Red Bull
Moderator: Shelby GT-H
Re: Red Bull
Hallo Kees,
mooie auto en mooie velgen!
Als ik het goed heb (en ook te zien op 1 van je foto's), dan heb je niet het Performance Pack (met o.a. Brembo remmen). Voorzover ik weet, is in Europa het Performance pack onderdeel van de standaard uitrusting, maar in de VS kun je de auto dus met een minder sportieve spec kopen. Ben benieuwd of dat een bewuste keuze was, en of het bevalt? Ik heb ooit een testrit gemaakt in een auto zonder dat pack in de VS, maar uiteindelijk wel 1 met gekocht.
groeten,
Arnold
mooie auto en mooie velgen!
Als ik het goed heb (en ook te zien op 1 van je foto's), dan heb je niet het Performance Pack (met o.a. Brembo remmen). Voorzover ik weet, is in Europa het Performance pack onderdeel van de standaard uitrusting, maar in de VS kun je de auto dus met een minder sportieve spec kopen. Ben benieuwd of dat een bewuste keuze was, en of het bevalt? Ik heb ooit een testrit gemaakt in een auto zonder dat pack in de VS, maar uiteindelijk wel 1 met gekocht.
groeten,
Arnold
ex - 2018 GT
ex - 2007 GT/CS
ex - 2000 V6
ex - 2007 GT/CS
ex - 2000 V6
Hoi Arnold, dank je, ja, het is een feestje om mee te rijden.
Allereerst had ik een budget van/tot met inruil van mijn vorige auto. Verder moest het een nieuw model 2015+ en V8 zijn. Geen convertible, en de kleur moest zwart, rood of donkergrijs zijn, en tot pakweg 30.000 km. Geloof het of niet, er bleven toen maar TWEE auto's over: een zwarte (EU uitvoering) in het zuiden van het land, en een rode (USA uitvoering) in het midden van het land. Daarnaast heb ik nog even gekeken of een auto uit Duitsland haalbaar was, maar dat kwam op ongeveer hetzelfde als een USA model dat reeds op NL kenteken stond. Verder wilde ik de auto met eigen ogen zien en zelf rijden, en had ik niet echt haast. En dat betekende weer dat ik niet naar Duitsland wilde om een auto te zien. Bovendien moest dan de kenteken-procedure nog geschieden, en met de rode of zwarte was het betalen en rijden.
Hennie, Eric en Rene hebben me advies gegeven. Zo leerde ik dat een USA model andere (mooiere!) spiegels heeft, een achterspoilertje, iets hogere lichtopbrengst en een paar PK meer. Bij mij gaf de doorslag de spoiler en spiegels trouwens.
Bij de USA modellen heb je als je een nieuwe koopt de keus tussen een Premium en een Performance pack. Beide uitvoeringen worden op Youtube aardig belicht, waarbij de Premium een soort basispakket is. De Performance is duurder: Brembo remmen en ik geloof in ieder geval en aangepast onderstel. Bij deze opties moet je natuurlijk kijken wat je rijstijl is en ik durf te zeggen dat die van mij redelijk rustig is. M.a.w. ik zocht niet per se een wagen met een race-onderstel of zo.
Bedenk dat de eerste eigenaar ook koos voor deze 19 inch wielen, spraakbediening en een reservewiel i.p.v. een reparatiekitje, extra NL alarm en een Sync2 systeem met EU SD kaart, dus navigatie is gewoon NL/EU. Door dit alles paste deze auto goed tot zeer goed in mijn straatje.
Allereerst had ik een budget van/tot met inruil van mijn vorige auto. Verder moest het een nieuw model 2015+ en V8 zijn. Geen convertible, en de kleur moest zwart, rood of donkergrijs zijn, en tot pakweg 30.000 km. Geloof het of niet, er bleven toen maar TWEE auto's over: een zwarte (EU uitvoering) in het zuiden van het land, en een rode (USA uitvoering) in het midden van het land. Daarnaast heb ik nog even gekeken of een auto uit Duitsland haalbaar was, maar dat kwam op ongeveer hetzelfde als een USA model dat reeds op NL kenteken stond. Verder wilde ik de auto met eigen ogen zien en zelf rijden, en had ik niet echt haast. En dat betekende weer dat ik niet naar Duitsland wilde om een auto te zien. Bovendien moest dan de kenteken-procedure nog geschieden, en met de rode of zwarte was het betalen en rijden.
