hallo ik ben Ron Kroon (corona in het spaans) en ben nieuw op dit forum.
57 en woonachtig in zwaagdijk ,beheerder van het plaatslijke dorpshuis en ook aannemer.
na jaren al op en aan diverse motorfietsen gesleuteld te hebben zocht ik nieuw project voor de wintermaanden
ik heb recent een SEM convertible gekocht ; een 1 malig project van 2 monteurs van TVR die zelf wat wilden ontwerpen , naast nog 1 hardtop is de produktie daarbij gebleven.
onderhuids zitten er veel Ford artikelen , waaronder V6 2.8l carburateur en in koppen staat 78TM (produktiejaar?)
na een keer kort gelopen te hebben (hij sloeg vrij vlot aan ) , en wat problemen met de kleppen heb ik koppen er af gehad , nu weer gemonteerd en de rest er onaangepast weer opgezet.
de verdeler heb ik volgens de aanwijzingen van het werkplaatsboek (granada) weer terug gezet maar meer dan een paar lichte plofjes bij het herhaaldelijk starten geeft hij niet.
bij een plaatslijke classic garage (Truimph centre Baas) gaven ze aan dat waarschijnlijk de ontsteking 180 graden verkeerd staat ongeacht dat ik de merktekens uit het boek heb aangehouden.
nu wil ik best proberen te starten als ik ontsteking dus 180 graden verzet , maar ben enigzins huiverig wat er dan kan gebeuren , of weet iemand of dat wel meevalt ?
ik vind het sleutelen aan autos wel erg leuk (lekker in mijn eigen garage naast het huis) en ik leer er veel van en dit gaat zeker niet het laatste project worden .
hopelijk kan iemand mij van advies voorzien in mijn probleem
bvd
ron
voorstellen en ontstekingsprobleem
Moderator: Shelby GT-H
-
ronnycorona
- 1970TwisterSpecial
- Moderator
- Contacteer:
Re: voorstellen en ontstekingsprobleem
Als je de ontsteking uit het blok haalt, en de krukas gaat roteren, dan kan het natuurlijk zo zijn dat dat je de krukas 360 graden heb gedraaid.
Aangezien de nokkenas dan maar 180 graden is gedraaid, klopt het dan niet meer als je de ontsteking er op hetzelfde punt inzet.
In pricippe zou er niets kapot kunnen gaan om de ontsteking te verwijderen, de krukas 360 graden te draaien, en dan de ontsteking er terug in te steken.
Je zou ook 1 van de kleppendeksels kunnen verwijderen, om te checken dat je de inlaatklep ziet sluiten, terwijl de zuiger van beneden naar boven gaat,
Aangezien de nokkenas dan maar 180 graden is gedraaid, klopt het dan niet meer als je de ontsteking er op hetzelfde punt inzet.
In pricippe zou er niets kapot kunnen gaan om de ontsteking te verwijderen, de krukas 360 graden te draaien, en dan de ontsteking er terug in te steken.
Je zou ook 1 van de kleppendeksels kunnen verwijderen, om te checken dat je de inlaatklep ziet sluiten, terwijl de zuiger van beneden naar boven gaat,
grtz, Ronald
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
- 1970 Mach1 Twister Special
- 1979 Indianapolis Pace Car Special *Sold*
- 1979 Indy Pace Car Go-Kart *Sold*
- 2007 Saleen Parnelli Jones # 161
Organiser of Mustang Valley 2009 - 2022
Re: voorstellen en ontstekingsprobleem
In ieder geval welkom op het forum 
Current ride: 2019 EB 2.3 - Zwart - 2023-?
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023
Gone, but not forgotten: 2002 GT 4.6 V8 - Silver (SMR #0009) - 2006-2023