nieuw hier, en een vraagje...
Moderator: Shelby GT-H
nieuw hier, en een vraagje...
hallo allemaal,
ik zal me even voorstellen
ik ben Edgar uit Tilburg, 23jaar, student werktuigbouwkunde en sinds vandaag lid van het forum. ik ben al een aantal jaren mustang fan, heb al een aantal boeken en schaalmodellen! alleen ontbreekt het belangrijkste nog: een echte Mustang! maar ik ben er voor aan het sparen!
nu ken ik iemand die een Mustang '66 coupe 6cyl verkoopt voor rond de 7500 eur. maar wat koop ik voor dat geld? met andere woorden, is dit een reeël bedrag of is de kans groot dat de auto rot is?
groeten,
Edgar
ik zal me even voorstellen
ik ben Edgar uit Tilburg, 23jaar, student werktuigbouwkunde en sinds vandaag lid van het forum. ik ben al een aantal jaren mustang fan, heb al een aantal boeken en schaalmodellen! alleen ontbreekt het belangrijkste nog: een echte Mustang! maar ik ben er voor aan het sparen!
nu ken ik iemand die een Mustang '66 coupe 6cyl verkoopt voor rond de 7500 eur. maar wat koop ik voor dat geld? met andere woorden, is dit een reeël bedrag of is de kans groot dat de auto rot is?
groeten,
Edgar
- Mustangfreak
Hallo Edgar,
Allereerst welkom op het forum.
Betreffende de mustang: koop je deze bij een particulier of van een bedrijf?
Het beste is natuurlijk om iemand mee te vragen die verstand heeft van zaken.
Er zijn hier op het forum ook mustang rijders uit Tilburg en omgeving dus dat zou moeten lukken denk ik.
Veel succes,
Pim
Allereerst welkom op het forum.
Betreffende de mustang: koop je deze bij een particulier of van een bedrijf?
Het beste is natuurlijk om iemand mee te vragen die verstand heeft van zaken.
Er zijn hier op het forum ook mustang rijders uit Tilburg en omgeving dus dat zou moeten lukken denk ik.
Veel succes,
Pim
1965 Ford Mustang coupe V8-automaat ivy green metallic
1965 Ford mustang fastback GT A-code V8-automaat powerbrakes, pony interieur , ivy green metallic
2001 Opel Zafira 1.8 Comfort
2002 Ford Transit 260S 2.0TDDI Cool Edition
1965 Ford mustang fastback GT A-code V8-automaat powerbrakes, pony interieur , ivy green metallic
2001 Opel Zafira 1.8 Comfort
2002 Ford Transit 260S 2.0TDDI Cool Edition
het is een pacticulier. ik heb in mijn familie 2 mensen die zelf oldtimer rijden (simca's) en die zou ik mee kunnen vragen om een keer te gaan kijken. ik bel de verkoper in de loop van deze week op om wat meer informatie en fotos te vragen. ik meen dat hij de auto 5 jaar in zijn bezit heeft gehad.
groeten,
groeten,
Hey Edgar,
welkom op dit forum, en zoals je ziet zit je hier wel goed met vragen...
een antwoord of suggestie blijft nooit lang uit hier.
(maar een simca is toch ff anders dan een Mustang hoor :mrhappy: )
:chick: Carol
welkom op dit forum, en zoals je ziet zit je hier wel goed met vragen...
een antwoord of suggestie blijft nooit lang uit hier.
(maar een simca is toch ff anders dan een Mustang hoor :mrhappy: )
:chick: Carol
[URL=http://spaces.msn.com/carolinereijenga] [img]http://i1.tinypic.com/nzkewh.gif[/img]
[size=150]Carol[/size] [/URL]
[i]Ford Fiësta 1.1 I clx '96[/i]
[size=150]Carol[/size] [/URL]
[i]Ford Fiësta 1.1 I clx '96[/i]
- 66fastback
hoi Edgar
Welkom op het forum.
Dat je al mensen mee kan nemen die zelf oldtimers rijden helpt zeker.
Er zijn echter een aantal typische mustang problemen(zwakke plekken) waar je naar moet kijken.
Ik ben vandaag nogal suf (vannacht niet geslapen) en kan mij zo direct maar een paar punten te binnen schieten.
1. en meteen de meest gevoelige de cowl vent (lucht inlaat voor de ruit) is berucht voor doorroesten en is ook een flinke operatie als hier plaat werk vervangen moet worden. Plus als deze lekt is vaak ook de bodem plaat van de auto aangetast.
2. De bekabeling met name de hoofd kabel boom. het helpt als dit in redelijke conditie is (vervangen voor reproductie is duur) Zelf doen is aardig wat werk
3. De plaat waar de accu op staat door jaren van accu zuur kan dit behoorlijk aangetast zijn. Accu eruit en je kan het gelijk zien.
verder is het een kwestie van test rijden en zien hoe de auto schakeld en zich in bochten houd. Rijd niet te hard want als het goed is heb je alleen trommel remmen.
