differentieel installeren... waar?

Plaats de jouwe hier.........

Moderator: Shelby GT-H

StangJay
Contacteer:

differentieel installeren... waar?

Bericht door StangJay »

Heee,

Weet iemand een goed bedrijf voor het installeren van differentielen? Ik wil namelijk mijn limited slip er eindelijk eens een keertje in hebben en heb daar zelf totaal de ballen verstand van, dus ik heb geen zin om zelf te gaan klooien met shims enzo en uiteindelijk mijn hele aandrijving verklooien.
:opblazen: :no:

Alvast bedank!
1999 3.8 V6 aut
http://www.skincraftz.nl
Mods: Too many to mention ;-)
R.ST
Contacteer:

Re: differentieel installeren... waar?

Bericht door R.ST »

StangJay schreef:Heee,

Weet iemand een goed bedrijf voor het installeren van differentielen? Ik wil namelijk mijn limited slip er eindelijk eens een keertje in hebben en heb daar zelf totaal de ballen verstand van, dus ik heb geen zin om zelf te gaan klooien met shims enzo en uiteindelijk mijn hele aandrijving verklooien.
:opblazen: :no:

Alvast bedank!

HI Stangjay

Ik heb goede ervaringen met Progear uit Ijmuiden www.progear.nl

Vragen naar Richard hij heeft in Mijn 7.5 achteras een 3.73 met T LOK gezet en ik ben zeer tevreden.
Zover ik weet heeft hij ook de 8.8 achteras dif van de Cobra van Patrick B gedaan

GR V Robert
1999 Mustang

Convertible -1969 Mustang Mach1 - 2004 Ford Fiesta Futura - 2006 Nissan Navara 4x4 Hardtop
StangJay
Contacteer:

Bericht door StangJay »

HI Stangjay

Vragen naar Richard hij heeft in Mijn 7.5 achteras een 3.73 met T LOK gezet en ik ben zeer tevreden.
Zover ik weet heeft hij ook de 8.8 achteras dif van de Cobra van Patrick B gedaan

GR V Robert
Thanks.... ik had progear vandaag ook al gevonden op het internet. Was wel ff zoeken hoor, is de enige die ik gevonden heb. Volgens mij wordt er in nederland niet veel gedaan aan dit soort modificaties.
Ik ga ze wel ff bellen. Maar moet waarschijnlijk toch nog ff geduld hebben aangezien ik nu aan het onderhandelen ben voor een leuke Vortech kit. :mrhappy: Alleen niet zo'n vette als die van jou helaas... haha
Ik heb de chip maar ff on-hold gezet totdat er meer zekerheid is... anders moet ie toch weer opnieuw gebrand worden.

Wat heeft het installeren van jouw T-lock and gears gekost als ik vragen mag? Dan weet ik waar ik ongeveer op kan rekenen.

Groeten,

Jeroen
1999 3.8 V6 aut
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

Jay,

ik heb de mijne bij moritz tuning in Amsterdam laten doen.
op dit gebeid zijn ze zeker kundig, je moet alleen wel van te voren en prijs afmaken.
Robert jij kent ze ook toch..? :boogy:
een diff plaatsen kun je wel op meer plaatsen netjes laten doen, chip tunen is een ander verhaal..
ik heb een Auburn met 3.73 gears laten plaatsen, tot grote tevredenheid overigens, ik had wel de spullen zelf al in de VS gekocht.

Hennie
[url]http://www.lekimportcars.nl[/url]
[url]http://shop.lekimportcars.nl[/url]
StangJay
Contacteer:

Bericht door StangJay »

ik wist niet dat moritz dat soort dingen ook deed?!? Dacht alleen motortuning. Ik zat namelijk aan moritz te denken om mijn Vortech te laten doen (als het allemaal doorgaat natuurlijk.. kwijl.. kwijl :mrhappy: ) maar dan kan ik net zo goed met het hele pakketje erheen. Scheelt weer een hoop gedoe!
1999 3.8 V6 aut
Hennie
Adverteerder

Bericht door Hennie »

Ja zeker, Robert heeft er pech gehad weet ik, maar dat is ook een beetje het gevaar van de dynobank denk ik, het blijft eng om je eigen auto op zo'n ding te zien brullen.
de saleen is er ook een keer of 3-4 op geweest maar niet het gewenste resultaat, uiteindelijk een 2 jaar verder loopt ie toch goed met m'n series II supercharger.( met 1001 aanpassingen)
heb je een handbak, dat is namelijk een stuk simpeler en dan kunnen ze het wel heel goed afstellen.
Ik ga eigenlijk al 20 jaar naar de "de moritzen" toe en heb nog geen slechte ervaring met ze gehad, buiten dat hebben ze enorme ervaring in het werkelijk sleutelen aan Us Fords en andere VS imports.