Hennie, Eric en Rene hebben me advies gegeven. Zo leerde ik dat een USA model andere (mooiere!) spiegels heeft, een achterspoilertje, iets hogere lichtopbrengst en een paar PK meer. Bij mij gaf de doorslag de spoiler en spiegels trouwens.
Bij de USA modellen heb je als je een nieuwe koopt de keus tussen een Premium en een Performance pack. Beide uitvoeringen worden op Youtube aardig belicht, waarbij de Premium een soort basispakket is. De Performance is duurder: Brembo remmen en ik geloof in ieder geval en aangepast onderstel. Bij deze opties moet je natuurlijk kijken wat je rijstijl is en ik durf te zeggen dat die van mij redelijk rustig is. M.a.w. ik zocht niet per se een wagen met een race-onderstel of zo.
Bedenk dat de eerste eigenaar ook koos voor deze 19 inch wielen, spraakbediening en een reservewiel i.p.v. een reparatiekitje, extra NL alarm en een Sync2 systeem met EU SD kaart, dus navigatie is gewoon NL/EU. Door dit alles paste deze auto goed tot zeer goed in mijn straatje.
Nog even wat aardige bijkomstigheden: toen ik mijn vorige Mustang 2007 GT kocht , wilde ik een schakelauto in rood of zwart. Het werd dus een grijze automaat........die qua prijs op dat moment zeer gunstig voor mij was, en dat gaf de doorslag destijds (2009). Toen ik die auto kocht eiste de verzekering een EU alarm (er zat een US alarm op......) (750 euro), wilde ik andere wielen+banden (1600 euro)en extra striping (450 euro). Dat was dus al bijna 3000 euro bovenop de prijs.
Bij deze nieuwe auto (zie andere topics) blijven de aanpassingen beperkt tot de belettering van de achterzijde (volgt nog, waarschijnlijk morgen), quarter louvres, motorkapsteunen en stuur-paddles, totaal ongeveer 120 euro......
Bij deze nieuwe auto (zie andere topics) blijven de aanpassingen beperkt tot de belettering van de achterzijde (volgt nog, waarschijnlijk morgen), quarter louvres, motorkapsteunen en stuur-paddles, totaal ongeveer 120 euro......
Voor de rustige rijder is een US auto zonder Performance Pack zonder meer de betere keuze. Rijdt veel comfortabeler. Het Performance Pack rijdt eigenlijk gewoon kudt. Het is merkbaar harder maar niet echt veel stabieler op hogere snelheid. Worst of both worlds zeg maar.
Ik snap het helemaal, Kees. Interessant dat Ford bij de ontwikkleing had bedacht dat de Europeanen met hun hogere eisen en vooroordelen over Amerikanen die niet door de bocht willen, hebben besloten het PP standaard te maken in Europa. Maar aan jouw en Eric's reactie te zien geldt dat zeker niet voor iedereen.
Ik heb wel het PP en ben er blij mee. Ik had mijn oude 2007 GT (toevallig...) ook wat strakker gelegd en vond dat wel fijn.
Trouwens, de Brembo's zijn elke keer weer wennen als ik een tijdje niet heb gereden.
Ik heb wel het PP en ben er blij mee. Ik had mijn oude 2007 GT (toevallig...) ook wat strakker gelegd en vond dat wel fijn.
Trouwens, de Brembo's zijn elke keer weer wennen als ik een tijdje niet heb gereden.
ex - 2018 GT
ex - 2007 GT/CS
ex - 2000 V6
ex - 2007 GT/CS
ex - 2000 V6
Arnold, ik weet het niet zeker, maar de remmen op mijn nieuwe lijken identiek als Brembo's,maar zijn niet geel (metaalkleur) en er staat geen Brembo op.
