Ik ben Marthy, 28 jaar en vanwege mijn werk woonachtig in de States. Ik ben momenteel aan het kijken voor een Mustang van de S550 of S650 generatie. Ondanks dat ik mij ontzettend verlekker aan de fantastische V8 modellen die hier rondrijden ben ik toch hoofdzakelijk aan het kijken naar een Ecoboost. Vooral omdat ik over acht tot tien maanden verwacht terug te keren naar NL en de auto dan kosteloos mag meenemen als onderdeel van mijn huisraad. Vanwege de hogere maandelijkse kosten in NL lijkt het mij dat een EB voor mij aantrekkelijker is.
Het budget waarmee ik aan het zoeken ben is +/- 30k dollar en hiermee kom ik in aanmerking voor een Ecoboost Premium met High Performance Package ('20-23
, inc. Handling package en bij voorkeur Digi Dash (max 35k miles)), maar ook een s650 EB Premium met +/- 10k miles komt binnen handbereik.
De HPP spreekt mij het meeste aan, het is immers een totaalpakket: meer PK's (Focus RS blok), meer koppel, sportief voorkomen en gewoon een plaatje om te zien. De S650 spreekt mij aan omdat ie toch een behoorlijk tikkie moderner aanvoelt dan de S550.
Kortom waar ik benieuwd naar ben is wat jullie zouden doen in mijn situatie. Vooral omdat ik na verloop van tijd wel van plan de auto weer van de hand te doen in NL. Over een x-aantal maanden hopen we op gezinsuitbreiding en dan is er in een Mustang is weinig ruimte voor een kinderzitje etc.
Zoals ik het zelf inschat is de HPP enigszins uniek voor de nederlandse markt. Maar de S650 is simpelweg nieuwer, waardoor die waarschijnlijk een betere waarde vertegenwoordigd over plus/minus 20-24 maanden.
Ik heb mij uiteraard even ingelezen in vergelijkbare posts uit het verleden, maar aangezien e.e.a. sindsdien toch veranderd is ben ik benieuwd hoe men de markt tegenwoordig inschat. Alle andere bijkomende tips en tricks zijn uiteraard ook van harte welkom. Zo lees ik ook dat een S650 lastiger goed te keuren is t.o.v. de S550.
En als de eerlijke conslusie is om wel gewoon een V8 te kopen - om mee te nemen, danwel om hier van te genieten en voor terugkeer hier van de hand te doen - hoor ik dat uiteraard ook graag
Alvast bedankt voor het lezen van de post en de eventuele reacties.
Groetjes, Marthy