Ik denk dat je voor dat geld geen perfecte auto mag verwachten maar toch wel een die behoorlijk hard is.
groeten Eric
Welkom op het forum.
Dat je al mensen mee kan nemen die zelf oldtimers rijden helpt zeker.
Er zijn echter een aantal typische mustang problemen(zwakke plekken) waar je naar moet kijken.
Ik ben vandaag nogal suf (vannacht niet geslapen) en kan mij zo direct maar een paar punten te binnen schieten.
1. en meteen de meest gevoelige de cowl vent (lucht inlaat voor de ruit) is berucht voor doorroesten en is ook een flinke operatie als hier plaat werk vervangen moet worden. Plus als deze lekt is vaak ook de bodem plaat van de auto aangetast.
2. De bekabeling met name de hoofd kabel boom. het helpt als dit in redelijke conditie is (vervangen voor reproductie is duur) Zelf doen is aardig wat werk
3. De plaat waar de accu op staat door jaren van accu zuur kan dit behoorlijk aangetast zijn. Accu eruit en je kan het gelijk zien.
verder is het een kwestie van test rijden en zien hoe de auto schakeld en zich in bochten houd. Rijd niet te hard want als het goed is heb je alleen trommel remmen.
Ik denk dat je voor dat geld geen perfecte auto mag verwachten maar toch wel een die behoorlijk hard is.
groeten Eric
Zo Edgar,
Een goed voornemen van je! Hoe meer mustangs op de weg hoe beter. De vraag die je stelt is wel de meest voorkomende van alle 'Welkom'ers hier. Logisch natuurlijk. Eerst orienteren en dan pas aanschaffen.
Via de functie Zoeken op het Forum kun je heel wat informatie vinden. Er zullen in de volgende replies ook wel wat linkjes komen.
7500 Euro is een hoop geld voor een 6 cilinder coupe. Zeker als er weinig opties op zitten of er nog wat werk aan zit.
Goed naar je eigen gevoel luisteren en niets overhaasten. Een auto van 40 jaar blijft onderhoudsgevoelig, maar groot onderhoud moet je wel zien te voorkomen.(of het moet je hobby zijn natuurlijk)
Succes met de eventuele aankoop.
Een goed voornemen van je! Hoe meer mustangs op de weg hoe beter. De vraag die je stelt is wel de meest voorkomende van alle 'Welkom'ers hier. Logisch natuurlijk. Eerst orienteren en dan pas aanschaffen.
Via de functie Zoeken op het Forum kun je heel wat informatie vinden. Er zullen in de volgende replies ook wel wat linkjes komen.
7500 Euro is een hoop geld voor een 6 cilinder coupe. Zeker als er weinig opties op zitten of er nog wat werk aan zit.
Goed naar je eigen gevoel luisteren en niets overhaasten. Een auto van 40 jaar blijft onderhoudsgevoelig, maar groot onderhoud moet je wel zien te voorkomen.(of het moet je hobby zijn natuurlijk)
Succes met de eventuele aankoop.
1966 Convertible I6 C4, Wimbledon White
Riding along in my automobile,
My baby beside me at the wheel.
cruisin' and playin' the radio,
with no particular place to go.
Riding along in my automobile,
My baby beside me at the wheel.
cruisin' and playin' the radio,
with no particular place to go.
Re: nieuw hier, en een vraagje...
He, aparte naam. Waar heb ik die vaker gehoord? Hahaha.aadje schreef:ik zal me even voorstellen
ik ben Edgar uit Tilburg, 23jaar, student werktuigbouwkunde en sinds
groet, Edgar
1966 Mustang Convertible, 289 c-code, c4 Cruise-o-Matic, Edelbrock Performer 289 intake manifold, Holley 4160 carb., Pertronix ignition, tri-y headers, CompCams XE256 cam, Ported heads (Jan Alsemgeest specials), dual exhaust.
- crimson_lion
allereerst welkom op het forum.
ben zelf ook op zoek ,maar kijk rustig hier en daar in het rond.
en vraag en luister veel naar andere ( bv mensen hier op het forum die ervaring hebben en vaak goede raad geven en meer van dat soort dingen te vertellen hebben)
en van daar uit moet je dan beslissingen nemen.
het is altijd handig om met meerdere mensen te gaan kijken
naar een auto .
twee zien meer dan 1 b.v.
wens je veel succes
gr dre :burn:
ben zelf ook op zoek ,maar kijk rustig hier en daar in het rond.
en vraag en luister veel naar andere ( bv mensen hier op het forum die ervaring hebben en vaak goede raad geven en meer van dat soort dingen te vertellen hebben)
en van daar uit moet je dan beslissingen nemen.
het is altijd handig om met meerdere mensen te gaan kijken
naar een auto .
twee zien meer dan 1 b.v.
wens je veel succes
gr dre :burn:
Edgar, welkom hier!
