan een of ander extra lelijke unit onderaan je bumper ergens.
4. Dit is HEEL afhankelijk van keurmeester. Ik heb GEEN knipperlichten aan de zijkant (want ik wil ze gewoon niet want het ziet er niet uit), en ik kom elk jaar zonder enig probleem door de apk. Ik heb ook geen knipperlichtenin mijn spiegels oid, het enige wat bij mij is is dat de strips met de dagrijverlichting, aan de zijkant de knipperlicht functionaliteit hebben. Dit is blijkbaar voldoende.

En Sequentiele achterlichten die je volgens mij hebt, dit is ook HEEL afhankelijk van APK keurmeester. Sommigen komen ermee door de apk, sommigen moeten ze er uithalen om erdoorheen te kunnen.

Maargoed, je hebt het hier allemaal over een paar euro hier en daar (ander kleur lampje, kabelboompje en that's it). De kosten kunnen nooit daarvandaan komen.
Even Hennie Lek bellen, die heeft dit allemaal zo geregeld en wat je daar moet betalen als invoer is dan ook echt wat het je overal zo ongeveer zal kosten.
2007 Mustang Shelby GT Supercharged CSM No. 07SGT1197
V8 custom Supercharged - When the clutch drops, the bullshit stops
grandmaster n

Bericht door grandmaster n »

Welkom op het forum,

Alvast heel veel succes met de invoer van je Mustang.
Ook van mij nog wat commentaar:
DuMees schreef: Achter lichten omdat 3 lichten niet mag;
Klopt echt niet, ik rij een Lincoln zoals hieronder en die heeft de gehele achterkant verlicht. Zijn iets meer dan drie lampjes :lol:
Afbeelding
gr
DuMees

Bericht door DuMees »

grandmaster n schreef:Welkom op het forum,

Alvast heel veel succes met de invoer van je Mustang.
Ook van mij nog wat commentaar:
DuMees schreef: Achter lichten omdat 3 lichten niet mag;
Klopt echt niet, ik rij een Lincoln zoals hieronder en die heeft de gehele achterkant verlicht. Zijn iets meer dan drie lampjes :lol:
Afbeelding
gr
Hoi Grandmaster n,

Dank voor je reactie. Ik heb alle wet teksten erop nagelezen en kan inderdaad niets vinden dat meer dan 2/3 lichten verbiedt inderdaad.

:)

Groet,

Remy
Bernie

Bericht door Bernie »

[quote="Jiggy"]My 2 cents:

Ik heb GEEN knipperlichten aan de zijkant (want ik wil ze gewoon niet want het ziet er niet uit), en ik kom elk jaar zonder enig probleem door de apk. Ik heb ook geen knipperlichtenin mijn spiegels oid, het enige wat bij mij is is dat de strips met de dagrijverlichting, aan de zijkant de knipperlicht functionaliteit hebben. Dit is blijkbaar voldoende.quote]

Jiggy,

Bedoel je dat de rode sidemarkers achteraan mee knipperen? Hoe heb je het stadslicht vooraan gedaan?

Bernie
Jiggy
Donateur 2014

Bericht door Jiggy »

Bernie schreef:
Jiggy schreef:My 2 cents:

Ik heb GEEN knipperlichten aan de zijkant (want ik wil ze gewoon niet want het ziet er niet uit), en ik kom elk jaar zonder enig probleem door de apk. Ik heb ook geen knipperlichtenin mijn spiegels oid, het enige wat bij mij is is dat de strips met de dagrijverlichting, aan de zijkant de knipperlicht functionaliteit hebben. Dit is blijkbaar voldoende.quote]

Jiggy,

Bedoel je dat de rode sidemarkers achteraan mee knipperen? Hoe heb je het stadslicht vooraan gedaan?

Bernie
nee, die aan de voorkant bedoel ik (die onder de lampen in de bumper zitten).
Het binnenste deel van die unit is het stadslicht, de buitenzijde (wat een beetje naar de zijkant gaat van de bumper) daar zitten de knipperlichten).

dit zeg maar:
Afbeelding

Ik heb ook dit heldere glas, de zijde richting het nummerbord is gewoon verlichting, en aan de zijkant zit de knipperlichtlamp.

