Gerestaureerde bijzondere 1964 Mustang cabrio te koop
Moderator: Shelby GT-H
-
Diante
Re: Gerestaureerde bijzondere 1964 Mustang cabrio te koop
Bedankt voor de tip in verband met Maastricht!
Of ik heen ga hangt af van het weer (met slecht weer of nat wegdek rij ik niet met de Mustang), maar ook of ik voor die tijd de cabriokap er opnieuw op heb zitten.
Heb hem nu deels eraf liggen, want hij was niet mooi gemonteerd en ik wil het gewoon goed en netjes hebben, zoals het hoort te zijn.
Nieuwe spanbanden en lijm heb ik al besteld en ga het zelf proberen.
Het chassisnummer is: 5R08C134838
Of ik heen ga hangt af van het weer (met slecht weer of nat wegdek rij ik niet met de Mustang), maar ook of ik voor die tijd de cabriokap er opnieuw op heb zitten.
Heb hem nu deels eraf liggen, want hij was niet mooi gemonteerd en ik wil het gewoon goed en netjes hebben, zoals het hoort te zijn.
Nieuwe spanbanden en lijm heb ik al besteld en ga het zelf proberen.
Het chassisnummer is: 5R08C134838
Een 65'er San Jose convertible met een C code van begin september.......
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
-
Diante
Zit het dus niet zover naast de datum van 20 augustus 1964. 
Zou vreemd zijn als de Mustang voor die tijd gebouwd was....
Maarre:
Ben je nu wel overtuigd?Diante schreef: vr 29 dec, 2017 09:44
"Dakloos"
Hoe kom je eraan dat het een '65er is?....dat is namelijk niet juist.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
-
Diante
Kenmerken van een '64er (plaatwerk), gebouwd in '64 maar chassisnummer '65.
Blijf het een raar iets vinden, welke mafketel bedenkt dat nou in 1964, "laten we alvast '65er Mustangs bouwen".
Voor mij blijft het gewoon een '64er, sorry....ben lekker eigenwijs, ik weet het.
Blijf het een raar iets vinden, welke mafketel bedenkt dat nou in 1964, "laten we alvast '65er Mustangs bouwen".
Voor mij blijft het gewoon een '64er, sorry....ben lekker eigenwijs, ik weet het.
- Swordfish79
overgangs modelleke net zoals die van mij.
Model jaar 65 bouwjaar 64.
Opgelost..
Model jaar 65 bouwjaar 64.
Opgelost..
Sorry, ik kan het toch niet laten.
Het is een mooie Mustang en ik denk dat het bod van 40.000 een ultieme kans geweest is.
Maar, ik denk dat je teveel emotioneel bent gebonden met de auto.
Je schrijft namelijk in je eerste bericht:
"De Mustang wordt alleen verkocht aan een echte liefhebber met hart voor de auto, geen prutsers, etc., want daar is de auto ook niet naar."
Net alsof iemand die € 50.000 wil uitgegeven voor een auto een prutser is.........
Maar ook in je verdere reacties lees je tussen de regels door je verbondenheid. Op zich prima en begrijpelijk, maar niet als je een auto wilt verkopen.
Terug op topic.
Mijn broer en ik zoeken naar een classic Mustang en vinden deze echt heel mooi maar wij laten deze staan om 2 redenen:
1. Je vraagprijs is echt te hoog.
2. Jij bent te emotioneel gebonden en ik denk dat je er niet echt vanaf wilt. Dus onderhandelen wordt niets.
Succes met de verkoop.
Het is een mooie Mustang en ik denk dat het bod van 40.000 een ultieme kans geweest is.
Maar, ik denk dat je teveel emotioneel bent gebonden met de auto.
Je schrijft namelijk in je eerste bericht:
"De Mustang wordt alleen verkocht aan een echte liefhebber met hart voor de auto, geen prutsers, etc., want daar is de auto ook niet naar."
Net alsof iemand die € 50.000 wil uitgegeven voor een auto een prutser is.........
Maar ook in je verdere reacties lees je tussen de regels door je verbondenheid. Op zich prima en begrijpelijk, maar niet als je een auto wilt verkopen.
Terug op topic.
Mijn broer en ik zoeken naar een classic Mustang en vinden deze echt heel mooi maar wij laten deze staan om 2 redenen:
1. Je vraagprijs is echt te hoog.
2. Jij bent te emotioneel gebonden en ik denk dat je er niet echt vanaf wilt. Dus onderhandelen wordt niets.
Succes met de verkoop.
-
Diante
De reden dat ik dat erbij heb geschreven van "geen prutsers, etc" is, omdat ik vind dat als iemand voor een oldtimer kiest, dan kies je ook voor oude techniek, dat hoort er nou eenmaal bij, dat is wat een oldtimer een oldtimer maakt.
Als iemand al gaat roepen ik ga er meteen schijfremmen op zetten, dan vind ik niet dat diegene een echte liefhebber is.
Koop dan een nieuwere auto, dan krijg je wat je wilt.
Zelfde als de handbak die erin zit, die hoort erin en dat moet zo blijven en niet dat iemand deze wil of gaat vervangen door een automaat.
