Hoi allemaal,
iemand een idee waar ik een nieuwe/gereviseerde Autolite/Motorcraft car. 2100/2150 kan kopen ?
Of een andere passende ?
Het is een 2 barrel, dus wil niet gelijk ook nog een nieuwe intake manifold moeten plaatsen, als ik een 4 barrel zou kopen.
Krijg aan de mijne de choke niet juist afgesteld.
Heb een benzine verbruik van 1 op 6,6 beetje veel ?
Als iemand een adres heeft, graag.
Marco.
Nieuwe/andere carb.
Moderator: Shelby GT-H
- MarcoMustang1968
Re: Nieuwe/andere carb.
Die van mij loopt ook 1 op 6
Verzonden vanaf mijn smartphone, tablet of pc zonder Tapatalk.
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
Mustang Coupe - 1965
http://mustang.sjirafje.nl/agenda.htm
1 : 6,6 zou heel mooi zijn
1:5 komt eerst bij mij
1:5 komt eerst bij mij
Zowel met Autolites 2100 als 4100 gereden en ik haal ook nooit meer dan 7 km per liter zelfs niet al ik heeeeeeeel rustig rij! Correct qua CFM en boosters en op een standaard Ford inlaat. Automatische choke werkt altijd prima, zelfs na maanden stilstaan.
Erwin
1966 convertible
1966 convertible
- richard66coupe
Ik durf niet meer te kijken maar 1 op 7 klinkt redelijk normaal. Alleen op lange snelwegritten gaat ie soms naar 1 op 8.
De automatische choke van een 2100 kan goed werken maar dan moet ook alles compleet en origineel zijn. Ik heb een jaartje dagelijks gereden met een gereviseerde 2100 2V. In de winter was dit een drama en kreeg het ook niet goed afgesteld. Doordat ik zo'n open filter had bevroor de carb telkens na een paar minuten draaien(na koude start) bij winterse temperaturen. Een hoger toerental stationair hielp niet en verergerde het bevriezen eigenlijk alleen maar. Een origineel lucht filter zuigt bij koude motor warme lucht aan, dan zou je dit probleem denk ik niet hebben. Misschien heb je hier wat aan.
Uiteindelijk ben ik voor een 4v Edelbrock met handchoke gegaan met alu spruitstuk, die heeft hier minder last van en je kunt het makkelijk zelf regelen.
De automatische choke van een 2100 kan goed werken maar dan moet ook alles compleet en origineel zijn. Ik heb een jaartje dagelijks gereden met een gereviseerde 2100 2V. In de winter was dit een drama en kreeg het ook niet goed afgesteld. Doordat ik zo'n open filter had bevroor de carb telkens na een paar minuten draaien(na koude start) bij winterse temperaturen. Een hoger toerental stationair hielp niet en verergerde het bevriezen eigenlijk alleen maar. Een origineel lucht filter zuigt bij koude motor warme lucht aan, dan zou je dit probleem denk ik niet hebben. Misschien heb je hier wat aan.
Uiteindelijk ben ik voor een 4v Edelbrock met handchoke gegaan met alu spruitstuk, die heeft hier minder last van en je kunt het makkelijk zelf regelen.
- MarcoMustang1968
Dus zoals ik lees ook in voorgaande berichten is het verbruik "normaal", dat is al ietsrichard66coupe schreef: zo 07 dec, 2025 18:23 Ik durf niet meer te kijken maar 1 op 7 klinkt redelijk normaal. Alleen op lange snelwegritten gaat ie soms naar 1 op 8.
Zover ik kan zien is alles origineel, hoewel er zoveel verschillende zijn met dezelfde type aanduiding.
Sommige hebben een choke pull off ingebouwd, sommige hangt er zo'n ding aan de buitenkant en de mijne heeft het helemaal niet.
Toch is het een Motorcraft 2150. (rechte onderkant)
Ik heb een gedetailleerde afstelling van de autom. choke, maar toch krijg ik het niet voor elkaar om het af te stellen.
Er zijn 3 dingen die je gecombineerd moet afstellen, zwarte draaiknop met bimetaal erin, de fast idle schroef en het schroefje dat door dat plastic houdertje gaat. Ook de opening van de klep is belangrijk om die juist in te stellen.
Maar ja, misschien vind ik nog wel iemand die mij hierbij kan helpen.
Dat bevriezen heb ik (nog) niet gehad, de mijne staat op een warme plek en droog gehele jaar. Misschien als ik ga rijden bij temperaturen onder nul...
Heb ook een "normale" luchtfilter die de warme lucht pakt van de motor.
Jij hebt uiteindelijk gekozen voor een 4v Edelbrock met een ander spruitstuk/manifold.
Daar wil ik nog ff mee wachten, daar ik filmpjes gezien heb hoe dat gaat met zo'n manifold en dat is toch nog wel een precies werkje.
Liefste zou ik ergens een gereviseerde zelfde carb. vinden.
Wie weet....