Kan vanavond wel even een filmpje maken voor je als je wil, dan is het helemaal duidelijk :)
peer

Bericht door peer »

Hoelang blijf je nog in Amerika? Als het langer is dan 6 maanden dan zou je ook kunnen overwegen om een andere te kopen (met name een V8) omdat je deze als verhuisgoed erg goedkoop mee kan nemen. (Tenminste dit was enkele jaren geleden zo)
Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

peer schreef:Hoelang blijf je nog in Amerika? Als het langer is dan 6 maanden dan zou je ook kunnen overwegen om een andere te kopen (met name een V8) omdat je deze als verhuisgoed erg goedkoop mee kan nemen. (Tenminste dit was enkele jaren geleden zo)
Goede suggestie inderdaad. Hoe meer BPM je kunt omzeilen hoe beter. Neem gewoon een nieuwe 2015/16 GT mee! Kosten hier een ton.
Bernie

Bericht door Bernie »

Jiggy schreef:
Bernie schreef:
Jiggy schreef:My 2 cents:

Jiggy,

Bernie
nee, die aan de voorkant bedoel ik (die onder de lampen in de bumper zitten).
Het binnenste deel van die unit is het stadslicht, de buitenzijde (wat een beetje naar de zijkant gaat van de bumper) daar zitten de knipperlichten).

dit zeg maar:
Afbeelding

Ik heb ook dit heldere glas, de zijde richting het nummerbord is gewoon verlichting, en aan de zijkant zit de knipperlichtlamp.

Kan vanavond wel even een filmpje maken voor je als je wil, dan is het helemaal duidelijk :)
Jiggy,

Maar dan heb je aan de binnenkant de grote 21W lamp als stadslicht en aan de buitenkant het kleine 5W lampje als knipperlicht. Dat mag toch niet? Of heb je de lampbehuizing aangepast zodat je de fittingen van plaats kan verwisselen?

Bernie
Mack
Super User

Bericht door Mack »

Eric schreef:
peer schreef:Hoelang blijf je nog in Amerika? Als het langer is dan 6 maanden dan zou je ook kunnen overwegen om een andere te kopen (met name een V8) omdat je deze als verhuisgoed erg goedkoop mee kan nemen. (Tenminste dit was enkele jaren geleden zo)
Goede suggestie inderdaad. Hoe meer BPM je kunt omzeilen hoe beter. Neem gewoon een nieuwe 2015/16 GT mee! Kosten hier een ton.
Eric zou graag hebben dat je een gele automaat meeneemt :lol:
Mack
1998 Ford Mustang GT
Because BLUE
Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

Mack schreef:Eric zou graag hebben dat je een gele automaat meeneemt :lol:
:smt023
hollandranch
Donateur 2012
Contacteer:

Bericht door hollandranch »

Eric schreef:Goede suggestie inderdaad. Hoe meer BPM je kunt omzeilen hoe beter. Neem gewoon een nieuwe 2015/16 GT mee! Kosten hier een ton.
Deze week ook bezig met een klant die toevallig ook een Mustang mee neemt, een 2014 maar blijkbaar zijn de regels wat in Nederland veranderd. Je moet aan de agent/verhuisbedrijf in Nederland een Bewijs van inschrijving in Nederland aanbieden voordat deze een vrijstelling bij de doaune kan aanvragen.
Holland Ranch Cars and Parts. Het adres voor export auto's en onderdelen vanuit Amerika.
http://www.usa2ned.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://www.hollandranch.com" onclick="window.open(this.href);return false; http://hollandranch.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false; http://usa2ned.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Jiggy
Donateur 2014

Bericht door Jiggy »

Bernie schreef: Jiggy,

Maar dan heb je aan de binnenkant de grote 21W lamp als stadslicht en aan de buitenkant het kleine 5W lampje als knipperlicht. Dat mag toch niet? Of heb je de lampbehuizing aangepast zodat je de fittingen van plaats kan verwisselen?

Bernie
rectificatie, het zijn de lampjes aan de binnenkant die fungeren als knipperlicht. Beiden (de kleine en grote) branden bij normaal rijden ook als de verlichting op de eerste stand staat.
Ik heb verder niks aangepast aan behuizingen.

Hennie Lek heeft deze auto geïmporteerd destijds, volgens mij heeft hij dit ook zo mooi ingebouwd op deze manier.
Bernie

Bericht door Bernie »

Jiggy,

Ik ben vandaag met de Mustang bezig geweest en heb de witte stads/knipperlichten vooraan ingebouwd. Er zitten witte lampen in, dus het grote lampje aan de binnenkant knippert wit. Het stadslicht is het kleine 5W lampje aan de buitenkant en 1 gloeidraad in de grote lamp brand ook zwakjes mee. Daar heb ik een lamp met 1 gloeidraad ingestoken, zodat het knipperen wat duidelijker is en de grote lamp enkel dienst doet als knipperlicht. Het probleem is echter dat zowel stadslicht als knipperlicht enkel naar voor schijnen en het knipperlicht niet van opzij zichtbaar is. Helemaal aan de zijkant zit een oranje reflector, die niet verlicht is. Dus ik vrees dat ik nog zijknipperlichten nodig heb. Hoe zit het met de sidemarkers achteraan? Zijn die toegelaten of moet daar ook iets aan veranderd worden?

Bernie
Plaats reactie

Terug naar “2005 - 2014”