Dan moeten ze lekker verder gaan kijken naar eentje met automaat, maar laat deze dan staan.
Ik heb er veel energie in gestoken om de auto te houden zoals hij bedoelt en gemaakt is, dat vind ik persoonlijk mooi aan een auto.
Voordat ik de Mustang kocht was ik op zoek naar eentje met automaat, totdat ik deze tegen kwam die er al heel mooi uit zag voordat ik hem begon te restaureren.
Enigste punt was, er zat een schakelbak in, maar toch de auto gekocht.
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar een automaat, dat rij ik alleen maar met mijn auto's.
De Mustang was dat niet geworden, maar dat maakte niet uit, na een tijdje was ik eraan gewend en nu vind ik het zelfs wel leuk (alleen bij de Mustang dan), een beetje werken tijdens het rijden.
Je hebt genoeg rare mensen tegenwoordig die voor een vermogen een auto aanschaffen en hem dan alsnog van alle kanten gaan aanpassen of eigen maken.
Ik vind daar is deze Mustang niet voor geschikt, dat zijn dingen die doe je met een Mustang die niet gerestaureerd is.
Uiteraard zou ik het liefst de auto houden, maar heb het geld nodig dus dan kan ik maar één ding doen, de Mustang verkopen.
Keuzes maken is niet altijd leuk en dit is er eentje van.
Je mag mij altijd een goed bod doen en wellicht komen we tot elkaar.
Als iemand al gaat roepen ik ga er meteen schijfremmen op zetten, dan vind ik niet dat diegene een echte liefhebber is.
Koop dan een nieuwere auto, dan krijg je wat je wilt.
Zelfde als de handbak die erin zit, die hoort erin en dat moet zo blijven en niet dat iemand deze wil of gaat vervangen door een automaat.
Dan moeten ze lekker verder gaan kijken naar eentje met automaat, maar laat deze dan staan.
Ik heb er veel energie in gestoken om de auto te houden zoals hij bedoelt en gemaakt is, dat vind ik persoonlijk mooi aan een auto.
Voordat ik de Mustang kocht was ik op zoek naar eentje met automaat, totdat ik deze tegen kwam die er al heel mooi uit zag voordat ik hem begon te restaureren.
Enigste punt was, er zat een schakelbak in, maar toch de auto gekocht.
Mijn voorkeur gaat altijd uit naar een automaat, dat rij ik alleen maar met mijn auto's.
De Mustang was dat niet geworden, maar dat maakte niet uit, na een tijdje was ik eraan gewend en nu vind ik het zelfs wel leuk (alleen bij de Mustang dan), een beetje werken tijdens het rijden.
Je hebt genoeg rare mensen tegenwoordig die voor een vermogen een auto aanschaffen en hem dan alsnog van alle kanten gaan aanpassen of eigen maken.
Ik vind daar is deze Mustang niet voor geschikt, dat zijn dingen die doe je met een Mustang die niet gerestaureerd is.
Uiteraard zou ik het liefst de auto houden, maar heb het geld nodig dus dan kan ik maar één ding doen, de Mustang verkopen.
Keuzes maken is niet altijd leuk en dit is er eentje van.
Je mag mij altijd een goed bod doen en wellicht komen we tot elkaar.
Je hele reactie bevestigt mijn gevoel.
Als je de auto wilt verkopen, dan mag de nieuwe eigenaar bepalen wat hij / zij er mee doet.
Gelijk schijfremmen en een automaat op zetten. Wat dan nog?
Al verlagen ze de auto, spuiten de auto mat zwart met gele strepen. Wat kan jou het schelen?
Mijn advies, of emotioneel los komen of niet verkopen.
En nee, wij doen geen bod.
Succes met de verkoop.
Als je de auto wilt verkopen, dan mag de nieuwe eigenaar bepalen wat hij / zij er mee doet.
Gelijk schijfremmen en een automaat op zetten. Wat dan nog?
Al verlagen ze de auto, spuiten de auto mat zwart met gele strepen. Wat kan jou het schelen?
Mijn advies, of emotioneel los komen of niet verkopen.
En nee, wij doen geen bod.
Succes met de verkoop.
Diante schreef: vr 29 dec, 2017 19:04 Kenmerken van een '64er (plaatwerk), gebouwd in '64 maar chassisnummer '65.
Voor mij blijft het gewoon een '64er, sorry....ben lekker eigenwijs, ik weet het.![]()
De verwarring zit 'm tussen bouwjaren en modeljaren.
Allereerst zijn alle in 1964 geproduceerde Mustangs officieel modeljaar 1965 Mustangs echter zitten er diverse essentiële verschillen in de wagens welke voor Augustus zijn geproduceerd en welke vanaf Augustus waardoor we later van 1964 1/2 Mustangs en 1965 Mustangs zijn gaan spreken, mede aangezien Ford zijn productie lijnen altijd rond eind juli veranderd (retooling) naar het volgende bouwjaar tot op de dag van vandaag. Zo kun je dus bijvoorbeeld een modeljaar 1969 Mustang hebben gebouwd in oktober 1968.