Hennie
StangJay
Contacteer:

Bericht door StangJay »

Nou ik ga er zeker ff langs... is toch vlakbij.
En die ervaring is erg belangerijk... mijn auto heeft al aardig wat prutsers gezien en dat prutsen ben ik zat. Zelfs bij de Ford garage is het vaak een drama. Nou heeft Fred van de Ford in zuid-oost (zal Robert ook wel bekend in de oren klinken denk ik) wel aardig verstand van amerikanen, maar die haalt ook af en toe zijn schouders op en ga ik er toch elke keer weg met een half opgelost probleem. Aan mijn dif wilde ze iig niet beginnen.
1999 3.8 V6 aut
R.ST
Contacteer:

Bericht door R.ST »

StangJay schreef:
HI Stangjay

GR V Robert
Thanks.... ik had progear vandaag ook al gevonden op het internet. Was wel ff zoeken hoor, is de enige die ik gevonden heb. Volgens mij wordt er in nederland niet veel gedaan aan dit soort modificaties.
Ik ga ze wel ff bellen. Maar moet waarschijnlijk toch nog ff geduld hebben aangezien ik nu aan het onderhandelen ben voor een leuke Vortech kit. :mrhappy: Alleen niet zo'n vette als die van jou helaas... haha
Ik heb de chip maar ff on-hold gezet totdat er meer zekerheid is... anders moet ie toch weer opnieuw gebrand worden.

Wat heeft het installeren van jouw T-lock and gears gekost als ik vragen mag? Dan weet ik waar ik ongeveer op kan rekenen.

Groeten,

Jeroen
Jeroen,

Wat het mij toen heeft gekost weet ik echt niet meer mijn hoofd is af en toe net een zeef ik had zelf de ring en pion van ford motorsport richard heeft lager set en keeringen en schims enz gelevert en gemonteerd Richard heeft erg veel ervaring met dit soort werk.
Ik heb inderdaad erg veel pech bij Moritz gehad met mijn Mustang het zijn aardige lui van Moritz maar na het drama wat ik daar beleeft heb kom ik er niet meer jammer genoeg.
op het gebied van motor tuning ben ik bij heel wat bedrijven in NL geweest het bedrijf wat met kop en schouders boven de rest uitsteekt is www.beekautoracing.nl in Den Haag Medeeigenaar Paul Welther is een kunstenaar op het gebied van motortuning en motormanagment systeemen in het najaar ga ik mijn Mustang ombouwen van 4r70w automaat naar T5 Worldclass 5sp handbak met een Ram HD CLUTCH
als de ombouw klaar is ga ik weer naar beekautoracing voor een dynorun en wat kleine aanpassingen

Doe maar wat jou het beste lijkt dat doe ik ook altijd.

GR V Robert
1999 Mustang

Convertible -1969 Mustang Mach1 - 2004 Ford Fiesta Futura - 2006 Nissan Navara 4x4 Hardtop
R.ST
Contacteer:

Bericht door R.ST »

Hennie schreef:Ja zeker, Robert heeft er pech gehad weet ik, maar dat is ook een beetje het gevaar van de dynobank denk ik, het blijft eng om je eigen auto op zo'n ding te zien brullen.
de saleen is er ook een keer of 3-4 op geweest maar niet het gewenste resultaat, uiteindelijk een 2 jaar verder loopt ie toch goed met m'n series II supercharger.( met 1001 aanpassingen)
heb je een handbak, dat is namelijk een stuk simpeler en dan kunnen ze het wel heel goed afstellen.
Ik ga eigenlijk al 20 jaar naar de "de moritzen" toe en heb nog geen slechte ervaring met ze gehad, buiten dat hebben ze enorme ervaring in het werkelijk sleutelen aan Us Fords en andere VS imports.

Hennie
Hi Henny

Ja dat klopt ik heb erg veel pech Bij Moritz gehad ik vind het erg jammer hoe alles daar gelopen is want het zijn aardige lui maar ik kom er nu niet meer,Henny wij hebben een paar maanden geleden wat heen en weer gemailt over een converter ik heb dit hele plan overboord gezet en een Wordclass T5 gekocht uit een staartschade Mustang dus 4r70w eruit en 5sp handbak er in ik heb alles compleet voor de ombouw op de Ram HD Clutch na die is onderweg uit de states van het na jaar ga ik me op de ombouw storten ik ben nu druk met mijn 1969 Mach 1 het valt niet mee voor de eeste keer een body off resto doen maar het word wel wat al zeg ik het zelf

GR V Robert
1999 Mustang

R.ST
Contacteer:

Bericht door R.ST »

StangJay schreef:Nou ik ga er zeker ff langs... is toch vlakbij.
En die ervaring is erg belangerijk... mijn auto heeft al aardig wat prutsers gezien en dat prutsen ben ik zat. Zelfs bij de Ford garage is het vaak een drama. Nou heeft Fred van de Ford in zuid-oost (zal Robert ook wel bekend in de oren klinken denk ik) wel aardig verstand van amerikanen, maar die haalt ook af en toe zijn schouders op en ga ik er toch elke keer weg met een half opgelost probleem. Aan mijn dif wilde ze iig niet beginnen.
Jeroen

