Daar moet je goed opletten aangezien 3/4 van het aanbod rond de 20-25k opgelapte schade voertuigen uit oostblok zijn. Let vooral op stomme stickers en niet originele bekleding.
Daarnaast heb ik veel importbedrijven geraadpleegd om erachter te komen wat de BPM nog is, aangezien ik zelf uitrekenen moeilijk vond met de nieuwe regels. Ik heb eerder mustangs geimporteerd uit de EU en in mijn beleving moest het voor 2000-3000eur kunnnen. Dikke miscalculatie!
Meerdere antwoorden van 7000-9000eur BPM gekregen. Zelf gaan rekenen en inderdaad ook op dat bedrag uitgekomen. Hennie Lek nog 1x gebeld en die bevestigde mijn vermoeden.. voor minder dan 7000eur BPM gaat het niet lukken. (Tenzij Hennie iets creatiefs kan bedenken, maar het risico dat je nog steeds 7000+ moet aftikken blijft bestaan).
Toen heb ik zelf de beslissing genomen om maar te gaan kijken naar 05-09 modellen, eventueel weer een terminator cobra als die ergens te koop is. En uiteindelijk een mooie 2005 handbak coupe van een mede forumlid gekocht.
We zitten gewoon met een klote systeem in NL waardoor sommige autos ineens buiten proportie duur worden. Is de 5.0 een betere motor? Ja. Is he interieur van de facelift beter? De 2011+ is een betere auto in elk opzicht.
Maar voor 30-35k?! Is het een 15.000 eur betere auto? Nee. Dat kon ik mezelf niet verkopen in ieder geval. Dus nu blij met een mooie 2005 GT en geld over voor leuke dingen als uitlaat, schroefset, etc.