In 2016 een Mustang 1966 gekocht, v8 289 - c4 automaat met trommelremmen rondom (DEZE. Mooie bak, heel mooi geluid van de v8
De vorige eigenaar was een oude man die vanwege ziekte niet meer kon rijden, hij had hem iets van 40jaar gehad, zijn dochter verkocht de auto via een dealer. Sinds dat ik hem gekocht heb regelmatig kleine updates en upgrades gedaan in de tijd dat ik nog in New Jersey woonde. Zoals 1inch verlaagd met nieuwe bladveren, bushings (deze, dempers en veren. Een mooi setje nieuwe velgen 17inch en banden 235/45. Een retro radio met usb. Noem maar op.
Toen bedacht om de trommels voor te vervangen met een setje aftermarket schijfremmen. Via ebay een kit gekocht (met klauwen van de chevy celebrity 1990...) geschikt voor de mustang. En via mustangsteve.com een dual mastercilinder en nieuwe booster gekocht.. (deze.
Zonder die nieuwe MC werden de schijfremmen al warm destijds, de auto had altijd al een booster wel een enkele mastercylinder zonder verdeler en sinds die tijd heb ik zitten werken aan mogelijke oplossingen.
Ik heb recentelijk de remcylinders in de klauwen van nieuwe rubbers voorzien, alles helemaal ontlucht, alle nippels na gelopen. Het ontluchten lijkt moeizaam te gaan. met de perslucht ontluchter komt er nauwelijks remvloeistof uit.
De auto wanneer ik rem trekt naar rechts, maar de linksvoor schijf lijkt het snelste warm te worden, na ongeveer 6 a 7km begin ik het te merken/horen dat de klauw begint aan te lopen.
Zou ik de remleidingen en/of remslang moeten vervangen? Zou de remvloeistof te warm worden (heb ook al een hitteschild gemaakt om de warmte van de motor weg te houden bij de leiding en remverdeler)? Zou de pushrod pin van de booster te lang/te kort zijn (heb ik al verschillende keren aangepast met weinig resultaat)? Of zijn de remleidingen niet volledig luchtdicht en werkt de vacuum niet goed om de de klauw weer los te trekken, ik voel af en toe onder de remverdeler een druppeltje remvloeistof. Zou het zijn dat de nippels niet goed luchtdicht sluiten?
Ik heb dus al veel dingen na gelopen en heel stapsgewijs gezocht maar kan de oorzaak nog niet vinden... Wie heeft er nog ideeen of suggesties om te doen?
Ik hoor het graag,