In aanvulling op de eerdere tips, bekijk ook deze link eens. Hij is lang, maar je vind er alvast meer informatie over waar je zoal op kun letten.
http://mustangforum.isookzo.nl/index.ph ... 55e4b27cf9
Marc
In aanvulling op de eerdere tips, bekijk ook deze link eens. Hij is lang, maar je vind er alvast meer informatie over waar je zoal op kun letten.
http://mustangforum.isookzo.nl/index.ph ... 55e4b27cf9
Marc
Marc
- bartuitschaijk
Veel mustangs kijken is inderdaad het beste. Ik ben zelf zo ongeveer 4 jaar rond wezen kijken voordat ik uiteindelijk de mijne heb gekocht. En ik heb er heel wat gezien. Er zijn auto's bij waar je gewoon binnen twee minuten al weer naar huis kunt (en dan ook nog %^&*$%# 1,5 uur rijden), maar je leert er veel van. Zorg er in elk geval voor dat je voldoende info over de auto hebt, dus VIN nummer en evt. data plate die in de linker deur zit, dit geeft je heel veel info over de auto. Neem verder een garagekrik mee zodat je de auto op kunt lichten en de bodem goed kunt bekijken. En wat met name heel belangrijk is bij elke auto kopen: neem iemand mee die niets met mustangs heeft maar wel verstand van auto's. Je wordt nl. snel verliefd op de eerste beste auto die je ziet, waardoor je eventuele gebreken snel afdoet met oh, dat is maar een beetje werk. Wat dus juist het tegenovergestelde is als hij bij jou in de garage staat. Ik zou in elk geval een stuk of 5 mustangs gaan bekijken alvorens je er een aanschaft. En als ik zou moeten kiezen zou ik direct voor een V8 gaan. Wel iets duurder, maar het geld meer als waard.
Bart
Bart
- tonmustang
- Nicov.dr.Klok
Edgar welkom hier.Antwoorden heb je al weer voldoende denk ik,maar als je gaat kijken neem dan iemand mee die zelf ook Mustang rijdt en er kijk op heeft,dat blijft de beste remedie,want je geld kun je maar 1 keer uitgeven.
Gr.Nico
Gr.Nico
Gr.Nico
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch
Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
1969 Mustang Grande 351W (ready for the road again in May 2012)
1978 Ford F.250 Ranger XLT 460cu/inch
Yesterday is history,Today is a gift,Tomorrow is a mistery.
- Torino_Ulicoten
Hoi Edgar,
Allereerst welkom!
Je probleem komt me heel bekend voor! Ik was zelf ook al een paar jaar verliefd op deze Torino. Hij stond namelijk bij me in de buurt en zodoende zag ik hem heel vaak staan. De eigenaar deed er niet veel mee en was er naar mijn mening niet goed genoeg voor, maar geld ontbrak nog even. Na wat informatie inwinnen en een grondige proefrit (waarbij ik langs een paar 'experts' gereden ben) bleek de auto ook nog in een vrij goede staat. Nadat ik vorig jaar ook mijn opleiding werktuigbouwkunde had afgerond heb ik hem alsnog gekocht.....tot mijn grote vreugde nog steeds!!!
Dus om kort te zijn en om nog maar eens in herhaling te vallen: Zorg idd dat je goed geinformeerd bent en ga niet alleen. Met 2 hoor en zie je meer dan 1. Zo mogelijk iemand met een beetje kijk erop en zonder voorliefde!
Succes
Thijs
Allereerst welkom!
Je probleem komt me heel bekend voor! Ik was zelf ook al een paar jaar verliefd op deze Torino. Hij stond namelijk bij me in de buurt en zodoende zag ik hem heel vaak staan. De eigenaar deed er niet veel mee en was er naar mijn mening niet goed genoeg voor, maar geld ontbrak nog even. Na wat informatie inwinnen en een grondige proefrit (waarbij ik langs een paar 'experts' gereden ben) bleek de auto ook nog in een vrij goede staat. Nadat ik vorig jaar ook mijn opleiding werktuigbouwkunde had afgerond heb ik hem alsnog gekocht.....tot mijn grote vreugde nog steeds!!!
Dus om kort te zijn en om nog maar eens in herhaling te vallen: Zorg idd dat je goed geinformeerd bent en ga niet alleen. Met 2 hoor en zie je meer dan 1. Zo mogelijk iemand met een beetje kijk erop en zonder voorliefde!
Succes
Thijs
Ford Gran Torino
1972
2B30F247298
65D 4B CR X 3 11
1972
2B30F247298
65D 4B CR X 3 11
Ik heb een goede '65 coupé v8 staan.
Zie topic:
http://www.isookzo.nl/Mustangforum/inde ... pic&t=4133