Ferrari Fred van AIA is een hele goede Ford Usa monteur maar dan wel voor de standaard ford reparaties niet voor Tuning en ombouw dat komt niet voor bij de Ford Dealer voor standaard ford usa onderdelen ben je bij AIA ook aan het goede adres

GR V Robert
1999 Mustang

StangJay
Contacteer:

Bericht door StangJay »

R.ST schreef: Jeroen

Ferrari Fred van AIA is een hele goede Ford Usa monteur maar dan wel voor de standaard ford reparaties niet voor Tuning en ombouw dat komt niet voor bij de Ford Dealer voor standaard ford usa onderdelen ben je bij AIA ook aan het goede adres

GR V Robert
Fred had jouw naam ook genoemd toen ik het over tuning e.d. had. Ik moest maar eens met jou gaan babbelen zei hij :mrhappy:
Onderdelen bestel ik al helemaal niet meer bij de AIA. Die bestel ik gewoon in amerika... scheelt je bakken met geld.
1999 3.8 V6 aut
R.ST
Contacteer:

Bericht door R.ST »

StangJay schreef:
R.ST schreef: Jeroen

GR V Robert
Fred had jouw naam ook genoemd toen ik het over tuning e.d. had. Ik moest maar eens met jou gaan babbelen zei hij :mrhappy:
Onderdelen bestel ik al helemaal niet meer bij de AIA. Die bestel ik gewoon in amerika... scheelt je bakken met geld.

Jeroen

Onderdelen in de USA bestellen doe ik ook div keren per jaar maar als je eens een specifiek deeltje nodig hebt een bakkeering of zo dat kunnen hun met je chassis nummer dat goed opzoeken en bestellen je kan zelf meekijken in het onderdelen systeem en weet dan zeker dat je het goede onderdeel krijgt als je iets nodig hebt is het verstandig eerst een prijs opgave te vragen en die te vergelijken met zelf bestellen in de usa soms is het via de ford kanalen nog zo gek niet ivm de hoge shipping kosten van sommige delen bij zelf bestellen.

Gr v Robert
1999 Mustang

R.ST
Contacteer:

Bericht door R.ST »

Hi Jeroen,

Ik wil je niet ziek maken hoor maar weet waar je aan begint met een Supercharger kid op een stock motor mijn Vortech heeft al 2 sets zuigers opgevreten de blower pistons van JE die er nu in zitten zijn nog wel heel
slagen van een supercharger project hangt of staat met het motormagment systeem chips laten burnen in de USA en hier monteren werkt niet :opblazen: je moet een standalone fuel en timing computer laten inbouwen bij beekautoracing de Emerald computer die paralel aan je bestaande ECU werkt en vrij programeerbaar is.
ik het hier ook nog 2 chips en 2 luchtmeters liggen mislukte pogingen om de motor te tunen
1x diablo chip 1x fordchip.com 1x 80mm ford maf 1x pro-m Race maf
die liggen hier zonder bestemming op de plank .

Veel geluk en wijsheid toegewenst met jou Supercharger project
1999 Mustang

Hennie
Adverteerder

welnee

Bericht door Hennie »

Welnee jeroen, gewoon doen :headfones:
je koopt een standaard kit en klaar ben je.
NIET DUS, TRAP ER NIET IN!!!
ik heb een saleen seriesII suprecharger op mijn saleen gezet, hieronder even uit mijn hoor een kleine opsomming van andere benodigde zaken die wij noodzakelijk achte om het ding perefct te laten lopen.

3 dynoruns en chip bij Moritz
nogmaals 4way chip uit de vs, en die 2x heen weer gezonden
pro-m 80mm MAF
40# injectors
wideband oxygen sensors plus meters gekocht, om mengsel te bepalen
uitlees apparatuur aangeschaft om zelf inzicht te krijgen
3000 rpm stall converter
shiftkit
transmission cooler
Fluidyne radiator
180 degr thermostaat
Auburn locker met 3.73 gears om in het beste koppelgebied te blijven
cold air intake/powerpipe
Boost meter
fuelpressure meter
speedo calibrator
Bassani X pipe

en dan nog wat ik vergeten ben...

aan de ander kant een vriend van me heeft een 97 saleen met Vortech, geen chip en dat ding loopt perfect.
maar ik denk er de volgende keer wel 2 x over na :ciggy:
let heel goed op 1 ding, ALLES MOET perfect zijn.

Hennie
65-fastback

Bericht door 65-fastback »

R.ST schreef: ik ben nu druk met mijn 1969 Mach 1 het valt niet mee voor de eeste keer een body off resto doen maar het word wel wat al zeg ik het zelf

GR V Robert

PICS please :googchel:
Ford Mustang 1965 fastback extreme street/strip; '69 408w, TKO600,
the Shelby recreation + 1969 MACH 1, both currently under construction.
Harley Davidson Fatboy 2003 anniversary
Plaats reactie

Terug naar “Restaureren, tips, technische vragen en links”