Weer wat 'ontdekt' vandaag. Als ik met de auto rijd, kan ik dus de flippers op het stuur gebruiken. Linkerkant (staat er op) is -, rechterkant is +. Je kunt er gewoon mee schakelen zonder dat je mis schakelt. De wagen gaat op een bepaalde snelheid gewoon iets meer of minder toeren maken al naar gelang de + of -. Het mooie is overigens, en dat wist ik nog niet: tussen de tellers wordt het nummer van de versnelling weergegeven waar je in zit ! Als je het systeem even niet gebruikt, verdwijnt die informatie.
Verder, maar dat wist ik al direct: tussen de tellers wordt ook aangegeven: .....km/liter. Tot nu toe schommelt dat een beetje tussen de 8.1 en 8.4.
Verder, maar dat wist ik al direct: tussen de tellers wordt ook aangegeven: .....km/liter. Tot nu toe schommelt dat een beetje tussen de 8.1 en 8.4.
De standaard GT remmen zijn niet van Brembo, de schijven zijn een maat kleiner (14 versus 15 inch) en de calipers hebben 4 pistons ipv 6. Maar net als over het Performance Pack onderstel ben ik ook over de 15" Brembo's helemaal niet zo enthousiast. Het standaard 14" systeem van de GT heeft meer bite en is beter te doseren. Is voor gewoon gebruik echt fijner.keesie25 schreef: di 03 mar, 2020 18:20 ik weet het niet zeker, maar de remmen op mijn nieuwe lijken identiek als Brembo's
- 1967coupe
- Adverteerder
- Contacteer:
Een hele ontdekkingsreis zo'n nieuwe auto 
Europees importeur van de snake-eyes http://www.snake-eyeshop.eu
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
US Car Gifts nu ook op facebook, https://www.facebook.com/pages/US-Car-G ... 5142961549
http://www.uscargifts.nl
Jazeker! Je kunt natuurlijk zeggen:het is een vervoermiddel en hij brengt me van A naar B, maar ik denk zomaar dat dat bij de meesten van ons hier niet helemaal genoeg is......ik wil in ieder geval ALLES weten wat er te weten valt, maar ja, dat heb ik met meer dingen.......ik kan er echt niks aan doen hoor!
Wat die stuurflippers betreft, ik meen al gezegd te hebben dat ik een soort 'verlengstukjes' heb besteld die je met dubbelzijdig tape kunt bevestigen. Niet alleen staat dat 'cool', maar ook de + en - staan beter aangegeven dan op de kleine originele. Als het nou een tijdje niet regent kan ik wat doen aan die auto..............
Wat die stuurflippers betreft, ik meen al gezegd te hebben dat ik een soort 'verlengstukjes' heb besteld die je met dubbelzijdig tape kunt bevestigen. Niet alleen staat dat 'cool', maar ook de + en - staan beter aangegeven dan op de kleine originele. Als het nou een tijdje niet regent kan ik wat doen aan die auto..............
Ja en erg leuk en leerzaam om te lezen...Ga zo door Kees
2015 Shelby Raptor 575 HP 6,2 liter V8
2016 Mustang GT convertible 422 HP 5,0 liter V8
2021 Mustang Mach E first edition
Dank je Leo. Waar kan ik foto's van jouw bolide vinden?'
Wat zijn jouw ervaringen, overeenkomsten/verschillen met die van mij?
Dit bedoel je met t verlengen denk ik..keesie25 schreef: di 03 mar, 2020 20:34 Jazeker! Je kunt natuurlijk zeggen:het is een vervoermiddel en hij brengt me van A naar B, maar ik denk zomaar dat dat bij de meesten van ons hier niet helemaal genoeg is......ik wil in ieder geval ALLES weten wat er te weten valt, maar ja, dat heb ik met meer dingen.......ik kan er echt niks aan doen hoor!

viewtopic.php?f=13&t=30327 even kijken of dit werkt in oud bericht 2018 zwart/roodkeesie25 schreef: di 03 mar, 2020 22:56 Dank je Leo. Waar kan ik foto's van jouw bolide vinden?'
Ja!! Mooi hoor, ik heb ook rode flippers besteld. Even je auto gezien, waanzinnige stoelhoezen! Ik weet niet of ik er voor zou kiezen maar ze maken je wagen echt persoonlijk. Mooie wielen ook, maken hem echt af!