Nou, weer een paar jaar verder. Mijn GT is inmiddels ruim 10 jaar oud en ik ben niet van plan om deze auto snel weg te doen want hij rijdt als een zonnetje. De corrosie aan de motorkap blijft echter maar doorgaan. Het is een voortdurend dilemma wat te doen. Bij de ruitenwissers zitten nu ook wat plekken, en nadat ik de wagen twee jaar geleden heb laten herstellen sta ik er nu dus weer voor. Ford Nederland/België kun je vergeten, die geven een tijd geen antwoord als ze het wel doen na een tijd, en ik via hen contact hebt met een filiaal, ga je daar langs omdat er foto's ter beoordeling zouden worden genomen. Dus niet. Een leuke babbel, maar het levert niets op. Uiteindelijk weer verwezen naar Ford USA, waar je dan jouw info moet invullen. Dat heeft geen zin, want dat heb ik al een paar keer eerder gedaan, ook met mijn vorige Mustang. In het lange discussie-proces heb ik vandaag dus letterlijk vernomen dat het niet onder garantie valt. Dat vermoedde ik natuurlijk wel, maar ja, niet geschoten is altijd mis. Het blijft ook wazig hoe lang de garantie duurt, want mijn vorige had het al na een jaar of drie, en toen werd het ook al kastje-muur.
Omdat ik geen vaste klant van het herstelbedrijf wil worden heb ik de plekken 'opgespaard' en af en toe zelf 'hersteld'. Zaak helemaal schoon krabben en dan rechtstreeks Hammerite aanbrengen. Het proces wordt wat vertraagd, maar gaat toch verder. Herstellen, een kunststof motorkap, in de juiste kleur laten spuiten......ik weet het nog even niet.
Aluminium corrosie motorkap
Moderator: Shelby GT-H
Re: Aluminium corrosie motorkap
Als je een originele EU kap laat plaatsen valt die dan wel onder de garantie?
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Je zult hem dus eerst zelf moeten betalen, minstens 2000 euro totaal.......en dan? Na een paar jaar begint de corrosie weer.
Ik heb het ook nog over de puddle lights gehad, de lampjes onder je achteruitkijkspiegels.Ze moeten een Mustang logo laten in het donker, maar het is inmiddels gewoon een witte vlek. Volgens de Ford-medewerker is dit gewoon slijtage. Het lampje brandt dus, het logo is vervaagd.
Ik heb het ook nog over de puddle lights gehad, de lampjes onder je achteruitkijkspiegels.Ze moeten een Mustang logo laten in het donker, maar het is inmiddels gewoon een witte vlek. Volgens de Ford-medewerker is dit gewoon slijtage. Het lampje brandt dus, het logo is vervaagd.
De mijne had dit ook (orginele EU), blijft terug komen, dealers helpen je niet als je de auto daar niet vanaf nieuw elk jaar op onderhoud hebt. 1 klein gaatje of een dag telaat in de history --> garantie vervallen.keesie25 schreef: ma 01 sep, 2025 21:48 Je zult hem dus eerst zelf moeten betalen, minstens 2000 euro totaal.......en dan? Na een paar jaar begint de corrosie weer.
Ondertussen had ik corrosie aan de motorkap en beide voorspatboarden. Het lijkt wel alsof je er gewoon niets tegen kan doen als je hem als daily gebruikt ook in de winter.
Vanaf de 2015 versie zijn de spatborden ook van aluminium en die hebben dus ook de corrosie. bij mijn heeft een spatbord het een beetje.
de garantie is sowieso een aanfluiting, want ik heb van niemand ooit gehoord, ook niet op USA sites, dat iemand een nieuwe wagen kocht en dat dat onder garantie valt. WEL een of twee keer werden de 'puddle ligths' vergoed die in de achteruitkijkpsiegels zitten. .
de garantie is sowieso een aanfluiting, want ik heb van niemand ooit gehoord, ook niet op USA sites, dat iemand een nieuwe wagen kocht en dat dat onder garantie valt. WEL een of twee keer werden de 'puddle ligths' vergoed die in de achteruitkijkpsiegels zitten. .