met de lampen ben ik goed geholpen, nu hopelijk de claxon.
Het volgende is er aan de hand. Soms kwam er een knarsend geluid uit mijn stuurkolom, als ik aan het rijden was en bijvoorbeeld richtingaanwijzer aanzette. Op een later moment wilde ik de claxon gebruiken (andere wegpiraten waarschuwen) en deed deze het niet. Wat bleek, het glazen 20a zekeringetje doorgebrand. Vervangen en alles werkt weer.
Tot een zeker moment de claxon eens bleef hangen. dus twee minuten teringherrie tot ik de dop er af trok, en een van de connectors los haalde. wat blek, een van de drie veertjes was een beetje lam (uitgaan zetten door de warmte) en de claxon begon ineens contact te maken. een dag later nieuwe veertjes er in gezet, connector er weer op...niets. zekering checken en idd doorgebrand. nieuwe er in.
Tijdje rijden, weekje later, claxon doet het niet. inderdaad, nieuwe zekering er in en hij deed het weer.
Maanden later heb ik (zoals eerder benoemd) een relais er tussen gezet. Niet zozeer om dit euvel op te lossen (omdat ik lampen belangrijker vond) maar ik nam het wel me in het project. Maar toch, weer twee zekeringen er doorheen.
Nu kan ik een paar dingen doen:
- zwaardere zekeringen er in zetten, maar dat lijkt me echt het domste idee (haynes zegt ook 20a, ik durf dus niet naar 25 of 30 te gaan)
- kolom uit elkaar halen (staat sowieso op mijn lijstje omdat contactslot niet goed terug draait) en kijken waar er sluiting is
- claxon constructie op het stuur nog eens goed nalopen op sluiting
- jullie reacties afwachten omdat dit een typisch gevalletje 'heb ik ook gehad moet je dit dat zus en zo doen'
het is niet het standaard stuur overigens maar deze:
http://mcqueen.autoalbum.nl/system/phot ... C00347.jpg
ik hoop dat ik makkelijk verder kom na jullie oordeel