Inmiddels (nog steeds) bezig met de laatste handelingen aan de mustang. MSD ontsteking was overleden, inmiddels vervangen voor complete electronische MSD ontsteking. Nu de carb nog afstellen en de juiste maat sproeiers zien te vinden (zat 71/80 in, maar dat was iets teveel van het goede). Voordeel wel dat de RDW achter de rug is, en er platen op zitten!
en toen....
Liep ik tegen een 47 pickup waar ik direct strontverliefd op werd. Aanvankelijk voorbestemd zijnde tuinornament. Echter staat er sinds gisteren een F350 donor naast, en is het volgende project begonnen!

De F350 donor komt uit het amerikaanse leger, diende als trekker voor straaljagers op een vliegveld (vandaar het verkortte chassis). Bj1999 met een 7.3 powerstroke diesel, nagenoeg dezelfde spoorbreedte als de 47. Om de boel te vervoeren is de bak achter eraf gehaald, gezien het bij elkaar rond de 3000 kilo woog.

Het is een flink blok, dus dat word zeker passen, meten en (ver)zagen. De 47er is nog hard (dwz het chassis), maar zal flink verstevigd moeten worden, en aangepastte motorsteunen e.d. moeten krijgen.
Plan:
Oude chassis aanpassen zodat de f350 onderdelen passen, verlagen, de grootste deuken de andere kant op slaan, en een heldere coating over de carrosserie tegen het verder roesten (al genoeg te poetsen aan de mustang).
was het maar zo makkelijk als het klinkt......
Om 'm als oldtimer te laten keuren voor de RDW kan ik ook maar 1/3e aanpassen, dus het word nog even puzzelen hoe ik dat ga doen.
-Frank