Hallo, gisteren met het mooie weer de mustang maar even naar buiten gereden. Na wat rond te hebben gereden kwam ik op een rustig landbouw weggetje terecht en leek dit een mooi moment om eens te testen wat voor pit er nog in de auto zit. Ik merkte vervolgens dat als ik vanuit stilstand volgas wegrijd ik direct een hard schrapend/knarsend geluid hoor. Dit geluid verdwijnt zodra ik meteen van het gas af ga.
Bij een rollende start tot 5/10 kilometer per uur heb ik het ook nog. Echter, bij alles hierboven kan ik het pedaal wel volledig intrappen zonder het geluid te horen. Weet iemand waar dit vandaan zou kunnen komen? Ik heb het geprobeerd te filmen dus bij interesse kan ik het altijd even via we-transfer of whatsapp delen.
Ford mustang 1968 cabrio, 302 automaat.
Groeten, Merlijn
Schrapend geluid bij optrekken Mustang 302 '68
Moderator: Shelby GT-H
-
Merlijnvanbommel
Schrapend geluid bij optrekken Mustang 302 '68
Ford Mustang '68 302 convertible Highland Green
Re: Schrapend geluid bij optrekken Mustang 302 '68
Kijk eens naar de rechter motorsteun als je een keer vol gas geeft in neutraal.Merlijnvanbommel schreef: vr 05 dec, 2025 13:59 Ik merkte vervolgens dat als ik vanuit stilstand volgas wegrijd ik direct een hard schrapend/knarsend geluid hoor.
Is deze wellicht afgescheurd?
Michel.
'70 440hp - 590NM 347 EFI Stroker, Astro A5 manual, 9" 3.50ls, '12GT disc-disc, R&P.
En misschien raakt de ventilator de metalen fan-shroud op de radiator als het blok beweegt.
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- richard66coupe
Als het bovenstaande niet is.
Ik heb eens meegemaakt dat dit aan de starter ligt. Dan raakt de bendix net de krans. Vreemd genoeg ook alleen bij hard optrekken.
Dit heb ik toen opgelost door zelf een pakking te snijden en tussen de starter en de blokplaat te doen. Een simpele shim kan natuurlijk ook om snel even te testen < 1mm was al voldoende.
Ik heb eens meegemaakt dat dit aan de starter ligt. Dan raakt de bendix net de krans. Vreemd genoeg ook alleen bij hard optrekken.
Dit heb ik toen opgelost door zelf een pakking te snijden en tussen de starter en de blokplaat te doen. Een simpele shim kan natuurlijk ook om snel even te testen < 1mm was al voldoende.
-
Merlijnvanbommel
Hallo Allemaal,
Bedankt voor de reacties! De auto staat na de laatste rit in de opslag en ik verwacht niet op korte termijn naar het probleem te kunnen kijken. Zodra ik dit gedaan heb laat ik weer van mij horen.
Groeten,
Merlijn
Bedankt voor de reacties! De auto staat na de laatste rit in de opslag en ik verwacht niet op korte termijn naar het probleem te kunnen kijken. Zodra ik dit gedaan heb laat ik weer van mij horen.
Groeten,
Merlijn
Ford Mustang '68 302 convertible Highland Green