Aanschaf S550 HPP EB of S650 EB

Van alles en nog wat Ford/Mustang gerelateerd.

Moderator: Shelby GT-H

Plaats reactie
MarthyMcFly

Aanschaf S550 HPP EB of S650 EB

Bericht door MarthyMcFly »

Hallo allen,

Ik ben Marthy, 28 jaar en vanwege mijn werk woonachtig in de States. Ik ben momenteel aan het kijken voor een Mustang van de S550 of S650 generatie. Ondanks dat ik mij ontzettend verlekker aan de fantastische V8 modellen die hier rondrijden ben ik toch hoofdzakelijk aan het kijken naar een Ecoboost. Vooral omdat ik over acht tot tien maanden verwacht terug te keren naar NL en de auto dan kosteloos mag meenemen als onderdeel van mijn huisraad. Vanwege de hogere maandelijkse kosten in NL lijkt het mij dat een EB voor mij aantrekkelijker is.

Het budget waarmee ik aan het zoeken ben is +/- 30k dollar en hiermee kom ik in aanmerking voor een Ecoboost Premium met High Performance Package ('20-23
, inc. Handling package en bij voorkeur Digi Dash (max 35k miles)), maar ook een s650 EB Premium met +/- 10k miles komt binnen handbereik.
De HPP spreekt mij het meeste aan, het is immers een totaalpakket: meer PK's (Focus RS blok), meer koppel, sportief voorkomen en gewoon een plaatje om te zien. De S650 spreekt mij aan omdat ie toch een behoorlijk tikkie moderner aanvoelt dan de S550.

Kortom waar ik benieuwd naar ben is wat jullie zouden doen in mijn situatie. Vooral omdat ik na verloop van tijd wel van plan de auto weer van de hand te doen in NL. Over een x-aantal maanden hopen we op gezinsuitbreiding en dan is er in een Mustang is weinig ruimte voor een kinderzitje etc. :) Het zou mooi zijn om bij de verkoop kiet te spelen (of misschien zelfs een kleine winst te maken).

Zoals ik het zelf inschat is de HPP enigszins uniek voor de nederlandse markt. Maar de S650 is simpelweg nieuwer, waardoor die waarschijnlijk een betere waarde vertegenwoordigd over plus/minus 20-24 maanden.

Ik heb mij uiteraard even ingelezen in vergelijkbare posts uit het verleden, maar aangezien e.e.a. sindsdien toch veranderd is ben ik benieuwd hoe men de markt tegenwoordig inschat. Alle andere bijkomende tips en tricks zijn uiteraard ook van harte welkom. Zo lees ik ook dat een S650 lastiger goed te keuren is t.o.v. de S550.

En als de eerlijke conslusie is om wel gewoon een V8 te kopen - om mee te nemen, danwel om hier van te genieten en voor terugkeer hier van de hand te doen - hoor ik dat uiteraard ook graag :)

Alvast bedankt voor het lezen van de post en de eventuele reacties.

Groetjes, Marthy
Mustang1990

Re: Aanschaf S550 HPP EB of S650 EB

Bericht door Mustang1990 »

Wat de waarde is in de toekomst is altijd lastig in te schatten. Vooral nu met een veranderende regering etc.

Denk dat je vooral naar jezelf moet kijken. Welke vind je de mooiste en wat is de -echte- reden dat je een Mustang wilt?
Nu komt het een beetje over als een makkelijke manier om wat extra geld te verdienen met het meeverhuizen van je auto en weer door te verkopen. Kan ook een reden zijn, is prima. Maar dan moet je kijken of je alle rompslomp en randvoorwaarden van de invoer het waard zijn voor de (hooguit) paar 1000 euro die je er op verdient.

Dus zou vooral de auto nemen die je zelf het mooiste vind. Dan is het nooit een slechte investering geweest, ook als blijkt dat je hem, terug in Nederland, musschien toch niet hoeft te verkopen. En anders krijg je Mustangs toch wel verkocht in Nederland, wat voor uitvoering het ook is
Neko-
Donateur 2014

Bericht door Neko- »

De markt voor Mustangs in Nederland is beperkt. Het is hier meer een liefhebbers auto, terwijl het in de USA meer een courantere auto is. En als je je nu al zorgen gaat maken over wat een potentiele toekomstige koper graag wil zien op zo'n auto, loop je het risico een auto te kopen die niet helemaal je smaak is.

Mijn persoonlijke top punten lijstje in 2023 kwam eigenlijk neer op een hardtop (staat altijd buiten, geen garage), 60% EB en 40% V8 (toch wat zuiniger op de benzine (die ergens bij 2+ euro per liter zit voor Nederland!) al mis dat V8 geluid nu soms wel :P), lage kilometer stand, model S550 en een wat uitgebreidere radio.

Neem gewoon die auto die JIJ wilt hebben. Verkopen in Nederland is toch iets van de langere adem, maar een koper zal daarbij toch bepaalde dingen accepteren die jij als vorige eigenaar gewoon graag wilde hebben. En tot die tijd kan je gewoon genieten van de auto die je gekocht hebt.
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
grandmaster n

Bericht door grandmaster n »

Ik zou altijd voor een V8 gaan.

gr
MarthyMcFly

Bericht door MarthyMcFly »

Bedankt voor de reacties tot dusver. Na komend weekend staat er een proefrit gepland in een HPP uit 2021 in Kona blue met 30k miles op de teller en een aantal leuke opties. (vraagprijs 27k dollar, onderhandelbaar) Alleen het handling package ontbreekt. Als ik naar mezelf kijk, spreekt dit mij meer aan dan de nieuwere S650 zonder de sport goodies.

Uiteindelijk ben ik op zoek naar de auto waar ik de meeste passie voor heb, maar tegelijkertijd wil ik ook realistisch blijven en een financiele strop in ieder geval vermijden. Ik ben me goed bewust dat een paar 'ruggen' verdienen aan het meenemen van een Mustang makkelijker gezegd is dan gedaan. Echter zou ik het wel fijn vinden om over een x aantal maanden niet met de auto te blijven zitten en als ik een beetje zekerheid in kan bouwen doe ik dat graag. En als dat betekend dat ik de auto moet uit zoeken op basis van de huidige markt in NL is dat wel een optie. Voor mij is het momenteel vooral een kans om een tijdje in een fantastische auto te rijden die ik later waarschijnlijk niet gauw weer kan kopen.

Ik hou jullie op de hoogte van het zoek- en hopelijk aankoopproces.

Groet Marthy
Eric
Contacteer:

Bericht door Eric »

Beg, steal or borrow mijn part, maar neem ALTIJD een GT mee ipv een EB.
Plaats reactie

Terug naar “Lounge”