Er zijn in de 1964 productie tot en met Juli de (later) zogenaamde 1964 1/2 Mustangs van de band gerold, jouw wagen is geassembleerd in San Jose en heeft nummer 134.838 , dat maakt het automatisch een modeljaar 1965 Mustang welke is geproduceerd in San Jose in September 1964.
De Mustang (VIN) productie nummers in september liepen in San Jose van 130.000 tot 142.900.
In San Jose werden enkel in juli 1964 de zogenaamde 1964 1/2 Mustangs geproduceerd, in Dearborn begon dat al in Maart 1964,
Eind Juli ging de productie over naar het uiteindelijke modeljaar 1965 Mustang welke vanaf begin Augustus werden geassembleerd in zowel Dearborn als San Jose, de productie van Modeljaar 1965 in Metuchen volgde in Februari 1965.
En inderdaad was er een mafketel die bedacht had "laten we in 1964 alvast '65er Mustangs bouwen. Ford moest namelijk eerst zorgen dat er genoeg wagens gebouwd werden om de showrooms te kunnen vullen. Tot op de dag van vandaag is dat zo, je kunt zodoende al een paar maanden 2018 Mustangs kopen terwijl 2018 pas over een paar dagen van start gaat.
Veel succes met de verkoop
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
Het is dus een 1965 model. Ik zou je aanraden dat direct in je advertenties aan te passen, want als je hem verkoopt als 64'er kan je dat achteraf een hoop ellende opleveren en zelfs reden voor ontbinding van de verkoop zijn.
Verder denk ik dat Pierewaai de spijker op z'n kop slaat.
Verder denk ik dat Pierewaai de spijker op z'n kop slaat.
Laatst gewijzigd door Eric op vr 29 dec, 2017 20:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Diante
Ik heb de Mustang al ruim 20 jaar, dus ja...
Maar ik denk niet dat ik de enigste ben die er zo over denkt als je zelf een auto volledig gerestaureerd hebt.
Uiteraard "geef" je dan om de auto, of je hem nu wel of niet gaat verkopen.
Picasso wil ook niet dat zijn schilderij bijgeschilderd wordt toch?
De Mustang gaat echt weg, heb in meerdere dingen mijn hart liggen.
Het andere is dus groter anders zou ik de Mustang ook niet te koop hebben.
Het zou alles alleen wat makkelijker maken als ik hem binnen een bepaalde tijd kan verkopen, zodat ik er niet jaren over doe en ermee bezig blijf.
Dan blijft hij ook in je hoofd zitten.
Maar ik denk niet dat ik de enigste ben die er zo over denkt als je zelf een auto volledig gerestaureerd hebt.
Uiteraard "geef" je dan om de auto, of je hem nu wel of niet gaat verkopen.
Picasso wil ook niet dat zijn schilderij bijgeschilderd wordt toch?
De Mustang gaat echt weg, heb in meerdere dingen mijn hart liggen.
Het andere is dus groter anders zou ik de Mustang ook niet te koop hebben.
Het zou alles alleen wat makkelijker maken als ik hem binnen een bepaalde tijd kan verkopen, zodat ik er niet jaren over doe en ermee bezig blijf.
Dan blijft hij ook in je hoofd zitten.
Ik heb iemand een (replica) shelby hertz zien kopen die tot in detail gerestaureerd was (dik boven de 50k) om hem een jaar later op een meeting terug te zien vol met deuken, krassen enz...Pierewaai schreef: vr 29 dec, 2017 19:37 Net alsof iemand die € 50.000 wil uitgegeven voor een auto een prutser is.........
Er zijn helaas teveel mensen met teveel geld... juist de mensen met teveel geld kopen dit soort opgeknapte wagens. Een miljonair die hem wel leuk vind voor z’n dochter ofzo..
Zelf ken ik het gevoel, ik heb verschillende wagens gerestaureerd maar als ze eenmaal verkocht zijn, dan moet de nieuwe eigenaar zelf maar beslissen wat ie er mee doet.
-
Diante
Ik heb zelfs al moeite om een gewone dagelijkse auto weg te doen, ben gewoon gek op auto's maar je kunt niet alles hebben of houden.
Had en bordeaux rode 1990 Nissan 300ZX Twin turbo, was een opknapper maar zag er al behoorlijk goed uit.

Deze heb ik ook moeten verkopen, wat ik tot op heden nog steeds heel erg jammer vind.
Ben kieskeurig wat betreft de nieuwe eigenaar voor de Mustang, dus dat maakt de verkoop ook moeilijker.
Had en bordeaux rode 1990 Nissan 300ZX Twin turbo, was een opknapper maar zag er al behoorlijk goed uit.

Deze heb ik ook moeten verkopen, wat ik tot op heden nog steeds heel erg jammer vind.
Ben kieskeurig wat betreft de nieuwe eigenaar voor de Mustang, dus dat maakt de verkoop ook moeilijker.
- NordicDawn
Vaak is de beste nieuwe eigenaar niet degene met de dikste beurs...
1970 Mustang Hardtop